Aok

Bilen skal selges, hvor mye legger jeg i det?!

Hei alle detailere!

Som over middels bil innteressert kom jeg over forumet for 14 dager siden da jeg var ute etter noen "vasketips". Kan si at jeg ble meget overraska og imponert over hva som KAN gjøres! En gammel bil kan bli ny :o

Jeg ble utrolig gira og spesiellt etter at jeg så S&S trådene til enkelte her! Awesome! 14 dager som "spotter" resulterte i et bål av pusseskinn, en søppelpose med biltema dritt og en liten pose med turtle polish og pusse garn som havna rett på fyllinga. Antagelig fører det snart også til et bankkort med fartstriper og kraftige kjørespor...:/

Uansett, jeg var totalt uviten om at det fantes så mye rart og forskjellig man kan gjøre med bilen. "Vaske bilen" har fått en ny betydning i mine ører.

Over til saken. Jeg skal selge bilen og med foto som deltidsinntekt vil jeg helst at bilen skal skinne. Ikke bare for bildene, men for at noen skal få lyst på bilen.

Jeg har jo skjønt at det er himla mye å lære i "faget" så jeg spørr rett og slett, hva ville dere gjort for å få bilen som ny utvendig? Polere? Okey, men med hva og hva kan jeg forvente?

Vet det finns mange tråder så er smånervøs for å poste enda en "hva gjør jeg" post, men hva ellers har man forum til?

Aok

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er lakken? Om du bruker et all in one produkt ala ag srp, af tripple eller lignende med et lag voks eller sealer på toppen. Det er den billigste løsningen. Utover det har man maskiner i alle klasser fra biltema til kestrel/krauss til rupes/flex.

Det er egentlig lommeboka og tiden du vil bruke og ønsket resultat som bestemmer hvilken vei du tar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Lakken er ikke den fineste når man ser nøye på den jeg har aldri polert den (har hatt den i ett halvt år) legger ved etpar kjappe snaps fra mobilen. Når det kommer til resultatet vil jeg ha det så godt som en nybegynner kan få det! Tid har jeg nok av. Eneste minuset er at jeg har ingen steder å stå inne over lang tid...:/ Hva anbefales sterkest hvis jeg skal ha utstyr for å gå over etpar andre biler og oppnå gode resultater?amyretyt.jpgjy3u2ube.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken fargekode har den audien? :)

Er vel Phantom sort som trenger veldig mye kjærlighet for å bli ordentlig fin.

Hvor i landet holder du til ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, kan LZ4V/LZ4V stemme?

holder til på Gjøvik i Oppland

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amethystgrau etter et kjapt søk på Google..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, greit nok detmen sier ikke meg så mye desverre, men da stemmer koden hvertfall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste hadde vel i grunn vært om noen her på forumet holdt til i umiddelbar nærhet, som da kunne gitt deg god hjelp og kanskje hjulpet deg litt på vei ang produkter :) Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det hadde hvert det beste ja! :) men meget interessert i å lære det uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du interessert i å begynne med bilpleie, så ville jeg kjørt på og brukt dette som et prosjekt du kan lære på. Er du heldig, tjener du litt ekstra på bilen siden den er strøken.

Fremgangsmåte: Begynn med "DCN-vask". Det krever endel produkter, men er verdt det i form av godt resultat og lite strev hver gang kontra "naboens måte". Så kan du legge på og lese deg opp på polering. Se deg ut en maskin, kjøpe noen poleringsmidler og puter. Velg en rimelig voks eller lakkforsegling pluss en APC til interiøret og du vil aldri se deg tilbake ;)

Mangelen på plass å stå er kjip, men hør litt rundt. Kanskje noen kjenner noen som kjenner noen osv. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg må ta dette som en "lærevask" ja! Bare når man kommer til "DCN vask" så har jeg allerede litt å lese på når det gjelder ukjente ord og utrykk! Maskiner, midler som ambefales?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg holder til på Biri. Har isolert garasje og en haug med produkter. Kan være behjelpelig, om det ønskes:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde hvert meget ønskelig å lært litt om du er interessert!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en veldig fin startpakke.. Husk å kjøpe et MF tørkehåndkle til bilen også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett disse? :)

Utifra bildene dine å bedømme så kan du nok få lakken helt perfekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde hvert meget ønskelig å lært litt om du er interessert!

Kan du ikke sende meg en pm? Så kan vi avtale? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM sendt!

Endret av Aok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Ser dette greit ut for nybegynneren som ønsker sin egen og kanskje et par andres biler til en rå S&S tilstand?

Noe jeg mangler eller burde bytte ut?

post-7867-0-07624000-1396649268_thumb.pn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Ser dette greit ut for nybegynneren som ønsker sin egen og kanskje et par andres biler til en rå S&S tilstand?

Noe jeg mangler eller burde bytte ut?

Pass på å få med godt med Prickbort og Surfex HD :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive