pekaa

Første innkjøp skånsom vask

Da skal jeg gå for mitt første innkjøp. Legger ved innkjøpslisten min så hvis noen kunne gått over og sett om det er noe mere som trengs hadde dette vært fint!

Siden jeg skal bruke skum kanon, trenger jeg da prickbort? eller hvordan fungerer dette? tenkte og starte med og lære meg og vaske bilen orgentlig før jeg skal gå over med polering! så slepper jeg unødvendige riper osv.

:rolleyes:

Tenkte og følge guiden som ligger på forumet her. Noen punkter jeg slet litt med og forstå. for det meste når det kommer med rekkefølge av ting som skal legges på bilen, og om man skal legge på flere ting samtidig.. Hehe, vet jeg høres dum ut men når jeg først ønsker og gjøre det orgentlig så vil jeg gjøre det orgentlig :)

legger med bilde av bilen min tilfelle farge osv har noe og si.

Fulgte foresten denne guiden her: Nybegynnerguide for skånsom vask av bil.

Bøtte med Gritguard & Lokk

BØTTE

299 KR

299 KR

Vaskehanske i kvalitets ull

ull-q

250 KR

250 KR

Chemical Guys Skumkanon Lavor

FOAMLANCE

799 KR

799 KR

Bilt-Hamber Autofoam 5 liter

BH-A

279 KR

279 KR

Prickbort 1L ***

PPB1

79 KR

79 KR

CarPro Iron-X Lemon Scent - 1L

S-Iron

249 KR

249 KR

Scholl Concepts RIM7

SC-RIM

179 KR

179 KR

Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

CWGL

169 KR

169 KR

Chemical guys Miracle dryer 5 pakk

MI-MF

599 KR

599 KR

Swissvax Shield Voks 200 ml

SV-SH

1,049 KR

1,049 KR

Chemical Guys Ufo Black påføringsputer 2 pack ***

CGwd

79 KR

79 KR

Scholl Concepts Microplus glassklut

SC-T

120 KR

120 KR

Chemical Guys Cotton-Mikrofiber thick kluter 3 pakk

CG-MF2

199 KR

199 KR

Nederst i skjemaet

UlpiU3M2.jpeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette ;)

Men ta med mer enn bare 1l Prickbort, Og bruker den på törr bil för skumkanon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette ;)

Men ta med mer enn bare 1l Prickbort, Og bruker den på törr bil för skumkanon :)

Da skal jeg gjøre det :) så først spyle av bilen vanlig med HT, så prickbort la det virke, så spyle det av, så skum kanon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste legger vel prickbort på tørr bil for så og legge skum over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen ekstremt skitten er det like greit å spyle av det værste før man legger prikkbort, prikkbort fungerer ikke om den kun trekker inn i grus o.l og ikke kommer i nærheten av asfalten som ligger på lakken. De siste milene til hytta har vi grusvei, har det vært litt vått på veien er det meningsløst å påføre kjemi før det verste er spylt av. Prikkbort har best effekt på tørr bil, men en skjelden gang er det faktisk hakket mer effektivt å legge den på våt bil etter en avspyling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville kjøpt Surfex HD for å bruke på dekk osv, men kanskje ikke nødvendig å kjøpe en stor kanne av denne, ettersom du har Autofoam.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort og Surfex er alltid fint å ha selv om man har Autofoam som har litt av samme funksjon som surfex.

Btw er du fra fredrikstad? AR skilt? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville kjøpt Surfex HD for å bruke på dekk osv, men kanskje ikke nødvendig å kjøpe en stor kanne av denne, ettersom du har Autofoam.

Surfex kan brukes til skremmende mye mer enn bare avfetting av lakk :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste legger vel prickbort på tørr bil for så og legge skum over.

takk da gjør jeg det :-)

Da tar jeg med en flaske!

Er bilen ekstremt skitten er det like greit å spyle av det værste før man legger prikkbort, prikkbort fungerer ikke om den kun trekker inn i grus o.l og ikke kommer i nærheten av asfalten som ligger på lakken. De siste milene til hytta har vi grusvei, har det vært litt vått på veien er det meningsløst å påføre kjemi før det verste er spylt av. Prikkbort har best effekt på tørr bil, men en skjelden gang er det faktisk hakket mer effektivt å legge den på våt bil etter en avspyling.

Hehe, tror jeg søyler av bilen en dag i forveien jeg da :D

Prickbort og Surfex er alltid fint å ha selv om man har Autofoam som har litt av samme funksjon som surfex.

Btw er du fra fredrikstad? AR skilt? :P

Hehe, nei er fra Akershus bilen ble kjøpt i Kristiansand :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive