smooth

A4 S-Line skinnbehandling

Hei.
Jeg har ett førersete som trenger litt hjelp, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å fornye det.

Hva trenger jeg av produkter?

pqYkEwR.jpg

DzPEcis.jpg

P9OSAfV.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bor du? Du trenger å farge skinnet for at det skal bli pent ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bor i Ålesund.
Hvordan finner jeg fargekoden på skinnsetene? Kan feks Møller svare meg på hvilken fargekode det er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller kan hjelpe mye her. Du kan også gjøre veldig mye selv. Jeg har en Audi med svarte skinnseter fra 2003 og har gjort en del med mine seter, men jeg er i veldig samme situasjon som deg. Her er noen tips.

Vedlikehold av slike seter.

01. Swissvax Leather kit er utrolig fint å bruke på slike seter. Koster rundt 600 kr og det varer til veldig mange behandlinger. (10-15 stk) Jeg tar en runde 2-3 ganger i året på min bil. Best på sommeren da Leather Milk kan stå over natten i varm bil. For så å buffe dette av dagen etterpå. Som nytt! Virkelig å anbefale.

Reparering av skaden du har.

01. Finn din farge. Skjere av en liten bit av skinnet under sete hvis dette er mulig eller spørre møller, SV Lillehammer er gode på å finne riktig farge hvis du sender dem gode bilder av sete. I min TT fra 03 er det "Onyx Black"

02. Rengjøre området (med PH nøytral cleaner - ingen sterk syre elle base på skinnseter)

03. Pusse ned området med en healer pad / fint fint sandpapir. (SV har en egen)

04. Legge på lighterfluid. (for å nøytralisere området helt, slik at det ikke er noe fett på området)

05. Legge på farge på området med en skumkloss. (dette må legges på i flere lag)

Tommy har en tråd der han gjør dette på noen brune seter fra en Ferrari tror jeg?

Det er et annet merke som er utrolig gode på skinn og lær i bil samt vedlikehold av det.

Leatherique

Disse gjør det samme, de lager fargen på ditt skinnsete i en flaske og sender den til deg. Leatherique har gode kits også som koster det samme som SV sitt gjør.

Dette koster penger men det er verdt hver eneste krone. Noen "billig" produkter kan ha silikon og slikt i seg og dette er ikke bra i det hele tatt. Skinn trenger og puste og det har porer som absoberer MYE over tid. Mye møkk og fukt. Legger man silikon på blir skinnet "kvalt" på en måte. Samt det får en falsk hinne over seg. Derfor er det kvalitet her som gjelder. Jeg har prøvd mye forskjellige både billig og dyrt. Men jeg anbefaler SV og Leatherique på det varmeste.

Dette er merker du kanskje kjenner godt fra før men uansett. Noen tips og litt rask info til hva du står ovenfor.

Jeg fant tråden til Tommy, der han gjør nettopp dette på disse stolene. Nettopp på samme sted (mest slitte delen av alle stoler. Nemlig sidestøtte førersete.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/8940-ferrari-360-spider-detailed-by-tcs/

Her tar Tommy for seg hele bilen og ikke bare setene, men jeg råder deg til å se igjennom hele hvis du kan. Alle aspekt ved bilen blir tatt hånd om. Det er utrolig tilfredstillende og se på bildene samt lære.

:) Håper du har fått noen tips.

Jeg er veldig ny selv så bare arrester meg hvis det er noe feil i det jeg har nevnt :ph34r:

Skikkelig fine seter. Samt S-line! Ta vare på de :)

Alexander

Endret av AlexanderNRGK
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da svarte vel Alexander veldig bra på dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har fått behandlet setene som nevnt over, ville eg ha påført dette Swisswax Elephant Leather Fat.

http://www.swissvax.no/produkter/skinn-laerpleie-produkter/art-362-elephant-leather-fat-15-ml

Eg også får fort merker på sideputene slik som deg, Men for å begrense slitasjen så bruker eg å legge håndflaten på side puten når eg går inn i bilen, etter eg har klart å venne meg til den måten så er der minimalt med slitemerker nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, jeg skal dra til Møller over helga å se om de klarer å gi meg en fargekode. Ellers blir det nokk at jeg sender inn en liten prøvebit til dem.
Burde vel ta problemet før det blir større. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vert supert om du oppdaterte hva du finner ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, jeg skal dra til Møller over helga å se om de klarer å gi meg en fargekode. Ellers blir det nokk at jeg sender inn en liten prøvebit til dem.

Burde vel ta problemet før det blir større. :)

Om du finner ut fargen eller du sender inn prøve så kan eg godt tenkt meg å kjøpe en slik også :) har en kompis som har samme problem og det ligner mye på fargen på ditt sete også, S-line på en A6.

20130709_001215_1067x800.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal oppdatere deg!
Så deg foresten ute å skli med audien i dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert :) ja måtte ta meg ei kjørerunde i dag :) eg kan betale halve frakten om du skal bestille :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er infoen som kom fra Møller:

Delenr: 08/05-06/08 MRA
Tekst: soul-speed (svart)
Merknad: -QE, QL

Sender en mail til Swisswax også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

We're on it! Kommer tilbake til deg asap :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive