Gå til innhold

Fjerne greasefett


haarstad

Recommended Posts

haarstad

En mann sendte MMS av setet sitt som var blitt sølt grease på. Noen her som har tips til å få det til å bli strøkent igjen?post-4607-0-77341600-1393760015_thumb.jp

Av utstyr har jeg det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Brukte blandingsforhold 1:10 tipper jeg.. Muligens 1:5..

Tornador er et must på dette området synes jeg ;)

Mye bedre enn børsten i mange tilfeller. Men den MÅ kombineres med våtstøvsuger hvis den brukes på stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftwaffel

Going out on a limb here, men jeg har lest endel om at bla andre fettformer og voksformer, kan fjernes med steam eller strykejern.

Tanken er at du legger et kraftig absorberende materiale i mellom, og legger det varmende elementet på utsiden. Når det rolig varmes, vil fettet bli tynnere og tynnere, og trekke inn i materialet du har lagt over.

Det kan jo selvfølgelig slå andre veien og trekke lenger inn, så det er ingen garanti i denne metoden, men det er nå hvertfall en tanke. =)

Evnt kan du jo blande apc eller bremserens med natron, for å tykne det, så det får løst opp fettet uten å trekke inn i stolen, så suge det ut med rensemaskinen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som Alcantara med en gang, hadde vært litt mer arbeidssomt da :)

Har renset mye drit siste åra, og får som regel et bra resultat til slutt, en må bare ta seg god tid. Som nevnt over er Tornador er genialt produkt som freser møkka lett opp, bruker den mye selv.. Men den gamle metoden med APC, surfex og børste gjør også underverker. Bare å gå over flere ganger. Jobb rensemiddelet godt inn og bruk godt med vann når du suger det opp, så skal du nok se at setene blir flotte igjen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Dette er vel alcantara? Passat?

Kanskje litt ot, men greit å få det med teskje:)

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Jeg har brukt Swissvax sin alcantara rens. Jobbet den inn med detailbrush og tørket av med MF. Har klart å fjerne TEC7 fra sitteputen i en Audi Q7 med den metoden etter litt jobbing, så jeg fikk et godt inntrykk av den.

Har ikke spisskompetanse på dette område, men er skeptisk til rens med APC og børste. Skal vel helst ikke bruke noe som har mye såpe i seg på alcantara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haarstad

Takk for innspill

. "Makeup (Lipstick, foundation, mascara, eye shadow), perfume, she polish, grease or oil (in general), grass stain - Rub with ethyl alcohol (remember not to rub too hard), wipe with water and rinse by dabbing with clean water"

Sakset fra Tesla motorsport club. Link: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21718-How-to-PROPERLY-Clean-and-Maintain-Suede-and-Alcantara

Ga eier beskjed om å prøve dette selv i første omgang. Får han det ikke til, så får jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...