Gå til innhold

Hvilken sealer/coating?


wanvik

Recommended Posts

Vårhus

Jeg skal ta min egen bil når den er ferdig lakkert, dvs noen uker. Panser skal ikke lakkeres, så der kan jeg gjøre en test med shield, CR og whatever. Kan legge en voks eller sealer eller coating uten å nevne hva det er, så får en ta en slags blindtest imot dette, Kommer da til å gjøre alt forarbeid "korrekt" mtp hva produsent anbefaler. Noen som syntes det hørtes greit ut?

Når det kommer til å sammenligne Shield/CR/845 osv, så er det fort hvordan voksen er å jobbe med, hvordan den føles og litt "bling/hjernevaska/ feeling. Kan nevne at en kollega/konkurent (alt etter som en ser det) korrigerte og shina opp en bmw 7-serie til en bekjent av meg (ikke at jeg visste at han hadde vært der i utgangspunktet) Dette var på slutten av sommeren ifjor. Når jeg var på SV-kurs i februar så fikk jeg en mms med bilde av nevnte bil, kun skumvasket (flink til å holde bilen velstelt denne karen da) men CR lå flott på enda. Om Shield eller 845 eller lignende hadde gjort samme jobben på akkurat den bilen og til den kunden. Det er godt mulig, men nå er det nå engang slik at en legger det en liker. Okke som hva andre folk insisterer på. Ingen blir enige når det kommer til voks, og det kommer de ikke til å gjøre eller. Jeg personlig legger heller 20 lag med shield, enn 1 lag 845. :)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • tr86

    9

  • trogha

    7

  • DavidRS

    5

  • Vårhus

    4

Mest aktive i dette emnet

Tror faktisk det var tidlig i juni bmw'en ble tatt, men han holder jeg utenfor når en ser på holdbarhet - må kjøre bittelitt mer enn ned bakkene til butikken to ganger i uka, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Sant nok, han er litt for glad i den bilen hehe. Men pen alikevell ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til å sammenligne Shield/CR/845 osv, så er det fort hvordan voksen er å jobbe med, hvordan den føles og litt "bling/hjernevaska/ feeling. Kan nevne at en kollega/konkurent (alt etter som en ser det) korrigerte og shina opp en bmw 7-serie til en bekjent av meg (ikke at jeg visste at han hadde vært der i utgangspunktet) Dette var på slutten av sommeren ifjor. Når jeg var på SV-kurs i februar så fikk jeg en mms med bilde av nevnte bil, kun skumvasket (flink til å holde bilen velstelt denne karen da) men CR lå flott på enda. Om Shield eller 845 eller lignende hadde gjort samme jobben på akkurat den bilen og til den kunden. Det er godt mulig, men nå er det nå engang slik at en legger det en liker. Okke som hva andre folk insisterer på. Ingen blir enige når det kommer til voks, og det kommer de ikke til å gjøre eller. Jeg personlig legger heller 20 lag med shield, enn 1 lag 845. :)

Jeg bruker kun Concorso på egen bil, for det er litt mer kos enn å bruke 845, og det gir et lite hint av eksklusivitet uten å måtte ta seg forbrukslån.

Dog synes jeg det er greit å anbefale noe av det som gir mest for pengene, så får de heller etterhvert vurdere om det er verdt å legge 10x++ så mye penger for noe som ikke gir samme holdbarhet, men spiller mer på feelingen, for her er nemlig folk ganske forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg bruker kun Concorso på egen bil, for det er litt mer kos enn å bruke 845, og det gir et lite hint av eksklusivitet uten å måtte ta seg forbrukslån.

Dog synes jeg det er greit å anbefale noe av det som gir mest for pengene, så får de heller etterhvert vurdere om det er verdt å legge 10x++ så mye penger for noe som ikke gir samme holdbarhet, men spiller mer på feelingen, for her er nemlig folk ganske forskjellig :)

Frister det ikke bittelitt med en boks Divine? :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister det ikke bittelitt med en boks Divine? :D

Frister og frister, jeg er vel mer nysgjerrig enn fristet :D

Hvor bra eller dårlig kan noe sånt egentlig være, man får jo ikke mye prestanda pr.kr og den er jo bare 300.- dyrere enn Crystal Rock, derfor er jeg egentlig mest nysgjerrig på hva den duger til. Skal man først kjøpe idiotisk dyr voks, tenker jeg mer i retning Zymöl Solaris (ca.180.000.-) eller Gold Rush Rally (ca.650.000.- med dagens kurs...) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Frister og frister, jeg er vel mer nysgjerrig enn fristet :D

Hvor bra eller dårlig kan noe sånt egentlig være, man får jo ikke mye prestanda pr.kr og den er jo bare 300.- dyrere enn Crystal Rock, derfor er jeg egentlig mest nysgjerrig på hva den duger til. Skal man først kjøpe idiotisk dyr voks, tenker jeg mer i retning Zymöl Solaris (ca.180.000.-) eller Gold Rush Rally (ca.650.000.- med dagens kurs...) :blink:

Hehe gold rush rally bør beade gull. Har lyst til å prøve Divine, den må jo være vassere enn cr

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe gold rush rally bør beade gull. Har lyst til å prøve Divine, den må jo være vassere enn cr

Tror ikke du skal forvente mer enn noen få mnd. ekstra holdbarhet på disse kontra concorso og shield, den største forskjellen merker du nok på familieøkonomien og humøret til kjerringa :rolleyes:

Når man også etterhvert har skjønt hva som egentlig gjør lakken strøken og blank, ville jeg følt meg dum med en såpass dyr voks i skapet, men akkurat der er jo folk ganske så forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, merker folk ser rart på meg når jeg sier at "denne voksen kostet 4000,-"

Så folk mener jeg må være mentalt forstyrret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis man sier til folk som ikke er interessert i bil eller aner hva vi driver med at "hobbyen min er å vaske bil", så vakker det en del rare blikk, høye øyenbryn og himling med øynene uansett... og det er før man har nevnt priser på noe som helst. :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du vasker ikke biler, du tar en extrem makeover! Høres mye bedre ut

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjasså, du har poleringsmaskin du altså..

Ja, jeg har 3....

Dæven salte, har du mista vettet, hva skal du med 3???

Hørt den før?

Etterfulgt av: tar du min i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Åjasså, du har poleringsmaskin du altså..

Ja, jeg har 3....

Dæven salte, har du mista vettet, hva skal du med 3???

Hørt den før?

Etterfulgt av: tar du min i samme slengen?

Litt for ofte... ;p

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...