Johnchr

Lik farge på forskjellige biler?

Jeg har en skade på høyre bakskjerm og høyre bakdør etter forrige eier som jeg har lyst til å få utbedret uten at det blir for dyrt. Bilen er 12 år gammel og er ikke strøken ellers. Det jeg da lurer på om jeg kan finne meg ny skjerm og dør fra en annen bil med samme farge (og årsmodell?), eller vil det sannsynligvis bli merkbar fargeforskjell?

Bilen det gjelder er en volvo s60 2002, tror fargen er 427(mørkeblå metallic).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil nok få litt forskjell i lakken, tenk på alle faktorene som spiller inn her, vær, bruk, vask eller mangel på vask, om bilen har stått inne eller ute... Det du kan gjøre er jo å gå på med litt forskjellige polisher/rubbing for å hente opp farge, av det du setter på og bilen forøvrig. Kan jo være at det blir bra nok, ikke sant? Morsomt å prøve? Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallicen i lakken litte sannsynligvis litt annerledes enn de gjør på din bil også, så de vil reflektere lyset litt annerledes, dette kan oppfattes som fargeforskjell også.

Men det er ikke alle farger forskjellen er like synlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips :)

Får undersøke litt priser på spot repair vs skjerm+lakk vs skjerm i samme farge. Prisen på spot repair blir vel en del høyere med bulk og rust, enn uten.

Når man først begynner på noe, så baller det fort på seg. Burde gjort noe med fangerne++ og..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive