Gå til innhold

Bytte kabel på Rupes LHR21 (og LHR75)


J9 Detailing

Recommended Posts

J9 Detailing

Jeg har kastet meg på Rupes for alvor og LHR21 (med 5" bakplate og washer-mod) har blitt min favoritt. Gjerne med Scholl. Mini'en er også helt fenomenal til de små krokene, og ikke minst rett bak vindusrekken på Tesla Model S.

MEN; kabelen på begge maskinene plager meg litt ved at de tvinner seg så voldsomt. Dette har vært tatt opp før her, så spørsmålet er om noen har byttet kabelen til noe som er i samme gate som på Flex-maskinene?

- Er det mulig å skru opp maskinen og bytte kabelen enkelt og greit?

- Hvor får man evt tak i "Flex-kabel" med påstøpt støpsel?

Endret av J9 Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J9 Detailing

De tvinner seg noe så inni granskauen.

Hadde jeg ikke hatt to Flex-maskiner hadde jeg kanskje ikke merket det og trodd at det var sånn det ble. Den røde gummikabelen som Flex bruker er helt nydelig i forhold.

Endret av J9 Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe stort problem med tvinning av kablene. men men....

Det skal ikke være noe stort problem og bytte kabel hvertfall.

Du får høre med en flex forhandler i nærheten, her er hvertfall delenr til flexkabelen fra trond a wikant

373.478 Kabel m/ støpsel, rød, solid, Flex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Er nok ikke verre en og bytte på diverse vinkelslipere som jeg har gjort en hel del av gjennom jobb

Noen kan være ekstremt lette mens andre kan være at du må demontere en god del før du får ut endene.

Nå har heller ikke jeg åpnet Rupes maskinen for og se.. men om du først skal bytte kabel finnes det langt bedre alternativer en kabelen flex bruker ;)

Det er lite som skal til og slå eks denne her: http://nek-kabel.no/w5iu6ctmp/norsk/produkter_1/gummi_pur_maskin_sveis/pur_kabel/content/filelist_ff68d950-4652-4671-893d-c74fd3984c25/1361793861331/purflex.pdf

Den kabelen der kan du kjøre en trøkk over uten at den tar noen form for skade, tåler alt av kjemikalier / you name it :) samt den holder seg rett uansett

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Det er meget lett å bytte kabel, og jeg skal gjøre det på begge mine Rupesmaskiner tenkte jeg. Hvis du skrur opp skruene ved bryteren på håndtaket finner du koblingen. Det du trenger for å bytte er en skjøtehylsetang og to skjøtehylser. Jeg skal bytte ut kabelen i min med Ölflex-kabel fra Multitronic. Har kjøpt 15M til Rupes 15-maskinen, så slipper jeg Skjøteledning. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J9 Detailing

God plan David

Takk for tips

Har dere en link til hvor jeg kan få kjøpt ölflex eller purflex kabelen?

Endret av J9 Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Biltema sin gummi kabel er også veldig fin

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at kabelen er litt kjipere enn Flex, men i bruk har jeg faktisk ikke merket at Flexen min er noe bedre på det du nevner her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

God plan David

Takk for tips

Har dere en link til hvor jeg kan få kjøpt ölflex eller purflex kabelen?

Ring en elektriker. De skaffer begge deler. Jeg tror jeg betalte 7kr per meter for min. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ikke når man kjenner trikkern. Du skulle bare visst

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er meget lett å bytte kabel, og jeg skal gjøre det på begge mine Rupesmaskiner tenkte jeg. Hvis du skrur opp skruene ved bryteren på håndtaket finner du koblingen. Det du trenger for å bytte er en skjøtehylsetang og to skjøtehylser. Jeg skal bytte ut kabelen i min med Ölflex-kabel fra Multitronic. Har kjøpt 15M til Rupes 15-maskinen, så slipper jeg Skjøteledning. :)

Jeg datt av når du nevnte skjøtehylsetang og skjøtehylser. Du har ikke lyst å lage en DIY av dette da, David? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg datt av når du nevnte skjøtehylsetang og skjøtehylser. Du har ikke lyst å lage en DIY av dette da, David? :-)

Det kan sikkert ordnes. :)

Prøve å gjøre det i morgen :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...