Gå til innhold

Beste Sealer?


sov

Recommended Posts

Hei

Nå har jeg fått lakken slik jeg ønsker den, og lagt på Autoglym Extra gloss protection til slutt.

Hvilken sealer er mest holdbar? Vil gjerne holde den så pen så lenge som mulig.

Vasker bilen omtrent hver dag med kald høyttrykk, og bruker myk svamp en gang i uken med mild bilshampo. Bilen er svart, og all skitt vises selvfølgelig...

Håper dere har noen tips som kan legges på for hånd. :rolleyes:

Endret av sov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå har jeg fått lakken slik jeg ønsker den, og lagt på Autoglym Extra gloss protection til slutt.

Hvilken sealer er mest holdbar? Vil gjerne holde den så pen så lenge som mulig.

Vasker bilen omtrent hver dag med kald høyttrykk, og bruker myk svamp en gang i uken med mild bilshampo. Bilen er svart, og all skitt vises selvfølgelig...

Håper dere har noen tips som kan legges på for hånd. :rolleyes:

Tror gjennomsnittet vil anbefale Duragloss 111 eller Chemical Guys Jetseal 109 som meget bra og holdbare forseglere. Når det gjelder vask av bilen din anbefaler jeg deg sterkt å bytte fra svamp til en vaskemitt. Svampen sørger kun for motorikk i skitten som sitter på lakken slik at den løsner og går bort når du spyler bilen. Problemet er at du samtidig dytter skitten rundt på lakken og lager vaskeriper. En vaskemitt "skjuler" skitten og sørger for at ikke gammel skitt kommer i kontakt med lakken så mye.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

2 lag med Jetseal funker i noen måneder. Jeg har verken prøvd Duragloss 111 eller Meguiars Meguiar's #21, men tipper du får begge anbefalt. Jeg har kun erfaring med Jetseal fordi jeg er "voks-typen". Jeg vokser bilen min heller en gang i måneden å få en ekstra glød enn å ha på en sealer i 2-3 måneder uten å røre lakken.

Og skoTner har et veldig viktig poeng når det kommer til vaskehanske/mitt.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Meguiar's 21 2.0 og Duragloss 111 som sagt er jo veldig bra med tankte på holdbarhet og utseende, men med herdetiden så blir de ofte litt ukurant for meg.. Da er jo jet seal 109 en fin løsning, selvom den kansje ikke holder lengst (som jeg har hørt). Har jo funnet en test av den mot Collinite (voks med voks utseende og sealer egenskaper) hvor den ikke holdt mer enn to mnd. Men på den store sealertesten, der hang den med lenge! Litt rart det der :)

Ellers så kan jeg anbefale deg Autoglym Extra Gloss Protection, den er jo veldig bra! En kamerat har den på bilen.. Har hatt den på siden høsten (to lag), og den er fin enda :) Men vurder også Collinite, tror SS har den, og den ligger litt skampris på ebay.com

M seal skal ha cirka lik holdbarhet som Jet Seal har jeg lest, men har ikke prøvd den

Les denne, veldig artig :)

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=85205

Der ser du at EGP er en bra sealer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har EGP, ville jeg heller lagt en god voks på toppen, eks. Collinite 915. Den gjør bilen lettvasket, beader som en galing, ser bra ut og holder ihvertfall 6mnd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann og legge voks oppå alle sealere? Hvis ikke , går det på M-Seal?

Sikkert like mange meninger som det er brukere her. At det er mulig er det ingen tvil om, men mange vil nok diskutere på behovet og effekten. Jeg mener voks hører til som et sluttprodukt på bilen uansett. En god lakkforsegler fortjener en god voks på seg ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Går det ann og legge voks oppå alle sealere? Hvis ikke , går det på M-Seal?

