Thlian 1 Skrevet 8 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 Har en roterende fra Makita, den er stor og stabil og enkelt å kontrollere hastigheten. Men, har ikke all verden av erfaring og har nok følt de gangene jeg har brukt den at den kanskje er i meste laget for meg....... Kan jeg da vurdere en annen maskin? Og skal det da være roterende eller oscillerende? Hvor store pads skal brukes til forskjellige applikasjoner? Hvilke pads skal brukes til hva? Hvor mange pads anbefales det å ha av vært slag? Hvordan rengjører vi padsa for best og lengs mulig holdbarhet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 8 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 Tror ikke (les : tror) at det blir særlig annerledes med en annen roterende, kun vekten på selve maskinen.. Grove pads ofte til korrigering og mykere til finere produkt. Bedre om du har konkret produkt du lurer på også (komboer) ettersom feks fineste scholl puten feks ikke er veldig egnet til de fineste produktene, men hos feks menzerna og Rupes går de fineste putene godt til de fineste produktene.. Selv liker jeg å ha minimum 3-4av hver, så får man bytte om underveis.. Jeg skyller de godt å "kjører" fult ut av de, etter de er ferdig blir de lagt i surfex blanding og skyldt grundig(Evt maskin vasket) og deretter tørket på badet.. Mulig du kan vurdere en god DA maskin, og etterhvert lære deg å bruke makitaen hvis du har behov for det. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thlian 1 Skrevet 8 Mars, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 Jeg har ingen spesifikke produkter å gå etter enda, tror heller ikke bilen min er klar for noe korrigering ennå Men alltids andre som har behov for hjelp. Så hvis paddene er avhengig av type produktprodusent så blir det ikke lett å lete i havet..... Kunne jo kjøpe en svær kombo pakke med pads fra statene, billig, så bare prøve meg frem Men en god DA å anbefale er? Burde kanskje først starte en tråd med "Hvilke produkter til hvilket type arbeid" Så...."Hvilke pads til disse produktene?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 8 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 (endret) Kan no begynne med å navngi det du har, et pad merke kan brukes til alle produkt merker, men veldig vanskelig å si noe når vi ikke vet hva du tenker av produkt og pads? Personlig hadde mitt valg stått mellom Rupes og Flex. Jeg synes Flex oppfører seg litt mer som en roterende, og Rupes er derfor noe mer behagelig i bruk, dette er en smakssak, og begge er gode maskiner. Jeg ville dog på det sterkeste anbefalt deg og lære mer om hvilke padder som går til hva og slikt grunnleggende før du begynner på andres biler :-) Eksempel, rupes pad og produkt er i hvit,gul,grønn og blå (fra finest til grovest) Man kan da bruke blå/blå, grønn/grønn, gul/gul osv.. Men også hvit/gul, gul/hvit, grønn/blå, blå/grønn osv... Ikke alle komboer passer til alle lakker, men et lite utgangspunkt på hva produkt eller pads du tenker å handle er greit for å kunne komme med noe anbefalinger.. Endret 8 Mars, 2014 av tr86 Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 8 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 Jeg kommer nok aldri til å kvitte meg med makitaen min, den gjør alt så mye enklere på medium til hard lakk synes jeg. Har Rupes som DA maskin, og er strålende fornøyd. Hadde jeg ikke hatt makitaen eller annen roterende, så hadde jeg mest sannsynlig kjøpt en Flex DA som start maskin pga tvungen rotasjon. Men du kommer "alltid" til å trenge både en DA og en roterende, etter mitt skjønn. Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thlian 1 Skrevet 8 Mars, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Mars, 2014 Ønsker tips om alt ifra grov lakk korrigering til pållegging av voks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 9 Mars, 2014 Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2014 (endret) Ønsker tips om alt ifra grov lakk korrigering til pållegging av voks. Ta en titt maskinpoleringsguiden min hvis ikke du har sett den. Det meste står der. Det er også mye nyttig info i Scholl-tråden. Det står ikke så mye om det med å legge voks, men det er egentlig så enkelt som "wax on, (vent), wax off". Endret 9 Mars, 2014 av Øyvind G Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thlian 1 Skrevet 9 Mars, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2014 Mange sverger til maskin ved vokslegging rett og slett pga temperaturer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 9 Mars, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 9 Mars, 2014 Mange sverger til maskin ved vokslegging rett og slett pga temperaturer? Jeg sverger ikke til det i hvert fall. Har ikke inntrykk av at mange her inne gjør det. Flytende sealer derimot legger jeg med DA-maskin på laveste trinn. Varme utover romtemperatur vil jeg unngå når jeg legger LSP. Det finnes enkelte vokser som helst skal herde under varmelampe i etterkant, men det blir vel på siden av saken. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.