Gå til innhold
Stifens

Audi Skinnratt verre etter SV skinnrens?

Recommended Posts

Stifens    43
Stifens

Renset rattet i A5'en i går da jeg tenkte det sikkert aldri hadde vært renset før. Renset slik som alltid med cleaneren, børste, tørk, så skinnmelk etter en stund. Tørket også av overflødig skinnmelk. Jeg syntes rattet føltes mye "nyere" ut før jeg renset det. Nå er det mer glans i skinnet og det føles glattere enn tidligere. Første gang jeg har vært borti at dette har skjedd. Noe jeg kan gjøre for å få tilbake den matte finishen og følelsen som er på rattet når det kommer fra fabrikk? Søkte på forumet, men fant ikke noe konkret. Er perforert skinn forresten.

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher    98
The Punisher

Brukte samme prosedyre og metode da jeg tok mitt, men om det er gått lang tid før det er blitt renset så vil det klart sette seg mye drit der. Renset mitt etter 8000km og da var det litt skitt, men viser hvor lite som skal til før det er bra møkkete. Mitt ratt ble fint og fikk nybil finish. Prøv en gang til og bruk godt med tid og innsats :)

Vent litt, for etter bare en dag blir det litt mattere.

Endret av The Punisher

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aleksander Ødegård    11
Aleksander Ødegård

Renset skinnrattet i subaruen min i sommer og opplevde det samme, men det gikk over etter noen dager. Regner med det trenger litt ekstra tid på å trekke inn i skinnet/la overflaten tørke.

Vet ikke om det kan ha noe med at skinnet er under større spenn på f.eks. et ratt enn et sete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Går du over med rensen nå, så vil det fjerne den blanke hinnen etter LM. Den vil nok bli mattere ganske kjapt av seg selv også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

For mye ML slik at den tørker til en hinne istedenfor å trekke inn? Likt løser likt så løs opp med litt ML igjen og tørk av umiddelbart. Hvem vet hva som faktisk er skinn i disse dager...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stifens    43
Stifens

Det var ikke mye melk jeg påførte. Tørket jo også vekk overflødig produkt. I A4'en som jeg hadde, ble det veldig god finish på rattet. Får vel ta tiden til hjelp. Hvis ikke det bedrer seg, så får jeg se om jeg finner på noe lurt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

På min a5 ble det nett som nytt, renset to ganger, LM som fikk stå over natta, å så tørket av overflødigt.

Vent en dag og to så ser du om det får tørket skikkeligt. Er det skikkeligt kaldt kan jo det være en grunn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig