Gå til innhold

Rupes LHR 15ES Deluxe Kit - Hva mer trengs?


Smokey

Recommended Posts

Jeg har planer om å gå til innkjøp av min første poleringsmaskin nå til våren. Har lest mye bra om Rupes her på forumet, så et Rupes LHR 15ES Deluxe Kit står høyt på ønskelisten. I denne pakken er jo det meste inkludert for å kunne utføre en poleringsjobb, men jeg lurer på hva jeg bør kjøpe mer av og evt hvor mye. Hvor mange pads trenger jeg av hver sort for å kunne ta en bil, og er 250 ml flaskene med poleringsmiddel nok? Bilen er en BMW 5-serie 09-modell, så jeg regner med å måtte jobbe litt med den harde lakken.

Håper at jeg får litt tips her inne, slik at jeg snart kan legge inn en bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har kjøpt 3 pads av hver type og 1 litersflaske med polish av hver type. Da slipper jeg å vaske pad etter hvert panel, og samtidig går jeg ikke tom for polish med det første :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kunne oppnå bra resultater med de fleste poleringsmerkene. En 250ml flaske holder til flere biler, så du trenger bare 1 av hver. Pads bør du nok ha minimum 2 av hver pad, jo flere pads du har, jo lettere blir jobben da du kan skifte pad når den er skitten. Men en padbørste vil også kunne gjøre jobben. Ellers trenger du en hel haug med MF. Jeg tok litt i å kjøpte 10 mikrofiberkluter da jeg var heeelt fersk, men fant fort ut at det holdt til 2 panel. Når Bilnerden satte opp en pakke til meg, fikk jeg 50-60 MF kluter hvis jeg ikke husker feil.

Ellers er det flere bra innkjøpslister på Nybegynner delen av forumet. Anbefaler deg også å ta kontakt med en forhandler her inne(fortrinnsvis den som er i nærheten, hvis du har mulighet til å hente selv), så kan de sette opp en liste på hva du trenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Du vil kunne oppnå bra resultater med de fleste poleringsmerkene. En 250ml flaske holder til flere biler, så du trenger bare 1 av hver. Pads bør du nok ha minimum 2 av hver pad, jo flere pads du har, jo lettere blir jobben da du kan skifte pad når den er skitten. Men en padbørste vil også kunne gjøre jobben. Ellers trenger du en hel haug med MF. Jeg tok litt i å kjøpte 10 mikrofiberkluter da jeg var heeelt fersk, men fant fort ut at det holdt til 2 panel. Når Bilnerden satte opp en pakke til meg, fikk jeg 50-60 MF kluter hvis jeg ikke husker feil.

Ellers er det flere bra innkjøpslister på Nybegynner delen av forumet. Anbefaler deg også å ta kontakt med en forhandler her inne(fortrinnsvis den som er i nærheten, hvis du har mulighet til å hente selv), så kan de sette opp en liste på hva du trenger ;)

2 panel? Åssen får du til det?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg hadde tatt utgangspunkt i en 10pakk f.eks eurow shag weave fra bilnerden, og heller supplert etter hvert

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg hadde tatt utgangspunkt i en 10pakk f.eks eurow shag weave fra bilnerden, og heller supplert etter hvert

Hadde mye heller tatt Gtechniq-klutene da de er lagt mer allsidige enn Shaggyene... men så foretrekker jeg korthårede kluter, da :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye heller tatt Gtechniq-klutene da de er lagt mer allsidige enn Shaggyene... men så foretrekker jeg korthårede kluter, da :)

Gtechniq til polering, earow til LSP :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg bruker Gtechniq-kluter til begge deler, jeg...

Du er gærn! Rett og slett :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Da jeg begynte tenkte jeg hvert fall at puter det holder sikkert leeenge med noen få, men at jeg minst måtte ha kiloflaskene fordi compound går det mye av. Fant fort ut av at det var motsatt. Puter er det greit å ha masser av, i likhet med mikrofiber, mens de fleste produkter holder irriterende lenge. Irriterende fordi du gjerne vil at det skal gå tomt, for å ha en unnskyldning til å prøve noe nytt :P

I stedet for å kjøpe "pallevis" med ting og tang, ville jeg begynt fornuftig og prøvd meg fram :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...