Gjest

Rupes Bigfoot bakplate?

platorllo_per_tamponi_in_microfibra_72_d

Ser det finnes en egen bakplate til Rupes mikrofiberpads, må man ha denne? Eller kan man bruke den orginale bakplaten på LHR 15ES, ved bruk av Rupes mikrofiber pads? Og hvis jeg da kjøper en slik bakplate, vil den være bedre å bruke denne til feks Scholl, Uber og hex logic pads enn den orginale bakplata?

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump!

Bruker den originale bak-plata jeg, funker fjell det :) .

Tror det bunner i at det er litt annerledes vekt på MF vs foam og da har de laget en bak-plate som kompenserer for dette slik at det ikke blir mer vibrasjon.

Om det er riktig vet jeg ikke men jeg ser ikke problemet :)

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Det er helt riktig som RNa skriver at det er en liten vektforskjell på bakplatene. MF veier noen gram mer enn skum, og spesialbakplaten veier tilsvarende mindre. Jeg har også kjørt med originalbakplate på 15 og som dere sier så fungerer det greit, men ikke optimalt. Ved lengre tids jobbing med maskinen vil man kunne merke litt "mauring" i hendene ved bruk av originalbakplate da disse maskinene som dere sikkert har merket er veldig følsomme for vektforskjeller.

Forskjellen vil merkes enda bedre på LHR 21ES, da balanse/vibrasjons-problematikken øker proposjonalt med utkastet.

Om det vil fungere bedre med andre merker på puter med denne spesialbakplaten, så vil det i så fall kun være fordi de putene veier mer enn Rupes sine.

Rune

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den originale bak-plata jeg, funker fjell det :) .

Tror det bunner i at det er litt annerledes vekt på MF vs foam og da har de laget en bak-plate som kompenserer for dette slik at det ikke blir mer vibrasjon.

Om det er riktig vet jeg ikke men jeg ser ikke problemet :)

Høres logisk ut dette! :)

Hei :)

Det er helt riktig som RNa skriver at det er en liten vektforskjell på bakplatene. MF veier noen gram mer enn skum, og spesialbakplaten veier tilsvarende mindre. Jeg har også kjørt med originalbakplate på 15 og som dere sier så fungerer det greit, men ikke optimalt. Ved lengre tids jobbing med maskinen vil man kunne merke litt "mauring" i hendene ved bruk av originalbakplate da disse maskinene som dere sikkert har merket er veldig følsomme for vektforskjeller.

Forskjellen vil merkes enda bedre på LHR 21ES, da balanse/vibrasjons-problematikken øker proposjonalt med utkastet.

Om det vil fungere bedre med andre merker på puter med denne spesialbakplaten, så vil det i så fall kun være fordi de putene veier mer enn Rupes sine.

Rune

Takk for svaret :) Så hvis man tenker HMS så kjøper man bakplata for å unngå hvite finger og de problemene det måtte føre med seg! Og hvis man tenker på lommeboka så lar man det være...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive