Bayerische87

Hvordan ta ut forsete på BMW e61?

Hei!

Har googlet meg grønn, men finner ikke godt nok svar. Derfor spør jeg her inne. Det er noen punkter under/vedsiden av forsetene som jeg sliter å komme til. Det som irriterer meg er at det er en stripe med noe størknet drit som jeg ikke får vekk. Eneste muligheten er å ta ut setet. Noen som har en guide på hvordan man kan (uten å utløse airbag) ta ut forsetene på en BMW e61? Takker for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper At godeste Tommy Lund (TCS) har et godt svar på dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikker, men skru for guds skyld ikke på tenningen før setet er montert og alle kabler dobbeltsjekket at de sitter på plass, ellers får man feilmeldinger som man må ha diagnoseutstyr for å slette. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble av batteriet 5 min før du begynner på den jobben. Skru så ut alle skruer som holder stolene og koblet ut alle kabler. Da skal det ikke være noe problem med airbag :)

Endret av AndréE90
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Skal prøve tipsene dine :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

to skrua framme og bak , må kansje fram og tilbake med sete for å komme til, tipp forsiktig sete bak sånn at du veit at du komme til greit til kontakter , så evnt koble ifra batteri .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som beskrevet over, men kan være litt tricky hvis du har el stoler, for man må flytte litt frem og tilbake for å komme til skruene, men gjør i tilfelle dette først, så koble fra batteriet, før du kobler fra kabler under stolen, så husk og koble til kabler før du setter strøm på igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder å slå av tenning i et par min (bare ta ut nøkkel) så kan kontakter demonteres, husk bare som nevnt over, å montere FØR du setter på tenning igjen, så slipper du feilmeldinger.

Skal alt gjøres helt etter fagprøve-boka skal dog batteri kobles av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder å slå av tenning i et par min (bare ta ut nøkkel) så kan kontakter demonteres, husk bare som nevnt over, å montere FØR du setter på tenning igjen, så slipper du feilmeldinger.

Skal alt gjøres helt etter fagprøve-boka skal dog batteri kobles av.

Bedre å være føre var enn etterpå klok ;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, si det :-) har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gjort dette, og batteriet står på:-)

Men såklart, rett skal være rett - etter boka skal batteriet av.

Ulempen er at man da må stille inn igjen alt på bilen etterpå:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive