Gå til innhold

Bilxtra sin DA maskin


syveri

Recommended Posts

Hei!

etter å har lest rundt på dette forumet så har jeg sett meg nødt til å kjøpe meg en skikkelig maskin, da jeg er helt ny på dette å ikke brukt noe særlig maskin har jeg bestemt meg for å kjøpe en DA maskin, har en roterende nå fra jula, men tar tilgang til å bruke en metabo roterende i helger og om kvelden via jobb!

Planen er egentlig og lære med å bruke maskin og polene å velikeholde egene biler

Har lest litt rundt å de fleste anbefaler krauss sine DA maskiner, har sett bilextra hadde en og jeg tok ett kjapt søk her og det var noen som sa den var lik som krauss sin.. Ser også at det er fin pris på den og 999 kr.

Så spørsmålet mitt er:

Har noen erfaring med denne? Noe å satse på?

Mvh nysgjerrig nybegynner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Jeg har nettopp "brukt opp" 2 stk. Carwise DA-maskiner fra Bilxtra. Samme maskin selges hos Mekonomen. Jeg brukte maskinene til 2-stegs poleringjobber og rakk å polere ca. 1 1/2 bil per maskin. Opplagringen til den roterende/oscillerende delen ble etterhvert veldig slarkete og maskinen ristet så voldsomt at jeg ikke turte å fortsette. Betjeningen hos Bilxtra var hele tiden imøtekommende og tilbakebetalte hele kjøpesummen. Konklusjonen deres var at maskinen er konstruert for enkle 1-stegsjobber et par ganger i året. Krauss og Kestrel har jeg ingen erfaring med, men har lest mye bra om de.

Jeg vurderte de sterkt, men endte opp med Rupes LHR 15 ES for å kunne korrigere riper raskt og effektivt uten å lære meg å bruke roterende.

Jeg er selv ganske fersk i faget og håper du kan dra nytte av min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden din litt. Splendid åssen er den rupesen du har? Vurderer å kjøpe en slik selv men er litt usikker på om jeg skal velge den 21 es eller den 15 es. Er det tvungen rotasjon på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Ikke tvungen rotasjon på Rupes maskinene leste jeg i en annen tråd :)

Appropos Bilxtra maskinen, den er "ok", jeg har en selv, har brukt den på 3-4 biler, fungerer helt greit. Pleier vanligvis å bruke den for å legge LSP, type MG21.

Det jeg liker med maskinen er hvordan den kjøler. For har enda tilgode å oppleve at den blir varm

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Stjeler tråden din litt. Splendid åssen er den rupesen du har? Vurderer å kjøpe en slik selv men er litt usikker på om jeg skal velge den 21 es eller den 15 es. Er det tvungen rotasjon på den?

Ikke tvunget rotasjon. Flex Da har vel dette? Har dessverre ikke rukket å prøve den ennå. Valget falt på 15 pga. jeg innbiller meg at den er bedre egnet enn 21 som all round-maskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Ikke tvungen rotasjon på Rupes maskinene leste jeg i en annen tråd :)

Appropos Bilxtra maskinen, den er "ok", jeg har en selv, har brukt den på 3-4 biler, fungerer helt greit. Pleier vanligvis å bruke den for å legge LSP, type MG21.

Det jeg liker med maskinen er hvordan den kjøler. For har enda tilgode å oppleve at den blir varm

Ja, den er "ok" så lenge den varer ;-) Kjølingen er fin, men kort og stiv ledning trekker ned.

Hastighetsjusteringen er litt klønete plassert og jeg opplevde på den første at den levde sitt eget liv pga vibrasjonene som oppstod ved hastighet over 4.

Endret av Splendid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Hehe, ja, men hva kan man forvente seg til 500,-(som jeg betalte for den).

Ja, ledningen er irriterende kort :) Men alt i alt, er en grei maskin å øve seg med. Og jeg er fornøyd med den som LSP maskin :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tvunget rotasjon. Flex Da har vel dette? Har dessverre ikke rukket å prøve den ennå. Valget falt på 15 pga. jeg innbiller meg at den er bedre egnet enn 21 som all round-maskin.

Flex DA har tvungen rotasjon ja, har selv Flex DA og Krauss 500W DA, Kraussen duger til sitt formål som lett poleringsjobb/"ghostbusting" ellers bruker jeg flexen :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Jeg ville ikke vurdert maskinen for den prisen.. Mener å sett lignende maskiner til 249.-ish på tilbud.

Dette er vel maskin for 2x4" pads?

Du kan sikkert få tak i en brukt for rundt tusenlappen, om du har litt tolmodighet. (de kommer i 500w og 900w)

Flex og Bigfoot er "hakket" over krauss og kan korrigere defekter raskere. Jeg har brukt/bruker begge maskinene mye og de er veldig gode begge to..

Om du er helt fersk ville jeg (bare min mening!) gått for bigfoot, p.g.a den er veldig enkel å bruke og gjør en meget god jobb. Ikke bedre enn Flex, men hakket "lettere"..

Lykke til med valg av maskin uansett hvilken maskin du velger:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Denne har jeg:

polermaskin-dual-action_5_2013-03-22-00-

Og den er helt ok, når den er på tilbud til 499,- men til fullpris på rundt 999,- så ville jeg anbefalt noe annet :)

Har som sagt brukt den på en del biler nå, og ikke vært noe tull eller varmegang. :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker med maskinen er hvordan den kjøler. For har enda tilgode å oppleve at den blir varm

Får ikke mye varmgang i maskinen med å legge LSP, eller har du prøvd på "tung" korrigering uten at den blir varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Nå bruker jeg henholdsvis MG 105 og 205, men den maskinen har blitt brukt mye til 205.

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Men om du skal ha en "skikkelig" maskin, er det som med det meste.. man får det man betaler for:) (som regel)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

takk for gode svar, ja man får ofte det man betaler for.. hehe ;)

var egentlig mest interessert i å vite om noen hadde erfaring med den, ser behovet for en DA maskin nå, men tror jeg usetter det litt og heller kjøper en sikkelig maskin, evnt er jeg intr i å kjøpe en Krauss brukt om noen selger, gi ett vink isåfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har meguiars sin da maskin denne har vært trofast nå i to år og aldri sviktet meg eneste minuset er verktøyet for å skifte bakplata på den men en skrustikke så fikset enn den lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg138

Jeg har kjøpt mg sin DA maskin og ikke hatt noe problemer med den og har hatt den i 2 år og sikkert polert sikkert 15 biler med det :) kjempe fornøyd med første maskin :) betalte mye for den med det dere sier her og du før det du betaler fot :) godpåske :)

Endret av Solberg138
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...