Gå til innhold

Produktliste for vask!


Thlian

Recommended Posts

Har fått satt opp ei produktliste for å få grundig rengjøring av bilen(e), men mangler det noe så tilfør gjerne det :)

For øyeblikket holder jeg meg til rengjøring, lakk korrigering og maskinkjøp kommer senere.

Har som nevnt tidligere polishangel lakkforsegling så denne skal bare prøve å bevares ei god stund :)

Foam Gun for HT
CG Honeydew
Master Sealent 200ml/CG 5050?
2xrøde applicators
Scholl Spam
Scholl Blue
CG Metal shine

Korrosol
Surfex HD 5L
Proglazer 5L
CG Fabric Guard
Scholl ICE (Vindusrens)
2xfluffers til voks/utvendig
2xpremium gul til innvendig
2xpremium rosa til DIV

microfiber for glass

dekkbørste

felgbørste

mattebørste

interiørbørste
1xBøttepakke

Noko meir? Oppdatert litt, så nå må vi vel nærme oss noe for å få til en skikkelig vask? Har 5 liter PB hjemme også, samt CG citrus wash and gloss.

Endret av Thlian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamgun blir egentlig overflødig siden du har surfex og ingen effektiv såpe å lage skum med, du kan selvfølgelig lage skum med mr.pink selv om det strengt tatt ikke har noen effekt.

Prikkbort eller annen kaldavfetting bør være på listen, og bruk mastersealent eller cg5050, ikke begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjenner ikke til Proglazer, men hvis det er en glaze er den for det første unødvendig og for det andre kommer du aldri til å få brukt opp 5 liter :)


Og du trenger mange flere mikrofiberkluter.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Aha... jeg har brukt en halv liter sprayvoks på snart tre år... Men det skal sies at jeg bruker det veldig sjeldent. :)


Tar ikke så mye lenger tid å legge et lag voks enn å gå over med sprayvoks, så da blir det som regel vanlig voks.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Nå er kanskje noe av det i den bøttepakken, men felgrens, vaskehanske og tørkehåndkle er jo kjekt. Andre ting er felgbørste og egen vaskehanske til felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje noe av det i den bøttepakken, men felgrens, vaskehanske og tørkehåndkle er jo kjekt. Andre ting er felgbørste og egen vaskehanske til felgene.

Evt. Zymol eller bilnerdensvamp som veldig mange opplever som mer skånsom og enklere i bruk enn vaskehansker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proglazer er ikke en voks

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_72&product_id=802

Har prickbort og tenkte å gi noe annet en sjangse og.

Vil ikke Mr.Pink gjøre seg noe godt i en skumkanon? Produktbeskrivelsen sier det, men hva slags såpe anbefales til det?

Bøttepakke er gridbøtte, tørkehånkle, vaskehanske og rim7.

Har også to waffle tørkehånklær og 100 microfiber duker fra før av, men ville prøve noe annet.

Når jeg ser etter er det kanskje ikke noe der som tar bremsestøv og metallpartikler ifra lakken?

Endret av Thlian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Proglazer er ikke en voks

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_72&product_id=802

Har prickbort og tenkte å gi noe annet en sjangse og.

Vil ikke Mr.Pink gjøre seg noe godt i en skumkanon? Produktbeskrivelsen sier det, men hva slags såpe anbefales til det?

Bøttepakke er gridbøtte, tørkehånkle, vaskehanske og rim7.

Har også to waffle tørkehånklær og 100 microfiber duker fra før av, men ville prøve noe annet.

Når jeg ser etter er det kanskje ikke noe der som tar bremsestøv og metallpartikler ifra lakken?

Ironx/korrosol/AF Iron Out m.fl fikser dette :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke Mr.Pink gjøre seg noe godt i en skumkanon? Produktbeskrivelsen sier det, men hva slags såpe anbefales til det?

Den vil selvfølgelig produsere skum, men den har ikke noen særlig rengjøringseffekt, men den kan være fin å legge over surfex på varme sommerdager for å unngå at surfex tørker ut på lakken. F.eks er Autofoam laget for skumkanon, og er basert på surfex så rengjøringseffekten er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi good to go for en cask eller to nå?

Foam cannon Nilfisk

CG Honeydew 475ml

Master Sealent 200ml

2xrøde applicators

Scholl Spam 500ML

Scholl Blue 500ML

CG Metal shine 475 ml

Surfex HD 5L

Proglazer 5L

CG Fabric Guard 475ml

Scholl ICE (Vindusrens) 500ml

2xfluffers til voks/utvendig

2xpremium gul til innvendig

2xpremium rosa til DIV

1xBøttepakke med ALT (GGuard, Rim7, vaskehanske, microfiber tørkehåndkle)

Iron-x 1L (Vurdert byttet ut mot korrosol)

Mothers felgbjørste

Mothers dekkbørste

Teppebørste håndtak

Scholl Microplus til vindu

Endret av Thlian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foamgun blir egentlig overflødig siden du har surfex og ingen effektiv såpe å lage skum med, du kan selvfølgelig lage skum med mr.pink selv om det strengt tatt ikke har noen effekt.

Prikkbort eller annen kaldavfetting bør være på listen, og bruk mastersealent eller cg5050, ikke begge ;)

Ifølge scandicshine så er det fine greier å legge feks famous over master sealant?

Er det som vanlig bruk enten voks eller sealer, ikke begge?

Ser Forøvrig at alienautospa tilbyr dette i sine behandlinger, master sealant som toppes med famous eller Nordlys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge scandicshine så er det fine greier å legge feks famous over master sealant?

Er det som vanlig bruk enten voks eller sealer, ikke begge?

Ser Forøvrig at alienautospa tilbyr dette i sine behandlinger, master sealant som toppes med famous eller Nordlys..

Flere av forhandlerne her inne anbefaler å gjøre flere påføringer av samme LSP eller blande 2 typer, har ikke prøvd famous eller master sealent, men de av oss som har eksperimentert litt mener det er bortkastet tid og penger. Jeg har ikke fått bedre holdbarhet eller utseendet av noe det jeg har lagt i flere påføringer eller ved å blande 2 typer, og ingen kan vise til tester som sier at det har noe for seg. Derfor bruker jeg å anbefale folk å teste litt selv istedet for å ta alt man hører for god fisk.

Søker du litt burde du finne mange interessante erfaringer da temaet har vært diskutert ihjel mange ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har jeg brukt å legge "2 lag" på halve panseret eller taket med Concorso hver gang jeg vokser, men holdbarhet og utseendet forblir det samme gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Men husk at master sealant er forsegling og famous er voks da gutter :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er fult klar over det. Nå mener jeg altså ikke 2 lag voks, men voks oppå master sealant som er en forsegling.

Men på andre side står det faktisk også på esken med master sealant at den kan legges i flere lag, uten at jeg skal si noe om hvordan det Evt påvirker holdbarhet og andre egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...