Gå til innhold

Claytowel vs vanlig claybar?


k_sandnes

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

Den jeg fikk fra deg etter jeg fant en konkurranse her i 2013 er også samme mørkeblå farge i fin grade, men tror også medium er mørkeblå muligens? har ikke turt å pakke den opp engang etter erfaringen min fra fin grade ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt medium fra Alien på 4 biler (alle Audi) og marring har vært lik null.... Har brukt en bøtte med lunkent vann og ONR som lube.


Jeg har brukt medium towel fra Alien (lyseblått) på 4 forskjellige Audier med så og si null marring, til sammenligning er to av bilene mine og har MYE marring når jeg har brukt Bilt Hamber fin clay.

Bruker bøtte med vann og ONR som lube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Har brukt soft fra alien, positivt overrasket over hvor enkelt det er å bruke. Tok en test på en bil hvor jeg først kjørte over med mild claytowel nederst ved kanalen, så over med SW clay etterpå, fant ingenting.

Jeg gjør følgende når jeg bruker den (kanskje overdrevet, men foreløpig har det funket).

1. Lager en bøtte med varmt vann og såpe + litt ONR. Mao er claytowel klissvått når jeg kjører over panelet.

2. Bruker ONR i sprayflaska i tillegg når jeg luber.

Gode resultater hittil også lukter det jo godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Den jeg fikk fra deg etter jeg fant en konkurranse her i 2013 er også samme mørkeblå farge i fin grade, men tror også medium er mørkeblå muligens? har ikke turt å pakke den opp engang etter erfaringen min fra fin grade ^^

Ok. Mulig det var mørkeblå i første levering:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Mulig det var mørkeblå i første levering:-p

Mørkeblå den jeg kjøpte av deg å :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en sånn claytowel av Alien,vet ikke om det er fine eller grov. Som sandpapir er det ihvertfall,brukt den på rute uten forandring.

Det går superkjapt å bruke,men skal man ta en lett 1 stegs så ville eg aldri brukt den,da er clay bedre.

Men det blir gode 50/50 etter bruk da :)

2014-02-17213250_zpse5075e48.jpg

Holy crap, det ble seriøse merker etter den claytowel'n. Audi har vel også passe hard lakk....

Opel'n med supermyk lakk tror jeg skal få slippe.... Fortsetter med claybar for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Om man leser igjennom tråden så er det flere som har god erfaring med claytowel.

At en har problemer kan jo være den typen lakk, varme/kulde kan sikkert spille inn å.

Jeg fikk plutselig mye marring med turtle sitt claybar på en hard lakk. Dette har jeg ikke opplevd før med turtle sin clay.

Prøvde medium grade fra alien på et speil hjemme. Dynka towelen i ONR 1:16 som er mer QD enn claylube men da har en i allefall nok smøring. Ikke en eneste strek å se eller marring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Om man leser igjennom tråden så er det flere som har god erfaring med claytowel.

At en har problemer kan jo være den typen lakk, varme/kulde kan sikkert spille inn å.

Jeg fikk plutselig mye marring med turtle sitt claybar på en hard lakk. Dette har jeg ikke opplevd før med turtle sin clay.

Prøvde medium grade fra alien på et speil hjemme. Dynka towelen i ONR 1:16 som er mer QD enn claylube men da har en i allefall nok smøring. Ikke en eneste strek å se eller marring:)

Skal da vell litt til å få merker på speil da,men eg har og fått marring fra både SV gul clay og Bilthamber sin clay på hard Bmw og Volvo lakk. Men aldri riper som av claytowel.

Men er nok mye som spiller inn med smøring og varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Jeg testet claytowel i medium grade fra Alienautospa i kveld.

La towel'n i ei bøtte med varmt vann og ONR.
ONR 1:16 som clay lube
Skylte ofte og sprayet claylube på towelet også.

fikk så og si ingen marring på en Volvo 940 med mørkegrønn lakk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...