Gå til innhold
Mordor

Legge flere lag med voks

Recommended Posts

Mordor    7
Mordor

Hei

Spørsmålet mitt er hvis jeg ønsker å legge 2 lag med SV shield på, hvordan er fremgangs måten, er det:

1. legg første lag og la tørke i en 60-120 minutter, deretter polere lag 1, så legge et lag 2 med voks på og la tørke 60-120 minutter og så polere igjen

eller

2. legg lag 1 og la tørke 60-120 minutter, deretter legg lag 2 på uten å mellompolere, la lag 2 tørke i 60-120 minutter og så polere.

Bør Shield ha lengre tørke tid i en garasje med rundt 15 grader, eller er det akseptabelt? Er det en gevinst ved å legge flere tynne lag med voks eller er det liten vits?

På forhånd takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Legg Shield, etter den har lagt 10-20min (eller når du er ferdig med hele bilen) så tørker du forsiktig av restene.

Det holder.

Dersom du skal legge 2 lag, gjenta prosedyren over

Endret av tr86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Flere lag er kun for å være sikker på at alt er dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pekaa    0
pekaa

Flere lag er kun for å være sikker på at alt er dekket.

Er ganske færsk i gamet men er dette helt riktig? har hørt at og polere bil er litt alla og polere Sko i garden, man legger lag på lag for at det blir blankere. eller er jeg helt på bærtur? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Er nok på bærturen da ja, i og med det er to helt forskjellige prinsipper :) Voksen skal i utgangspunktet ikke gjøre lakken blankere (ja, men nei likevel), det skal du gjøre med poleringen. Da gjør du selve lakken blankere, ikke det du legger oppå.

Anbefaler å lese rundt på forumet her og suge til deg mye av infoen her inne før du går løs på egen bil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Flere lag voks er stort sett bare mer voks som havner i mikrofiberkluten til slutt uansett. Kluten renser på mikronivå ... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Mange tror at voksen legger seg som en hinne på lakken, det gjør den ikke. Den legger seg ned i mikroskopiske porer i lakken, og lar seg rett og slett ikke legge lagvis. Når porene er fulle så er de nettopp det.

Mulig man kan få til lag av en slik glass-sealer, som skal herde til hinne, det har jeg ikke prøvd enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Glass coatinger er lette å måle med lakkdybdemåler, så det er ikke fullt så mystisk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig