Gå til innhold

Hvordan fikse skrap i lakkert plast?


chrsag

Recommended Posts

Hei har fått noen skrap på sideskjørtet mitt etter å vært borti en kant tenker eg. Hvordan pynter jeg på dette uten lakkering? Prøvde litt med uc, på Da og det ble litt bedre i allefall rent så det syntes mindre:p Men er fortsatt "skarpe" kanter. Er det lurt å våtslipe med fineste sort sandpapir? Skeptisk til dette da det er på plast og gjerne ikke så mye lakk å ta av. Har ikke lakkdybdemåler ect. Ikke så lett å få ta bilde av heller når en knapt ser skaden, bare kjenner den godt ved å føle på den. Helt mørk bil det er snakk om så enten er plasten svart under den mørke lakken eller så er set kun klarlall som er skadet. Fargen er bmw sin sophisto grey II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett bilde sier ofte mer enn 1000ord. Hva er det vi ser her og hva kan eg gjøre?

Tror stripen er for lang til å flekklakke.. Er en F10. Første skaden og er såååå irriterende.. Aner ikke hvordan den kom engang...

post-5377-0-40616100-1395401874_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Såpass ja. Jeg ville nok prøvd med flekklakk, flere ganger jeg har fylt igjen slike skader og det har blitt bra. Evt kan du få det lakkert, det er en del dyrere men da blir det bra og jeg tror ikke det kan koste mer enn 1000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Tror kanskje jeg ville prøvd litt til med Uc for å se om kantene blir "bedre". Du bruker vel Da-maskin.

På min pc ser ikke ripen såå dyp ut, men mye mulig jeg blingser også:)

Kjedelig med riper på bilen, dog tror jeg nok denne kun sees av deg foreløpig, så en runde med uc, før du ev bestemmer deg for å lakkere eller legge lakk i ripe. Blir det ikke bra kan du jo fortsatt lakkere over.?

Dette var kanskje ikke så oppklarende, men i beste mening:)!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svar er gode svar.. Forsøkte med med uc og da. Den ble mindre synlig men kjenner fortsatt kantene godt. Derfor lurte jeg på å våtslipe for så å gå over med da og UC men redd for å gjøre vondt verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe formening om det er dumt å begynne å pusse på? Har vært å kjøpt 3000papir men tenkte å få noen meninger her før eg prøver meg... Innbiller meg at lakkert plast og sandpapir ikke er den beste komboen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Noen som har noe formening om det er dumt å begynne å pusse på? Har vært å kjøpt 3000papir men tenkte å få noen meninger her før eg prøver meg... Innbiller meg at lakkert plast og sandpapir ikke er den beste komboen..

Jeg har pusset plast før og det går bra, det er litt nervepirrende. Blant annet på frontfangeren på en F10 :) Men det vil nok fungere å pusse ned kantene ved ripa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Lakkert plast er ikke så forskjellig fra lakkert metall som man skal ha det til. Spørsmålet er mer hvor ripen er, og om det er mulig å fjerne slipesporene forsvarlig etterpå. Midt på et panel hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å slipe gitt nok lakk, men på kanter og knekker bør man være forsiktig siden lakken ofte er tynnere her.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint dette her! Pusset litt og litt forsiktig til kantene var borte og polerte opp med DA og UC. Perfekt resultat!:) En lettelse, er ikke god den første ripen på ny bil.. Nå skal det feires med å montere sommerhjul:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...