Det går fint å legge voks oppå M-seal, jeg har den under voksen på bilen min... Beader som fy enda ihvertfall... Både Jetseal og M-seal har veldig god holdbarhet, drar seg fort på 4-5måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det som er fint Christian er at den ikke trenger å herde mer enn 20 min mellom hvert lag, men er nok ikke en ulempe at den herder lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Det som er fint Christian er at den ikke trenger å herde mer enn 20 min mellom hvert lag, men er nok ikke en ulempe at den herder lengre...

Har erfart at 20 minutter er i det minste laget på Jetseal. Selvom flasken og instruksjonene sier 15-20 minutter, så er nok det under ideelle forhold. Jeg har latt den ligge 40-45 minutter med et mye bedre resultat enn 20 min. Uansett er det jo betraktelig mindre enn de som må herde i et døgn.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder holdbarhet kommer man ikke utenom kombinasjonen 101 + 105 + 111 fra Duragloss. Har hatt dette på min egen bil de siste 3 månedene nå, og det holder fortsatt bra. Bilen har blitt brukt hver dag, og den har også hatt en del turer til diverse skianlegg, så beskyttelsen har hatt nok å jobbe med av både salt og skitt. Jeg skal heller ikke legge skjul på at det ofte har vært lang tid mellom hver vask...

Framgangmåten for denne kombinasjonen er noe slikt som dette:

101: påfør hele bilen, la det tørke i 30 min.

105: samme som 101 men denne skal i tillegg få herde i 12-24 timer.

111: samme som 105 mht. framgangsmåte.

Det er veldig viktig når man jobber med sealere at man er påpasselig med nok herdetid. Vann, dugg og frost på lakken under herdingen vil også redusere holdbarheten, så det optimale er å ha bilen stående i en lukket garasje.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Autoglym EGP har veldig bra beskyttelse, så er ikke noe feil å bruke den :)

Den kom blant de beste i denne testen av sealere (som ble linket til tidligere i posten)

Så om det er vits å legge på noe annet får du vurdere, jeg vil si at når du først har EGP så kan du godt bruke den. Du kan jo legge på en god voks på toppen for litt ekstra beskyttelse.

M-Seal, Jetseal 109 er nok lettere å ta av, og har kortere herdetid, hva som er best av de vet jeg ikke. Alle ligger i toppen av den testen + at det er andre forhold her i Norge, så resultatet i den testen stemmer nok ikke 100% med hvordan forholdene er her. Tenker da på salt og skikkelig vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Hei

Nå har jeg fått lakken slik jeg ønsker den, og lagt på Autoglym Extra gloss protection til slutt.

Hvilken sealer er mest holdbar? Vil gjerne holde den så pen så lenge som mulig.

Vasker bilen omtrent hver dag med kald høyttrykk, og bruker myk svamp en gang i uken med mild bilshampo. Bilen er svart, og all skitt vises selvfølgelig...

Håper dere har noen tips som kan legges på for hånd. :rolleyes:

om du har lagt på Autoglym EGP allerede er det enten et lag til med den eller en voks over som funker bra... hadde personlig tatt ett lag til med EGP selv, latt den herde i 24 timer og så lagt på en voks som ikke inneholder rens eller noe slipemiddler (generelt swissvax, men mange andre også) da både ser det bra ut og du har enda lengere holdbarhet..

alle sealere kan toppes med en voks, bare vær obs på at selaere stort sett skal herde en stund (12-24 timer) før du legger på voksen for at de skal få riktig holdbarhet, med herde menes at lakken ikke får frost, dugg, vann, såpe etc på seg innenfor en 24 timer periode, beste er å ha bilen innendørs når den herder.

Gjør som skoTner sier å dropp svamp og pusseskinn, kjøp deg en washmitt og ett tørklehåndkle til bil, det har du lenge da de begge kan vaskes i maskin mellom bruk og holder seg derfor fri for sand og stein.. mild såpe så er soft wash fra Meguiars bra saker. holde deg også borte fra sterk avfetting, emn det skal du ikke trenge om bilen er vokset/polert..

samt velkommen hit også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...