tommy_sn

Poleringspapir - Bra Eller Dårlig?

Hei!

Hvordan er det å bruke turtle poleringspapir til å gni av f.eks autoglym ultra deep shine og Extra Gloss Protection?

Lager dette også riper?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE bra. Kjøpt microfiberkluter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på han over her ja.. Microfiber får du ikke nok av:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber er det eneste som duger 100%...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poleringpapir er glimrende hvis du liker riper over alt her i livet :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber er det eneste som duger til dette! Basta!

Polergarn og poleringspapir er bare en stor vits. Fullstendig ubrukelig.

Det eneste du trenger av filler til bilen, uansett hva du skulle bruke dem til er Microfiber.

Jeg har selv ca. 20 microfiberkluter og kjøper meg stadig flere. Deilig og kunne "sløse" litt med med disse og vite at man alltid har en ren microfiber på lur.

Når jeg feks. skal fjerne voks på bilen, så bruker jeg kanskje 10 microfiberkluter. Man kan alltids gjøre dette med kun en klut, men jeg liker å forsikre meg om at klutene er 100% rene hele tiden :)

Etterpå så er det jo bare å kaste dem inn i vaskemaskinen på 40 grader (UTEN tøymykner!)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Microfiber er det eneste som duger til dette! Basta!

Polergarn og poleringspapir er bare en stor vits. Fullstendig ubrukelig.

Det eneste du trenger av filler til bilen, uansett hva du skulle bruke dem til er Microfiber.

Jeg har selv ca. 20 microfiberkluter og kjøper meg stadig flere. Deilig og kunne "sløse" litt med med disse og vite at man alltid har en ren microfiber på lur.

Når jeg feks. skal fjerne voks på bilen, så bruker jeg kanskje 10 microfiberkluter. Man kan alltids gjøre dette med kun en klut, men jeg liker å forsikre meg om at klutene er 100% rene hele tiden :)

Etterpå så er det jo bare å kaste dem inn i vaskemaskinen på 40 grader (UTEN tøymykner!)

10 stk:O Wow.. Hehe

De har flere sider da :P Bruker 1 til voks jeg, polering da går det som regel mange flere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke si meg uenig i det som kommer fram her. Du trenger ikke være like microfil som GigaFlow, men du bør i hvert fall ha en til hvert produkt du skal fjerne. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 var mææææd drøyt! :P

En klut har 8 fullgode sider hvis man bretter den ordentlig. Holder med en klut per produkt, men det er aldri dumt å gå over nyvokset bil med en 100% ren en;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe microfil er tingen ja :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker vel 2-3 til lakkforsegling og 2-3 til voks og resten går til polering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker å bruke en til å tørke av voksen, så en brand new til å "høyglanspolere". Da gjerne en som er litt finere enn Meg's gule..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he....."microfil" nytt ord er oppfunnet...kanon :)

Benytter fort 3-4 stk når jeg fjerner polish, tar den bløteste fra cobra til slutt og bare stryker over bilen lett.......blir liksom ikke ferdig med den siste runden, deilig å kjenne det glir så lett over lakken....mmmmmm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar man over med papir føles det som sandpapir! :) Som å vaske bilen med svamp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10stk? hahaha

jeg har ca 200stk, men nå polerer jeg 3-5 biler om dagen da B)

Endret av Mats900SQR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har finni ut at poléringsduk/papir er fint til én ting. Å polere endestussen på eksosanlegget! Det sitter veldig "tight" opp mot fanger, og jeg vil liksom ikke bruke opp mikrofiberklutene på eksosanlegget :P Så da smører jeg bare på Autosol og legger en bit poléringsduk over. Så er det bare å dra i endene på papiret til det skinner. hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive