AreJJ

Hvor kaldt kan det være? Polering.

Sliter med temperaturen, trekfull garage. Stort mer enn ti grader får jeg ikke. Betyr det bare mer jobb over lengre tid eller er det andre ting jeg må ta hensyn til? Verker etter å bruke minn nyinnkjøpte DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du isåfall jobbe med mindre partier om gangen slik at du får opprettholdt varmen slik at du får korrigert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 grader i luften og normal luftfuktighet er ikke noe nevneverdig problem ved maskinpolering. Kald luft holder dog bedre på fuktighet, så er luftfuktigheten høy kan polishen klumpe seg og lage krøll når den blir varm av friksjonen.

Romtemperatur er mer et tema når en skal legge voks/sealer. Den hazer og herder ikke så lett i kalde omgivelser ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Får jobbe med små flater. Har tenkt å legge collonite 845. Det gjorde jeg i 6-7 grader sist for to uker siden og var ikke noe problem. Er vel kanskje værre med rene vokser?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme eg også ang polsih at det blei litt verre å buffe av ellers gjekk det greit med 5 grader hos meg og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Polerte denne forrige helg http://www.detailersclub.no/forum/topic/19660-runes-s-s-3-konas-saab-9-3-sportcombi/ . Da var det ca 5 grader. Gikk greit det. Eneste var at polishen ble litt værre å buffe. Hjelper å sette en arbeidslampe pekende mot panelet, blir litt varmere da :)

Leste den. Så det var kaldt når jeg tenker meg om. Får finne fram arbeids lampen fra boden. Bra tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo varmere lakken er jo lettere blir det å fjerne riper, så det vil ta lenger tid å polere i +10 enn i +25.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stått i +2 og gnurt med roterende og 2x400W halogenlamper for å holde varmen i en uisolert garasje. Gikk fint det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive