Gå til innhold

TEST: Flyverustfjerner fra AlienAutospa(Oppdatert)


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

TEST 1, GJENNOMFØRT 31. JANUAR 2014:

Fikk en fin pakkepris på en del produkter hos Alien Autospa for en liten stund siden. Fikk en henvendelse fra han om han kunne vente med å sende pakken for et par dager, da han fikk inn et nytt produkt med navnet "Flyverustfjerner" som han gjerne ville noen personer skulle få teste ut. Produktet benyttes blant annet av NSB til fjerning av Flyverust på jernbanen.

Sa da ja til denne flasken med dette produktet, mot at jeg lagde en liten test, eventuelt skrev en liten tilbakemeling til Alien Autospa. Velger her å legge ut testen på DCN: :)

Begynner aller først med en runde med Prickbort, som fikk en liggetid på 5-6 minutter før dette ble avspylt.

Fant deretter fra, Iron-X og dette nye produktet i fra Alien Autospa. Flyverustfjerneren fikk bryne seg på venstre side av bilen, mens Iron-X ble lagt på høyre side av bilen.

Flyverustferneren koser seg på felg og lakk.

post-4098-0-42632300-1391971605_thumb.jppost-4098-0-17094700-1391974309_thumb.jp

Det samme gjør Iron-X. Finner mye rart her.

post-4098-0-44285900-1391971686_thumb.jp

Alle vet vel hvordan Iron-X lukter, altså ikke godt. Flyverustfjerneren luktet så og si ingen ting, og var egentlig en glede å bruke, hvertfall når du står i en tett og liten selvvaskehall.

I forhold til blandt annet Korrosol, Iron-X og diverse, blir ikke Flyverustfjerneren rød eller lilla når den finner noe å jobbe med. Personlig syntes jeg det er litt morro og se hvor rød eller lilla det kan bli, men bare flyverustfjerneren tar det samme som de andre produktene, klarer jeg å leve uten akkurat dette. ;)

Flyverustferneren er avspylt etter en liggetid på en 7-8 minutter. Rent og pent!

post-4098-0-56792200-1391972127_thumb.jppost-4098-0-29714300-1391974413_thumb.jp

Her er Iron-X avspylt. Samme liggetid som Flyverustfjerneren.

post-4098-0-84876700-1391972240_thumb.jp

Som det ser ut som, så er det like rent, pent og glatt på begge sider av bilen. Flyverustfjerneren virker som om at gjør jobben sin helt greit. Den har ingen problemer med å ligge 6-7-8 minutter på lakken før du spyler av. Denne gangen brukte jeg produktet rent, men i følge flasken kan du også blande 1:1 og 1:2 produkt og vann.

Produktet kommer ut for salg hos Alien Autospa til den nette sum av 129 kr for 1 liter, eller 399 kr for en 5-litersdunk. Om produktet fungerer like fint også etter å ha blandet det ut, som å bruke det rent blir det en fin-fin literspris på dette produktet. :) Det skal testes ut neste gang!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TEST 2, GJENNOMFØRT 9. FEBRUAR 2014

Etter at Christer lurte på om jeg hadde gjennomført Iron X etter test av Flyverustfjerner, noe jeg ikke hadde gjort, kommer en kjapp oppdatering på test på felger jeg gjorde i stad, da jeg allikevel skulle opp å fylle Diesel. Testet også Flyverustfjerner blandet 1:1. :)

4 stykk møkkete felger!

post-4098-0-32888000-1391985494_thumb.jppost-4098-0-11286700-1391985591_thumb.jp

Brukte rent produkt på felger som sto på venstre side, og 1:1 på høyre side.

post-4098-0-45856000-1391985675_thumb.jp

Produktet ligger å jobber.

post-4098-0-44503200-1391985806_thumb.jp

Dette ble deretter avspylt etter en størrelse 80's sigarett, ca. 6 minutter.

Deretter kjørte jeg en runde med Iron-X for lettere å se om det fortsatt var noe igjen å finne.

Felg som fikk ren Flyverustfjerner på seg. Ikke mye å finne for Iron-X her.

post-4098-0-37092500-1391986393_thumb.jp

Felg som fikk 1:1, det var ørlite mer å finne her, naturlig nok, men det var mindre enn jeg trudde.

post-4098-0-16418200-1391986566_thumb.jp

Ferdig resultat!

post-4098-0-30284000-1391986750_thumb.jppost-4098-0-96790300-1391986768_thumb.jp

Ble positivt overrasker over hvor godt denne virket, også på 1:1. Tanken rundt at Iron-X fant noe i runde to, var heller ikke så overraskende. Tar du to runder med Iron-x, vil den også alltids finne noe i runde to, som den ikke fikk tatt i runde en. :)

Endret av Core2Duo
  • DCN Poeng 5

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg skal teste denne på Onsdag tenkte jeg. Litt usikker på om det blir et godt testobjekt da. Kommer en Tesla som kjører direkte hit fra forhandler i Drammen, så den har vel rullet i underkant av 20km når den kommer hit. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Testet du IronX på siden du hadde testet flyverustfjerneren for å se om den fant noe ekstra snusk?

Sånn Christer, oppdatert! :D

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Er dette produktet en fallout remover på lik linje med IX og Korrosol?

Stemmer det. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Veldig bra!

Da burde man jo kunne trekke konklusjonen om at flyverustfjerneren gjør en like bra jobb som IronX, den lukter ikke pest, og den koster ca halvparten av konkurrentene. Det må jo sies å være gode kvaliteter. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
StianMH

Jeg har også prøvd flyverustfjerneren, prøvde den først på en 87 mod Mada B2000, trodde virkelig at flyverustfjerneren skulle finne masse og bryne seg på her. Men, den var faktisk rimelig fin i lakken. Så dessverre fikk den ikke så veldig mye å bryne seg på der. Bilen blir trosalt ikke kjørt på vinteren.

Men, det er klart, siden den ikke "avgir" farge så er det vanskelig å se på en lys lakk. Resultatet etter prickbort og flyverustfjerner var veldig akseptabelt.

Men jeg ga meg ikke der, prøvde den så på en Audi A8 først biltema avfetting(ikke mitt valg), deretter flyverustfjerneren, og det virket som om den fant noe å kose seg med her. Resultatet etter biltema avfetting og flyverustfjerner viser ihvertfall at lakken var tilnærmet fri for "dritt", felger var også veldig fine etter behandlingen.

Alt i alt så tror jeg flyverustfjerneren er ganske god, men det var ikke lett å "se" at den fant noe å jobbe med. Men jeg har troa, så jeg kommer til å kjøpe inn 1 liter til for å ta på en kundebil, så jeg virkelig får et bedre inntrykk.

Jeg kjørte ublandet på begge biler. :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ifølge Alien var dette et test-produkt, som han og de fleste testerne syns var for dårlig på flyverust.

Selv syns jeg den var nærmere SurfexHD i effekt enn noe annet, så jeg brukte den faktisk som avfetting, og den løste greit opp gammelt veistøv. På metallpartikler og bremsestøv derimot, syns jeg den var dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...