Mykland

Bil som ikke blir rein med prickbort

46 innlegg i emnet

Hei, sliter med at bilen ikke blir rein når jeg bruker prickbort som forvask, noen tips til hva som kan brukes for å få den skikkelig rein under forvasken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken farge er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på ren ren? Isåfall trenger du mer enn bare prickbort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spørs det jo hva du mener med ren..

Bilen blir ikke helt ren med forvask alene, det trengs en håndvask for å fjerne trafikkfilm og avfettingsrester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen er hvit... Men du ser klart at det er skitt som ikke prickborten får fjernet, enkelte steder så ser det ut som det ikke har fjernet noe i det hele tatt... Tar alltid en håndvask når jeg først begynner å vaske, jeg syntes det er så skittent at jeg ikke tør å begynne med håndvask før dette er fjernet..

Endret av Mykland
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frem med albuefettet ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp inn surfex og bruk det også som forvask. Om du har høytrykksvasker så finnes det også skumkanon med tilhørende såper som fungerer veldig bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen er hvit... Men du ser klart at det er skitt som ikke prickborten får fjernet, enkelte steder så ser det ut som det ikke har fjernet noe i det hele tatt... Tar alltid en håndvask når jeg først begynner å vaske, jeg syntes det er så skittent at jeg ikke tør å begynne med håndvask før dette er fjernet..

På hvite biler synes metallpartikkler fra bremser mye bedre enn på andre farger.

Det kan være at du trenger en runde Iron-X/Korrosol for å få bort disse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt en del hvite biler nå, og det er en vanskelig farge å vaske. PB, Surfex, Korrosol, håndvask, clay, polish og forsegling/voks ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oksidert lakk blir ikke ren med Prickbort, SurfexHD, IronX eller annen vask.

På slik møkk er det bare lakkrens som gjelder. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takk for svar :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvite biler vises jo all møkka på. (like møkkete de som alle andre farger) PB, IronX(el.lign)Surfex og autofoam i skumkanon imellom slagene før håndvask. Ha gjerne en egen svamp til kanalene/nederst på skjørtekantene. Og om du skal kjøre på med clay, vær klar med maskina ;) Da blir bilen gulle god! legg på en god beskyttelse etterpå, så blir neste vaskerunde 100x lettere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar jeg har fått :) prøver en runde med iron x på neste vask :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, sliter med at bilen ikke blir rein når jeg bruker prickbort som forvask, noen tips til hva som kan brukes for å få den skikkelig rein under forvasken?

Er det lenge siden lakken er renset/korrigert/polert/vokset?

Har du prøvd å kjenne om den er "nuppete"?

Prickbort og surfex fjerner forskjellige typer møkk, på denne tiden av året må man som regel ha begge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken ble ditec behandlet i slutten september ;) lakken kjennes ikke veldig nuppete ut ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at ditecen legger seg som ei grå hinne på bilen..

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med vårhus her. Har inntrykket av at Ditec behandla biler får ett grå aktig slør i lakken og ser fort veldig skitten ut. Men vil holde en liten knapp på at iron-x/Korrosol får vekk en del :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takker så meget for alle svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray på Surfex (ca 1:5 - 1:10) rett før håndvask (panel for panel). På denne måten har jeg fått bort svarte rennemerker og svart belegg på hvit lakk.

Du må selvsagt ta skikkelig forvask slik som vanlig før du gjør dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med ditec kan som nevnt av og til få et slags grått slør, men at det er så ille at det får en hvit bil til å se skitten ut.......nei, det gjør den nok ikke ;)

Dog vil jeg anbefale trådstarter å få tatt en ny polering med en annen LSP enn ditec, da blir ihvertfall bilen lettere å holde ren.

Og for de som lurer....ditec er gjennomsnittlig beskyttelse til fantasipriser ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive