• 0
Marius Engel

Behandle frontrute MED regnsensor.

Spørsmål

Hva kan jeg bruke på frontruten på Leafen min? Har brukt Scholl Neo på siderutene, og det ble svært bra! Regnet ruller av.

Kan jeg bruke dette på frontruten også når jeg har regnsensor?

Noe annet (billigere/bedre?) dere kan anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

28 svar til spørsmålet

• 0

Går bra det.Bare ikke over selve sensoren.Mulig den kan bli forvirra da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg kjører selv en Passat med regnsensor og Scholl Neo på i disse dager.

Merker ingen forskjell på regnsensoren om ruten er behandlet eller ikke.

Merk deg dog at Neo ikke har spesielt god holdbarhet på frontruten, viskerne sliter den fort bort.

Der er tradisjonelle ruteforseglinger bedre.

Foreløpig er jeg mektig imponert over den nye til Bilnerden:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=502

Litt dyr, men foreløpig veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Som knutis sier, er det ingen problemer med å legge ruteforsegling over regnsensoren. Jeg har behandlet ruter med rain x, clear vue, gtechniq G5 og det fungerer veldig bra på regnsensoren. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Som knutis sier, er det ingen problemer med å legge ruteforsegling over regnsensoren. Jeg har behandlet ruter med rain x, clear vue, gtechniq G5 og det fungerer veldig bra på regnsensoren. :)

Gjort det samme på audi og bmw med regnsensor uten et problem.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg kjører selv en Passat med regnsensor og Scholl Neo på i disse dager.Merker ingen forskjell på regnsensoren om ruten er behandlet eller ikke.Merk deg dog at Neo ikke har spesielt god holdbarhet på frontruten, viskerne sliter den fort bort.Der er tradisjonelle ruteforseglinger bedre.Foreløpig er jeg mektig imponert over den nye til Bilnerden:http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=502Litt dyr, men foreløpig veldig bra.

Har den på lista. Lett å bruke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg kjører selv en Passat med regnsensor og Scholl Neo på i disse dager.Merker ingen forskjell på regnsensoren om ruten er behandlet eller ikke.Merk deg dog at Neo ikke har spesielt god holdbarhet på frontruten, viskerne sliter den fort bort.Der er tradisjonelle ruteforseglinger bedre.Foreløpig er jeg mektig imponert over den nye til Bilnerden:http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=502Litt dyr, men foreløpig veldig bra.

Sammenlignet med nanolex sin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nja..

Det står på pakken at den er ment å holde til bare 3 ruter.. men da ble det veldig tykt og knallhardt å buffe.

Jeg ville nok lagt det tynnere, og dermed holder flasken til flere påføringer også, og i teorien enklere å buffe.

Effekten på nylagt bil er foreløpig det råeste jeg har sett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nja..

Det står på pakken at den er ment å holde til bare 3 ruter.. men da ble det veldig tykt og knallhardt å buffe.

Jeg ville nok lagt det tynnere, og dermed holder flasken til flere påføringer også, og i teorien enklere å buffe.

Effekten på nylagt bil er foreløpig det råeste jeg har sett.

Prøvd G1?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nja..Det står på pakken at den er ment å holde til bare 3 ruter.. men da ble det veldig tykt og knallhardt å buffe.Jeg ville nok lagt det tynnere, og dermed holder flasken til flere påføringer også, og i teorien enklere å buffe.Effekten på nylagt bil er foreløpig det råeste jeg har sett.

Takk for info :) jeg bruker minst mulig bomullspad for å ikke sløse. Da kjøper jeg den forseglinga.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Prøvd G1?

Nope, men mange andre på markedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det er ikke noe problem å legge den over regnsensor. Hvis du ikke legger det på regnsensor vil jo bilen tro det er mer vann på ruta enn det faktisk er, så vil tro det er bedre å legge der også enn å la være. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvordan er rain-x på frontruta sammenlignet med scholl neo? Mer holdbart? Hva med sideruter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Rain-X holder ikke mer enn et par uker her vest, men er knall på side/bakruter. Har vart i 8 mnd så langt, og beader fint fremdeles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

David er nok inne på noe her.

Det er ikke noe problem å legge den over regnsensor. Hvis du ikke legger det på regnsensor vil jo bilen tro det er mer vann på ruta enn det faktisk er, så vil tro det er bedre å legge der også enn å la være. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Holdbarhet på ruteforsegling viser seg å være veldig individuelt, og varierer med bruk av viskere, klima, kjørelengde, parkering i eller uten garasje osv.

RainX er heller ikke jeg fornøyd med, og foretrekker Neo dersom det står mellom disse to, da Neo er kjappere å legge på ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Rain-X holder ikke mer enn et par uker her vest, men er knall på side/bakruter. Har vart i 8 mnd så langt, og beader fint fremdeles.

Hadde Rain-x på frontrute på forrige bil, å det funka over 5 mnd her vest!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hadde Rain-x på frontrute på forrige bil, å det funka over 5 mnd her vest!

5mnd med Rain-X?! Det var imponerende. Stått parkert i garage! ;)

Etter et par uker dabber der kraftig, og har en tendens til å bli "film" på ruten. Blir ikke bedre med glassrens heller. Da må det legges nytt lag. Bruker nå G5 og er knallfornøyd med den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Når dere sier 5mnd, 8mnd osv. mener dere da at forseglingen oppfører seg som nylagt i så lang tid?

Jeg synes at de fleste forseglinger dabber av etter ca 1 mnd. Forseglingen fungerer fortsatt etter 1mnd, men ikke slik som den har gjort den første mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Når dere sier 5mnd, 8mnd osv. mener dere da at forseglingen oppfører seg som nylagt i så lang tid?

Jeg synes at de fleste forseglinger dabber av etter ca 1 mnd. Forseglingen fungerer fortsatt etter 1mnd, men ikke slik som den har gjort den første mnd.

G1 har blitt ørlite granne slappere her, men det er ikke nevneverdig mye etter at jeg la den i høst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Selfølgeligt dabber det av, men når det fortsatt ikkje er behov for vindusvisker, og vatnet ikkje legger seg i store flak så gjør den jo jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive