Gå til innhold

Test: Uber super drying microfiber towel.(USD)


StianMH

Recommended Posts

StianMH

Jeg skulle "bare" en liten tur innom alien for å hente noe varer, og kom på at jeg manglet et godt tørkehåndkle. Ble anbefalt USD av Alien, og etter noen heftige forhandlinger så endte jeg opp med et slik håndkle.

Utseende:

- Brunt

- 120 x 70 cm

- Fluffy

Kvalitet:

Upåklagelig, dette er et håndkle som er super mykt og virkelig "fluffy". Kjennes ut til å være av god kvalitet stoffmessig.

I bruk:

Jeg tok bare en vask av bilen min i ekte DCN style. Og valgte å prøve ut håndkle for første gang. Første jeg tenkte var "hvordan i all verden skal man brette denne for å få best effekt".

Jeg valgte å brette det slik at det ble ca 35 x 60 cm.

Som sagt så gjort, bilen var vasket og nå var det tørketid. Starter som vanlig med taket, og pga størrelsen på håndkleet så var jo dette ganske så enkelt, da den dekker store flate.

Håndkleet suger godt til seg vann, og holder godt på vannet. Man må virkelig "ta i" for å vri den tom for vann. Men det vil også si at man kan ta store biler uten å være bekymret for at den ikke skal suge til seg alt vannet.

Etter å ha vasket bilen 2 ganger, så var håndkleet ganske så tungt. Men det drypper ikke.

Bilen min har ganske hard lakk, men jeg kunne ikke se tegn til mikroriper. Det skal testes på en bil med mykere lakk etterhvert.

Kan det anbefales:

Ja, dette håndkleet kan jeg virkelig anbefale videre. Det suger godt til seg vann og etterlater lite rester. Det er veldig fluffy og godt å holde i.

Enten du velger å bruke det på bilen, som sutteklut til arvingen eller en form for gave til frua, så tror jeg dette håndkleet er en "allrounder".

Du får kjøpt håndkleet hos Alien for den nette sum av 289,-.

Det ble beklageligvis ikke tatt noen bilder under vask og tørk, da jeg rett og slett glemte det. Bilder blir tatt ved en senere anledning og lagt ut her.

2d98f27ad87f3c7c1c5c8490e37d9f6e-image.j

Endret av StianMH
  • DCN Poeng 3

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kjapp og god test dette.. Har du noen å sammenligne det med?

Vurderer noen nye håndkler her etterhvert, og da kan denne være en kandidat :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette selv og det er en klar favoritt hos meg, suger til seg mye vann og skånsom mot lakken (har bil med super myk lakk).

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Har egentlig ingen å sammenligne den mot, da jeg ikke har vært noe særlige inne på mikrofiberhåndklemarkedet før :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp og god test dette.. Har du noen å sammenligne det med?

Vurderer noen nye håndkler her etterhvert, og da kan denne være en kandidat :)

lurer på om dette er en god kandidat til CG woolly mammoth?

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt dette en stund nå, kjøpt hos BN:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_29&products_id=259

Loet en del for meg når jeg brukte det første gangen men etter en tur i vaskemaskinen fungerte det supert :) .

Har også fra Gtechniq

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_29&products_id=87

Dette er også et meget bra produkt men Uber sitt er hakket bedre, bare min mening :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Skal sies at jeg kjøpte et pent brukt håndkle av Alien, så for meg loet det ikke. Og det kan jo være at det har blitt vasket :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...