Marius Engel

Iron-X på bil med chrom-list.

Hei.

Jeg har en ny sort Nissan Leaf med chromlist helt nederst på alle dørene. Hvordan går det med disse hvis jeg bruker Iron-X på bilen?

Her står det nemlig at det IKKE skal komme på chrom: . Og det betyr vel at jeg ikke kan bruke Iron-X på bilen min..?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel plastbelagt krom (folie) på Leafene og ikke ekte chrom vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du i tvil kan vel maskeringstape minske kontakten med IX. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt problemer med plastkrom og IronX. Garanterer ingenting på akkurat din bil, men min Nissan XTrail har mye slik krom, og den tåler IronX fint i hvert fall.

Jeg har også et par E-klasser med ekte kromgrill som tåler IronX uten problemer.

Sterk SurfexHD derimot, kan gi grå skjolder som fjernes greit med polish på plastkrom, og metalpolish på ekte krom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke sjekket ut om det er plastkrom eller metallkrom på listene på Leafen.

Når du sier sterk sufexHD, hva ligger du i en sterk og en mild blanding?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier sterk sufexHD, hva ligger du i en sterk og en mild blanding?

Sterk SurfexHD 1:0 - 1:3

Svak SurfexHD 1:20 - 1:30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex blandet ca 1:7 førte til at lakken(malinga?) på hjulkapslene mine plutselig rant utover vaskehallen ;-)

Har også lest at Iron-X og Korrosol ikke er et problem på krom, men noen mener man bør være forsiktig på litt eldre biler uten at jeg har noen erfaring om temaet selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Leaf selv og kan bekrefte at Iron X lager merker, dvs prikker i chromen. Dette gjelder både håndtak og lister.

Prøv derfor å unngå dette så du ikke lager ekstra korrigeringsjobb for deg selv .-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex blandet ca 1:7 førte til at lakken(malinga?) på hjulkapslene mine plutselig rant utover vaskehallen ;-)

Enkelte produkter er så lite holdbare at de ikke tåler såpe og vann. Flere andre såper hadde trolig gjort det samme med lakken/malinga på hjulkapslene.

Man har selvsagt ingen garanti for hvordan kjemi utilsiktet påvirker hverandre. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Iron-x på leaf flere ganger, har ikke hatt noe problem. Bare ikke la det tørke inn. Bruker alltid skumkanon (nesten hvertfall) over Iron-x (eller lignende) etter 5-6 minutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Leaf selv og kan bekrefte at Iron X lager merker, dvs prikker i chromen. Dette gjelder både håndtak og lister.

Prøv derfor å unngå dette så du ikke lager ekstra korrigeringsjobb for deg selv .-)

Når den lager slike prikker i chromen, er de da mulig å få vekk? I så fall, hvordan? Eller er chromen blitt ødelagt?

Kansje det er bedre å påføre Iron-X med en svamp, og maskere listene? Kan jo forsøke Korrosol i stedet, men det er vel samme produktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk de bort, men følte at det var mye jobb for hånd. Valgte derfor å bruke maskin, og da gikk det ganske greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den lager slike prikker i chromen, er de da mulig å få vekk? I så fall, hvordan? Eller er chromen blitt ødelagt?

Kansje det er bedre å påføre Iron-X med en svamp, og maskere listene? Kan jo forsøke Korrosol i stedet, men det er vel samme produktet.

Korrosol vil nok oppføre seg likt. Hvor lenge lar du produktet ligge på? Lar der ligge til jeg ser at jobben er gjort, så legger jeg skum på.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive