Gå til innhold
Bentejenta

Vask av bil, på den enkle måten ;)

Recommended Posts

Bentejenta    0
Bentejenta

Hei. Har lest mye på forumet her å må få si at dere er en dyktig gjeng :)

Jeg er langt i fra så flinke som dere, men liker å ha en ren bil. Vi kjører daglig på støvete grusvei, så bilen blir fort skitten/støvete utvendig og innvendig. Min samboer ser på bilen som et fremkomstmiddel, så bortsett fra utvendig vask, gjør ikke han så mye ;) har og to barn med korte bein, som har skoene alle andre plasser en på gulvet.. Etter å ha lest her inne har jeg blitt inspirert til å prøve noe nytt. Har derfor sett meg ut noen produkter og lurer på om det ser greit ut?

Denne til utvendig vask :

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=630

+

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_70&product_id=140

Denne til felgene:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_78&product_id=115

Denne til innvendig vask:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=Green&product_id=388

Denne etter innvendig vask:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=Purple&product_id=394

Sliter med grå striper på dørene og baksiden på setene etter barne sko(?), vil denne hjelpe?

Ser dette greit ut? Ønsker ikke noe veldig innviklet, siden jeg har 0 peiling. Noe dere ville byttet eller forandret?

Kan dere anbefale en grei voks, lett å få fint og ikke altfor dyr. Samt enkelt tips til steinsprut på panseret.

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mykland    71
Mykland

Ville lagt til prickbort i lista, denne brukes som avfettning før du går til verks med skumkanonen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Kan dere anbefale en grei voks, lett å få fint og ikke altfor dyr. Samt enkelt tips til steinsprut på panseret.

På forhånd takk :)

Grei voks, lett å få fin og ikke alt for dyr. Det er Natty's voks det. :)http://www.blankbil.no/products/poorboys-nattys-paste-wax-blue

245__nattyblue_1.jpg

Samt enkelt tips til steinsprut på panseret.

Kjøp lakk fra merkeforhandler og fyll i sårene. Skal du gjøre noe mer ut av det, løses ikke det med enkle tips. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bentejenta    0
Bentejenta

Takk for svar :) prickbort er lagt til og skal inn å se på voks nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Breitling    71
Breitling

Veldig fine produkter du har valgt. Du har noen gode såper som også er fine til berøringsvasken, så ville slengt på vaskehanske/et par kvalitetssvamper også. Og et tørkehåndkle. Prickbort må du også ha. SV-voksene er fine å jobbe med og Onyx er visstnok et godt kjøp, men billig er den ikke.

SV Onyx

Prickbort

Endret av Breitling
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fornavn Etternavn    13
Fornavn Etternavn

Tror jeg ville kjøpt med Bilt-Hamber Autofoam også til forvasken (brukes i skumkanon kobler til HT-spyler), og/eller Surfex HD (Autofoam er basert på Surfex HD, men den har ikke like mange bruksområder).

Edit: Trenger vel kanskje glassrens også? Bestiller selv denne i løpet av kvelden, men det er ikke et produkt ScandicShine fører, ellers skal vel Swissvax Crystal være bra, men den er jo forholdsvis dyr.

Endret av Fornavn Etternavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

JIF Universal Glass funker også veldig bra som glassrens, og er å få tak i overalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Kjøpte noe overpriset glassrens fra div. bilpleieprodusenter for 6-7 år siden, har etter det kun brukt JIF o.l.

Kjøper du en flaske med JIF vindusvask (konsentrat), har du vindusvask til hjem og bil i maaange år for noen tikroninger, men det er selvfølgelig smak og behag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bentejenta    0
Bentejenta

Kom på en ting, vet ikke om det har noe betydning men bilen er ditec behandlet, noe å ta hensyn til med tanke på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mykland    71
Mykland

Det har ikke noe å si ;) gjør bare at når du har vasket bilen så blir den blank og ikke matt som de fleste blir når du ikke polerer;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Kom på en ting, vet ikke om det har noe betydning men bilen er ditec behandlet, noe å ta hensyn til med tanke på det?

Hvis den er behandlet de siste 3-4 månedene bør det holde med en grundig vask. Hvis vannet etter vask ligger flatt på lakken kan du godt vokse bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Ok, takk for svar :) den ble behandlet i januar.

Da bør bilen være godt beskyttet noen måneder fremover. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fornavn Etternavn    13
Fornavn Etternavn

Kjøpte noe overpriset glassrens fra div. bilpleieprodusenter for 6-7 år siden, har etter det kun brukt JIF o.l.

Kjøper du en flaske med JIF vindusvask (konsentrat), har du vindusvask til hjem og bil i maaange år for noen tikroninger, men det er selvfølgelig smak og behag ;)

Haha, litt flau over at jeg ikke tenkte på å bruke Jif, regner med at den er helt trygg å bruke på sotete vinduer også (fabrikksotet på min bil)? Jaja, kostet bare 100 kr for en halv liter, får bruke opp den først :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Breitling    71
Breitling

Haha, litt flau over at jeg ikke tenkte på å bruke Jif, regner med at den er helt trygg å bruke på sotete vinduer også (fabrikksotet på min bil)? Jaja, kostet bare 100 kr for en halv liter, får bruke opp den først :).

Helt trygt å bruke Jif :)

Artig med litt remedier, og hva du trenger/egentlig ikke trenger finner du ut av på veien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig