Gå til innhold

Nappaskinnseter what to do?


Mr.G

Recommended Posts

Okay, nå er jeg forvirret. "Du må bruke swissvax" "neei ingen av dem som lager poleringsmiddler har peiling på lærpleie, du må til folk som kan skinn" "bruk bare såpe i vann" "bruk Leatherique" bruk "leather master kit"...

Faktumet er at mine 3 mnd nye nappa skinnseter har blitt litt slappere på sitteputene og bærer litt preg av skrukker på enkelte partier. Tesla model s.

Ja jeg er forvirret og vil ha et supert middel for jevnlig pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Desverre så er dette et kjent problem på tesla, som følge av dårlig kvalitet på skinnet, å det er ikke så mye å gjøre med det. Jeg ville reklamert på dette til Tesla, for jeg har sett flere av disse stolene med rynkete skinn, etter bare 2-3000km, å en taxi ser normalt slik ut etter 200-300000km. Det går an å varmebehandle skinnet, for å krympe det, men du skal vite hva du gjør da, men som sagt så mener jeg dette er en reklamasjon.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Støtter Tommy fullt ut på forslaget om å reklamere.

en bil i den prisklassen skal ikke få slitent interiør etter 3mnd, :o

eller uansett bil i grunn..

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det reklamasjon.. Hva kan de gjøre med det? tviler på de bytter stolene.

Men om en skal ha riktig behandling på slike seter, hva kjøper jeg? (i tilfelle reklamasjoner ikke når inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Tror nok ikke dette gjelder så mange, men er vel et problem på noen biler og (jeg personlig) synes Tesla burde fikse dette uten noe om og men, og om de må bytte setene, er det eventuelt kjipt for de:)

Tesla ønsker vel å fremstå som et merke som ikke skinnsetene blir pløsete etter et par uker:)..

Uansett kjedelig situasjon, og håper du får ordnet det på en tilfredstillende måte for din del:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper vel å bytte hele setene dersom det kun er skinntrekket som er problemet

Det er vel som på andre merker, bare å bytte ut regner jeg med? Uansett er det ikke mer enn et par timer å trekke opp igjen et sete fra start til ferdig montert igjen normalt sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonespen90

Har også hørt at Tesla skal komme med nye seter, siden det er noen som har klaget på komforten i dem. Vet ikke når det skal komme men det er det jo bare og spørre dem om.

Men låner tråden din litt med et lite spørsmål:

Hva kan impringnere disse setene med for at de skal være fine? Problemet til Mr.G hjelper det jo ikke mot men tenkte på søl osv.

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smurt på Gtechniq L1, regner med at det funker som en impregnering. For å gå tilbake til start: hva slags skinnpleiemerke anbefales? Hva er best til slike seter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smurt på Gtechniq L1, regner med at det funker som en impregnering. For å gå tilbake til start: hva slags skinnpleiemerke anbefales? Hva er best til slike seter?

Jeg har god erfaring med swissvax sine skinnpleieprodukter, har aldri fått et dårlig resultat der. Ser ikke helt at det skal være noe problem å bruke dette på Tesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax har et flott leatherkit jeg har bare gode erfaringer med. Men uansett hva du bruker vil det ikke strekke opp igjen skinnet ditt.

Jeg vet mange har brukt en klut fuktet i kokende vann, og lagt utover skinnet for at det skal trekke seg litt sammen. Mulig det også kan fungere hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...