Gå til innhold

Nytt medlem med ny bil


Edzilla

Recommended Posts

Hei!



Er nytt medlem å får levert ny bile i uke 14. Tenkte å bruke tiden godt til å søke informasjon og spørre meg frem før jeg polerer, vokser bilen for første gang.
Har tidligere hatt godt erfaring med SwissVax produkter som Onyx voks, Swissvax Cleaner Fluid, Clay og Quick Finish. Men disse produktene er bare blitt brukt på en gammel veteranbil med gammel lakk.


Bilen det er snakk om er en ny Golf 2014 modell, farge: limestone gray metallic

, og 18 tommer VW Marseille felger.
Tenkte å få satt sammen en komplett pakke som kan vare gjennom hele sesongen. Har rester av SwissVax voks, cleaner fluid, clay og noe meguiars og autoglym polish. Men det er vel kanskje greit å starte med "blanke ark".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Det er jo ikke noe i veien for å bruke de produktene du har god erfaring med, og supplere med ting du trenger om du ikke skal ha hele "pakka" med en gang..

Har du tenkt å kjøpe deg en maskin i samme slangen, eller er det håndkraft (foreløpig:) ?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

DA maskin er ikke noe problem. "Verste" du kan gjøre er å polere uten pute da :)

uansett med håndkraft så vil du jo aldri bli kvitt "alt" av vaskeriper o.l :) Så det å kjøpe en krauss maskin f.eks er ikke dumt. Er ganske begrenset hvor mye feil du kan gjøre :)

Hvor bor du i landet? Er nok alltids noen som kan vise deg hvordan DA maskin funker :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg kjøpte seg en rimelig ny A4 for noen uker siden, og selv om bilen var fin, gikk han til innkjøp av startpakke hos Scandicshine:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=pakke&product_id=449

Tilsvarende pakker fås også kjøpt hos de andre samarbeidspartnerene våre.

Når jeg kjøpte meg helt ny bil sist, ble jeg anbefalt å bare gå over med CleanerFluid og voks. Men det er utrolig hvor mye bedre resultatet blir med en mild polish og en DA-maskin enn å gjøre det for hånd.

En DA-maskin med litt mild polish fjerner lette vaskeriper og øker glansen mer enn man får til for hånd.

Så det er i hvert fall min klare anbefaling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Enig med knutis. Jeg også får levert flunkende ny bil om noen måneder, og jeg har det nedskrevet i kontrakten at bilen skal forbli urørt frem til den kommer i mine hender. Utrolig godt å vite at bilen vil få den behandlingen JEG mener den bør få, og ikke en travel klargjører med alt for mye å gjøre.

Krauss-pakken hos Scandicshine er god den, og som de andre sier er det så og si umulig å gjøre noe galt med en DA-maskin. Den imiterer håndbevegelser, bare i et hurtigere tempo, og klarer derfor å produsere litt varme som igjen fører til at små riper forsvinner for godt. Du "rubber" ikke av noe målbar lakk, så og si, så du skal ikke være redd for det. Eneste galt du kan gjøre er å starte den uten pute på (som nevnt), samt at du kan slå bakplaten borti lakken i noen av bilens "søkk" i karosseriet eller om du holder maskinen i helt feil vinkel. Men man er påpasselig, forsiktig og edru når man holder på så dette hører virkelig til sjeldenhetene.

  • DCN Poeng 1

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA maskin er ikke noe problem. "Verste" du kan gjøre er å polere uten pute da :)

uansett med håndkraft så vil du jo aldri bli kvitt "alt" av vaskeriper o.l :) Så det å kjøpe en krauss maskin f.eks er ikke dumt. Er ganske begrenset hvor mye feil du kan gjøre :)

Hvor bor du i landet? Er nok alltids noen som kan vise deg hvordan DA maskin funker :)

Heisann!

Jeg bor i Moss. Hadde planer om å kjøpe meg En FLEX DA maskin på Swedol i fjor sommer. Men gikk akkurat glipp av den siste maskine de hadde på supertilbud.

Har tidligere bare brukt roterende poleringsmaskin. Så DA er helt nytt for meg. Foruten at jeg har brukt eksentersliper på møbler og pussing av skroget på seilbåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerte kontrakt på ny bil i går. Vedr. klargjøring av bilen så har de ikke lov å levere den ut uten klargjøring. Dette er rettningslinjer fra VW.

Men de lovet å bruke den beste samarbeidspartneren på klargjøring av bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...