Smokey

Rupes polish vs Chemical Guys V-serie

Er det store forskjeller på disse polish'ene med tanke på bruk og støving? Skal nemlig til med å polert en BMW E61 09-modell (farge: carbon-sort). Hva vil fungere best på denne type lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes v serien er god jeg, v36 og 38 lukter konge og støver ingenting.

34 og 32 (kan like gjerne bruke 32 er min erfaring) lukter ikke noe spes men støver litt.

Liker bedre zephir fra Rupes foran v serien, men på Keramik/diamond vs 36/38 kunne jeg levd med begge egentlig..

Nå skal det sies at jeg likevel bruker mer Rupes og menzerna enn vserien selv om disse ikke lukter så godt som v36 og v38

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over synes jeg personlig de blir ganske like i cut/støv. Cg lukter jo overlegent, men det er jo bare en liten bonus:)

Om du har bigfoot maskin kan det kanskje være noen som ville brukt samme merke, dog tror jeg du får rimelig likt resultat:)..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for info, så brukte eg en del Vserien og CG/Uber puter på Bigfoot 21 når de maskinene først kom på markedet ( dette var jo før puter og produktene til Rupes ikke var like tilgjengelig som nå)

Og det var ingen problemer med verken produkt eller putene.

Nå er jo Forøvrig ( rett meg om jeg tar feil) CG produktene dyrere enn Rupes sine også, om det skulle ha betydning.

Ulempen vil være at svært få bruker CG produktene til polering, og isåmåte vil det være enklere å få "hjelp" med feks Rupes,scholl og menzerna som mange flere bruker her inne.

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive