Gå til innhold

Nylakkert frontfanger flasser?! :(


Kattlikzm

Recommended Posts

Kattlikzm

Heisann!

Tok en grundig vask istad (håndvask selvfølgelig). Etter tørkingen av bilen lå jeg merke til at lakken på frontfangeren hadde flasset av på flere steder :(!!

Frontfangeren ble lakkert svart av en bekjent av onkelen min, de skulle tydeligvis være kjempe flinke... men hva faen er dette for no :/ ?

På områdene hvor lakken har flasset av er plastikken så vidt hvit. Kan dette tyde på dårlig grunning arbeid?

Noen som vet hva årsaken kan ha vært? Kan det være at fangeren ikke ble grunnet ordentlig?

Pleier aldri å ha høytrykkspyleren helt inntil lakken, så det kan umulig være årsaken. Jeg har heller ikke brukt bilen no særlig siden lakkeringen ble gjort (for omtrent 1 mnd siden, fangeren ble montert for 1 uke siden). Har heller ikke kjørt på grusete vei, eller i rompa på bilen foran.

Edit: Noen her som kan fortelle meg hva de riktige stegene for å lakkere fangeren er? har en mistanke om at dem har kjørt på med 2 alt for tynne lag her med vanlig lakk. Dem mente å ha lagt på plast grunning, men hvorfor flasser lakken av da?

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo liksom ikke så mye annet å gjøre enn å levere inn fangeren til noen som vet hva de holder på med.

Lakk skal legges "tynt", men flassingen kan skyldes flere ting, grunning, dårlig grunnarbeid/rengjøring, ikke mykner i klarlakken mm, men hovedårsaken er nok at de som har lakkert den ikke vet hva de driver med....du bør vite hva du holder på med når du skal lakke plastfangere, jeg vil være såpass realistisk/pessimistisk at jeg anbefaler deg å levere dette inn til noen profesjonelle hvis dette ikke er en 5000.- bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det en ny støtfanger ? eller brukt . flasser det helt inn på plasten ? Var det en ugrunnet støtfanger eller var det grunning på fra fabrikk ? er mange faktorer som spiller inn. Å slå fast at det er noen som ikkje vet ka de holder på med uten å vite alle fakta først blir feil. Lakkmykner er historie så det er ikkje tema. vertfall ikke hos glasurit,dupont ( standox, spies hecker) og ppg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattlikzm

Det er jo liksom ikke så mye annet å gjøre enn å levere inn fangeren til noen som vet hva de holder på med.

Lakk skal legges "tynt", men flassingen kan skyldes flere ting, grunning, dårlig grunnarbeid/rengjøring, ikke mykner i klarlakken mm, men hovedårsaken er nok at de som har lakkert den ikke vet hva de driver med....du bør vite hva du holder på med når du skal lakke plastfangere, jeg vil være såpass realistisk/pessimistisk at jeg anbefaler deg å levere dette inn til noen profesjonelle hvis dette ikke er en 5000.- bil.

Lakken på toppen så nydelig ut. Men tror grunningen er årsaken til at lakken flasser. Sjekk bildene under, klarer du å se om det har blitt grunnet eller ikke?

De som jobber på det verkstedet har holdt på i en god del år. Pappa, onkelen min, og flere bekjente har brukt dem uten å oppleve at lakken flasser av.

var det en ny støtfanger ? eller brukt . flasser det helt inn på plasten ? Var det en ugrunnet støtfanger eller var det grunning på fra fabrikk ? er mange faktorer som spiller inn. Å slå fast at det er noen som ikkje vet ka de holder på med uten å vite alle fakta først blir feil. Lakkmykner er historie så det er ikkje tema. vertfall ikke hos glasurit,dupont ( standox, spies hecker) og ppg.

Var splitter ny frontfanger kjøpt fra Gsbildeler. Flasser helt inn på plasten ja, se bildene under. Vet ikke om den var grunnet i forkant eller ikke.

Hvor mange lag grunning skal man legge på? og skal dette laget være tykt?

Får ikke lastet opp filene. får opp feilen "Denne filen var for stor for å laste opp".. Jøss. den var ny? Bruker ihvertfall Dropbox:

https://www.dropbox.com/s/4f8wp4x2cij2xyz/20140309_134846.jpg?m=

https://www.dropbox.com/s/5mbeft1q4rljda7/20140309_134850.jpg

https://www.dropbox.com/s/39h15a2pax9gga8/20140309_134909.jpg

Edit: på det siste bildet ser dere kanten av frontfangeren. Mangler lakk der også.

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er erfarne folk som har gjort dette kan de selvfølgelig ha vært uheldig med et eller annet, kanskje en av lakkererne her inne kan gi deg en god steg for steg forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattlikzm

Hvis det er erfarne folk som har gjort dette kan de selvfølgelig ha vært uheldig med et eller annet, kanskje en av lakkererne her inne kan gi deg en god steg for steg forklaring.

Dette er isåfall siste gang jeg bruker dem. Kommer til å bruke lakkererne her inne fremover ;)

Har et til spørsmål: Hvordan fjerner man den lakken som sitter på?

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser de har slipt fangeren vertfall. har du et bilde av en lakk bit på baksiden ? gs støtfangere er som regel alltid grunnet . har vel sprøytet en 20-30 støtfangere som har komt derfra og de har hvert grunnet . og da er det bare å slipe støtfanger og rett på med base etterfulgt av klarlakk. Men personlig pleier eg å legge ett strøk grunning på disse da den biter litt bedre enn base. Der det har flasset no, er det grått eller svart der ? ser det ikkje så godt på bilde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil legge til at det er veldig lite som skal til for at ting skjærer seg med lakk. Nylig hadde vi et støtfanger fra veng som flasset. Denne flasset helt inn på plasten. Det var rett og slett skjedd noe feil på fabrikken når de har grunnet fangeren. Vi fikk så klart dekket våre utgifter av importør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattlikzm

Regner med at GS sine front fangere ikke har den type problem som fangeren fra Veng hadde?

Nå har ikke jeg mye peiling på lakk da det ikke er mitt felt.

Husker at fangeren var helt sort da jeg kjøpte den. utifra utseendet på fangeren nå ser det ut som om den har blitt slipet. Er verken grå eller sort.

Her har du et bilde av lakkbiten foran og bak.

https://www.dropbox.com/s/u78mla4oo83wexf/20140309_144029.jpg?m=

Prøvde å ta neglen forsiktig inn under resten av lakken på frontfangeren, og da gikk så og si hele lakken av på det området. Er dette vanlig? ;/

Skal fangeren se slik ut etter grunning?

vw-golf-mk2-gti-big-bumpers-07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gs sine fangere har grå grunning på noen og en svart grunning ( ikkje helt svart men mer litt blass svart) . Ofte er det vanskelig å se om fangeren faktisk er grunnet når det er svart grunning på den. Man må da slipe litt og se om det er grunning på papiret og lukte. man får grunning i alle farger . transparant,hvit ,svart, grå osv. Ut i fra baksiden på den lakkbiten, så ser det ut som de har brukt en svart plastgrunning. Det kan tenkes at det er problemet ligger, at de grunningen de har brukt ikkje har godt helt overrens med den svarte grunningen som er orginalt på fangeren. At den slipper. Men kan jo også være at det er litt tjukt på med grunning og at den ikkje har fått nok avfluftningstid før base. Er mange faktorer som spiller inn. Men eg er helt sikker på at lakkverkstedet fikser opp i dette og lakker den på nytt for deg . ta det derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattlikzm

får håpe på det :)

Hvor holder du til forresten? Kommer som nevnt ovenfor bruke lakkerere fra dcn fremover, så hvorfor ikke kontakte deg i fremtiden om du bor i Oslo området? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe på det :)

Hvor holder du til forresten? Kommer som nevnt ovenfor bruke lakkerere fra dcn fremover, så hvorfor ikke kontakte deg i fremtiden om du bor i Oslo området? :)

bor på vestlandet dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattlikzm

Kjipern :(!

Kan ihvertfall oppdatere med at dem er villige til å ta jobben på nytt ;)!

er uoriginal frontfanger (er dessverre den eneste som passer "ikke m3 biler") fra noe kalt "veng" i følge lakkereren (??? Kjøpte fangeren fra Gsbildeler? hmm...??).

Siden det er uorg må den påføres med et "spesial middel" av noe slag, og slipe ekstra slik at lakken ikke sklir av igjen <-- I følge lakkereren.

glad for at dem fikser fangeren ihvertfall! ;)

Endret av Kattlikzm
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sikkert legge en "forsegling" for å hindre at deres grunning/lakk skal reagere med grunningen som var påført fangeren fra fabrikk, bra det ordner seg ihvertfall ;)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...