Gå til innhold

Ny bruktbil Bmw f20


dj john

Recommended Posts

dj john

Hei,ja idag fikk jeg meg en Bmw 1 serie 2012 modell..ganske tøff god bil å kjøre..men la merke til en lukt alla katte piss lukt inni kupen..virker som de har toppa dette med en luftfrisker..bilen var dårlig vaska innvendig og utvendig så den bilklargjøringa er noe av det dårligste jeg har sett av mine tidligere biler..men kjente det lukta no voldsomt av gummimattene så heiv de ut..de var så glatte at dem sklei ut av handa mi nesten..kan det være no cokpitshine de har brukt eller kanskje den har vært røyket i?Hvet jo at det ikke er lett for dere å vite men kan gummi lage en slik lukt?bilen er jo bare 2 år og gått 69000km..Har tenkt til å ta en god vask og støvsuge så fort regnet gjir seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Sjekk kupefilter :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gummi trekker til seg lukt syntes jeg, kjøpte bil til kona for ikke lenge siden, og der også lukter det sneip av mattene enda. De renset vel bilen 2 ganger før jeg fikk den.

Kjøpe nye matter er ikke dumt, selv med avfetting og grundig vask syntes jeg lukta hang igjen etterpå..

Grattis med flott bil da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ska få dem til å sjekke det,har selv tilgang på en slik ac rense maskin som verkstedene bruker..

Kjenner jeg ble nysgjerrig, hva slags maskin et det?

Bilen i profilbildet som er din eller?

Gratulere med fiinfin bil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepisslukt er ganske vanlig hvis det blir liggende fukt/vann mellom gummimattene og teppene i bilen, spesielt på nyere biler.

En skikkelig rens av bilen og nye matter så blir det som regel bra, gummi har en lei tendens til å "holde på" lukten i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Kjenner jeg ble nysgjerrig, hva slags maskin et det?

Bilen i profilbildet som er din eller?

Gratulere med fiinfin bil:-)

Mener det stod Bosch på den..fikk med en slik refil flaske som jeg satte opp ned i maskinen..er 3 år siden sist jeg lånte den så husker ikke helt da.Nei denne er valencia orange :) ska bytte profilbilde snart :) Takk for det,veldig sporty bil ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Kattepisslukt er ganske vanlig hvis det blir liggende fukt/vann mellom gummimattene og teppene i bilen, spesielt på nyere biler.

En skikkelig rens av bilen og nye matter så blir det som regel bra, gummi har en lei tendens til å "holde på" lukten i evigheter.

Ja der sa du no..jeg tok ut gummimattene igår kveld å de lukta samme som kattepiss,teppene var fuktig å lukta det samme..Vaska bilen innvendig å dere vil ike tro hvor skitten bilen var innvendig..etter bare dashbord og dørtrekk var vannet helt kullsvart og la merke til en slags oljefilm på vannet??

Gummi trekker til seg lukt syntes jeg, kjøpte bil til kona for ikke lenge siden, og der også lukter det sneip av mattene enda. De renset vel bilen 2 ganger før jeg fikk den.

Kjøpe nye matter er ikke dumt, selv med avfetting og grundig vask syntes jeg lukta hang igjen etterpå..

Grattis med flott bil da :)

Ja det lukta veldig av dem..vaska å skrubba dem med rein surfex :)Tusen takk for det :) Jeg ska få rensa interiøret asp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har fått en luktfjerner av mannen til min søster. Dette er ikke et gogluktprodukt, men en luktfjerner. Vet ikke hva det heter og har ikke fått testet det selv enda, men du kan godt prøve den hvis du vil. Det er ikke sikkert virker, men det er jo verdt forsøket.

Jeg bor på Falkensten så det er sikkert ikke lange turen fpr deg. Si ifra hvis dette er av interesse.

Jeg har også et par andre slike produkter, men det er mere godlukt enn det er luktfjerner.

Edit:

Produktet er laget av Alfa chemie og heter O22.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW vet eg bruker en rens v hvert bytte av pollen/friskluftfilter, denne sprayes hvor filter sitter montert.

Disse fåes også på BMW sjapper.

Ellers sitter som regel bakterier / lukt i selve kanalene i bilen, ikke i selve AC systemet, hvor jeg ikke helt kan skjønne hvordan det kan "renses"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

BMW vet eg bruker en rens v hvert bytte av pollen/friskluftfilter, denne sprayes hvor filter sitter montert.

Disse fåes også på BMW sjapper.

Ellers sitter som regel bakterier / lukt i selve kanalene i bilen, ikke i selve AC systemet, hvor jeg ikke helt kan skjønne hvordan det kan "renses"?

Ikke vet jeg,men på min forrige 1 serie ble det en god og frisk lukt som varte en stund :)

Jeg har fått en luktfjerner av mannen til min søster. Dette er ikke et gogluktprodukt, men en luktfjerner. Vet ikke hva det heter og har ikke fått testet det selv enda, men du kan godt prøve den hvis du vil. Det er ikke sikkert virker, men det er jo verdt forsøket.

Jeg bor på Falkensten så det er sikkert ikke lange turen fpr deg. Si ifra hvis dette er av interesse.

Jeg har også et par andre slike produkter, men det er mere godlukt enn det er luktfjerner.

Edit:

Produktet er laget av Alfa chemie og heter O22.

Sier takk for det men prøver først å rense alt av tekstiler så tenker jeg mye er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Du får si ifra til meg. Hadde hvert morro å sett om den er like bra som jeg ble fortalt. :)

Det ska jeg Øyving G B) Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftwaffel

Iht til bakterier og diverse vond lukt i luftekanalene, så får du ihvertfall på Bilxtra en slik boks som skal stå og gå med ac på resirkulasjon inni bilen.

Den skal visstnok drepe bakterier og lukt der du ikke kommer til. Har funket fint på de bilene jeg har brukt den på. Alternativet blir jo å få lånt en Ozon-maskin så fort bilen er tørr. Det dreper mye lukt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Iht til bakterier og diverse vond lukt i luftekanalene, så får du ihvertfall på Bilxtra en slik boks som skal stå og gå med ac på resirkulasjon inni bilen.

Den skal visstnok drepe bakterier og lukt der du ikke kommer til. Har funket fint på de bilene jeg har brukt den på. Alternativet blir jo å få lånt en Ozon-maskin så fort bilen er tørr. Det dreper mye lukt. =)

Ja den jeg lånte på Bmw skulle også stå å gå plasert rett under hanskerommet på passasjer siden med resirkulasjon på inni bilen..

Mener det stod Bosch på den..fikk med en slik refil flaske som jeg satte opp ned i maskinen..er 3 år siden sist jeg lånte den så husker ikke helt da.Nei denne er valencia orange :) ska bytte profilbilde snart :) Takk for det,veldig sporty bil ja.

La inn profilbilde av Bmw,n som jeg fant fra bilen var ny B)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

BMW vet eg bruker en rens v hvert bytte av pollen/friskluftfilter, denne sprayes hvor filter sitter montert.

Disse fåes også på BMW sjapper.

Ellers sitter som regel bakterier / lukt i selve kanalene i bilen, ikke i selve AC systemet, hvor jeg ikke helt kan skjønne hvordan det kan "renses"?

Crc a/c skum som fylles opp fra kupé :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

A/c systemet har jo ikke noe med lufta i bilen å gjøre, når du fyller kanalene og systemet med desinfiserende skum. Så drar det dritten med seg ut via dreneringa

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og ergo har det betydning. Det er jo i disse kanalene luften kommer frem via. Det være seg med eller uten AC

Som nevnt over så skjønner jeg hvordan man renser systemet eller får bukt med lukt. Jeg har gjort dette utallige ganger opp igjennom årene.

Enten man går via kanalene innenfra bilen, eller hvor kupefilter er montert, så har det i utgangspunktet ikke stor betydning da alle veier leder til Rom som det så fint heter

Som info kan jeg legge til dette gjøres ved skifte av filter på BMW. I det minste der hvor jeg jobber.

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg tror vi er enige og misforstår hverandre :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...