chrefs

Samletråd: Gtechniq G5

Hei!

I forbindelse med mitt forsøk på å legge nevnte forsegling i går kveld, ønsker jeg å lage denne tråden, for andre som eventuelt kommer til å slite like mye som jeg gjorde :ph34r:

Tanken bak tråden er enkelt og greit å samle alle erfaringer med Gtechniq G5 i denne tråden, og linke til denne under en guide som tar for seg "vindusforsegling" i sin helhet. Som jeg har forstått den er G5 ganske populær, da den i utgangspunktet skal være rimelig simpel å legge :D

Dette er hva jeg gjorde:

- Full DCN-style vask

- Gnukket og gnei med G4 på terry-kluti rekkefølgen: Fremrute, takluke, bakrute.

Buffet så av i samme rekkefølge, noe som gjorde at takluke og bakrute fikk godgjøre seg LENGE, da jeg tydligvis la et alt for tykt lag på fremruten. Brukte samme type klut for buffing.

- La på G5, denne også med samme type klut, og i samme rekkefølge

- Ventet 5 minutter

- Buffet av med samme type klut, noe som tok utrolig lang tid, da jeg igjen hadde lagt for tykt.. Brukte lang tid på å få bort overflødig G5, noe ble liggende også, da jeg ikke hadde sjangs å få bort alle streaks (tips?) prøvde også å tørke med en billig MF, tror kanskje det funket hakket bedre.

Alt i alt brukte jeg omtrent 5 timer med vask og forsegling :blink: etter mye klabb og babb. Ble dårlig med bilder underveis pga. veldig dårlig lys i garasjen. Legger ved et lite stemningsbilde fra idag som plaster på såret. :)

20140313_143009_zps5c56c6d3.jpg

Off-topic: På andre forum finnes det et hav av samletråder for populære produkter, hvorfor ikke lage noe her også? Så mye kunnskap som mange av dere sitter på, burde absolutt føres ned og henges opp her :) F.eks en samletråd for Surfex HD med blandingsforhold (vet appen er fin til dette), bruksområder (utenfor bilens verden) etc.

Når disse trådene eventuelt blir skrevet, kan disse linkes til gjennom f.eks Øyvind G sin guide til skånsom vask av bil, under hvert enkelt produkt. Mindre jobb for dere orakler når nye som meg selv stiller all verdens spørsmål, i tillegg til å øke den generelle kunnskapen for alle på forumet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få deg noen sminkepads. Tok en pakke fra frua. Fungerer knall. Aldri hatt problemer med g4 og g5. Går fint hver gang. *bankibordet*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte sminkepads selv igår med G5,gjikk greit å påføre og greit å fjerne forsåvidt men siden det ikke er optimal temperatur ute så tok det litt lenger tid før full herding..så ble en strafferunde med gnikking.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg buker også slike bomulls puter. I det siste har jeg kun brukt GT sine, men de vanlige fungerer også fint.

Jeg skulle egentlig ønske at det fantes noe å legge ruteforsegling og sealer med som fungerer like godt som bomullspad, men som også er behagelig å holde i da jeg synes disse er litt små og tynne å jobbe med.

Bruker du slike puter som man legger voks med så går de istykker. Det fungerer fint, men blir da engangsbruk.

Sliter du med å tørke bort forseglingen så kan du prøve å tørke den av nesten med en gang. Selv lar jeg den ikke ligge lenger enn den tiden det tar å legge på 1 rute før jeg tørker av og går videre på neste rute. Føler jeg at jeg ikke får tørket bort alt så hjelper det å gå over med en fuktig klut/papir til slutt.

Jeg har aldri hatt problemer med å tørke bort G5, men det hender at jeg får skjolder som synes når det er dugg eller på fuktig rute i gatelysene. Ser også i noen tilfeller at vannet oppfører seg på en annen måte der skjoldene er.

Med G5 har jeg redusert dette problemet iforhold til mange andre forseglinger, men som sagt så har jeg sett disse skjoldene også med dette produktet. Mulig det er grunnarbeidet som har noe å si for dette da jeg ikke har gått over med G4 eller andre produkter enn vanlig ruterens eller IPA før påføring.

Jeg tror også temperaturen spiller en viktig rolle her for både resultat og holdbarhet.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme så jeg når det ble dugg på rutene at jeg ikke hadde fått buffet av alt eller at kanskje ikke alt hadde herdet ferdig..men gnikket no voldsom så ble det borte heldigvis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive