Gå til innhold

Hva trenger jeg?


Niklasvaag

Recommended Posts

Niklasvaag

Har prøvd lese forumet, men sitter med et stort spørsmål.

Har tenkt prøve gå fra håndpolering til maskin, faren min har en Einhell 1100w roterende liggende, er dette en ok manskin å prøve seg litt med? Og hva burde jeg kjøpe inn av utstyr, har ingenting av det man trenger for maskinpolering og et stramt budsjett (student)

Blir å ta egen bil og motorsykkel og evt for faren min så av kjøretøy blir det da:

Biler:

67 Corvette lakkert om i 2004 gjort i usa (importbil fra california) grå/sølv

05 Volvo v50 grønn metallic

02 Mercedes c200 svart metallic

Motorsykkel:

05 Kawasaki z750 svart

86 Kawasaki zl1000 svart

Blir jo en del kjøretøy, men hva trenger jeg av utstyr?

Sett på scholl s3, s17+ og s30 en ny bakplate og puter til denne og p&r treffpakke+

www.partsandretards.no/bilpleie/pakketilbud/pr-treffpakke_1

Noe dere ville lagt til eller fjernet fra dette eller andre produkter jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er heeelt rykende færsk med maskin ville jeg gått for en nybegynnerpakke hos en av samarbeidspartnerne her på forumet. De innrholder en helt ok DA(oscillerende maskin) som er mindre risky å jobbe med da du ikke brenner gjennom klarlakken om du skulle være uheldig, forskjellige compounds og puter...ville faktisk sendt PM til Pirex(scandicshine) bilnerden osv og spurt litt ;-)

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Vet ikke hva som er med i de pakkene, men jeg vil si du tenker riktig angående poleringsbiten.. Maskinen har jeg ikke brukt selv, men vet at det er folk her inne som bruker/ har brukt den. Bytte bakplate er nok lurt!

Scholl bruker jeg mye selv og dette er meget gode produkter!

Clay, e.l og avfetting, felgrens, ruterens, shampo, felgrens og forsegling/voks er jo ting som er greit å ha også :)

P.S klart en Da-maskin er supert, men siden du er student tenkte jeg dette utgikk:)

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklasvaag

Ja har tenkt på det med DA da evt en pakke med scholl som P&R eller Scandicshine har.

Det er da en krauss 900w.

Har satt maksbudsjett på 5000 så det blir ca samme som fruen skal bruke på jentetur.

Skal uansett kjøpe:

bøtte med gritguard,

vaskehansker,

prickbort,

surfex,

iron x,

rain x,

p21 felgrens

Chemicalguys sitrus såpe,

Microfiber,

Clay,

Div smått

Pengene flyr fort her, men en sånn pakke med DA og ja denne listen med vaskeutstyr ender vel innenfor budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
StianMH

Om pengene flyr fort da... Men, gud bedre så morosamt det er :)

Når det gjelder mikrofiber så vil jeg varmt anbefale klutene som Alien har, han har et godt utvalg av kluter, alt fra myke til supermyke.

Bøtte med gritguard er helt genialt å ha :)

Vaskehanske er fint å bruke, men for å spare ei krone eller 10, så kan jeg fint anbefale murersvamp de har på Maxbo på Hvam, den koster vel 29.90 eller noe slikt, jeg var veldig fornøyd med den.

Kan være veldig greit å ha en god felgbørste, samt en børste til å ta i kriker og kroker :)

Du som bor så nærme flateby. så kan jeg fint anbefale å handle hos Alien. Da får du masse tips og råd hvis du velger å ta turen til flateby :)(penger spart på porto)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Det koster en del å "starte opp", men noen av produktene holder jo en stund. Maskina har du en god stund frem til du ønsker oppgradering, Surfex holder til en del vask, vaskehanske/svamp holder en stund (kommer an på hvordan svamp evt), felgrens, mf, clay. Men da er det kun vedlikehold. Så summen på første bestilling kan komme som et :eek:, men verdt det! Ta vare på kjøretøyene dine!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklasvaag

Ja mesteparten holder jo en god stund så det er jo greit.

Har fått kjøpt inn vaskeutstyr og legger av litt ekstra penger nå så jeg får kjøpt maskin, er ikke så mye til over i slutten av mnd for en student, men skal ta noen vaskejobber for fadern så jeg kommer i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har plass å stå og vaske sprer ordene seg raskt. Småjobber og noen storjobber er perfekt å ta for å ha litt igjen for all kjøp av produkter. Ser ut som du har en fin liste! Scholl er kjempebra, du har også Menzerna som jeg tror du får i en pakke med Krauss DA-maskinen og det funker bra det også!

Finnes flere som vil ha enkle jobber utført; kan være alt fra vaskejobber til rens innvendig (skinn o.l)

Brukte seg rundt 15 tusen på de første bestillingene, la egentlig mye i disse bestillingene, men har aldri angret på det.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Jeg og Fredrik har brukt ca 10000,- hittil og kun polert en bil :P Så er en dyr hobby :)

I år skal det satses hardt :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklasvaag

Hehe ja må vel spre innkjøpene utover litt tid, har hvertfall fått skiftet fra a3n nå, den begynte si seg fornøyd her på denne jorden.

Og Kristiane er ikke helt fornøyd med denne hobbyn, hun syns det holder med mc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Min er heller ikke så fornøyd med at jeg "pusser bil"... Menmen, la gå :)

A3 din var jo ganske fin da :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklasvaag

Den var det frem til ifjor sommer da lakken begynte vise noen små bobler i begge bakre hjulbuer og klarlakkslipp på fremre skjerm og tegn til rusten kommer.

Bremser, fjæring, eksos, lambdasonde, regreim og div annet smått måtte byttes så fikk solgt den for 50' og etterlot den til en 18 åring som forelsket seg i anlegget

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...