Gå til innhold

Maskin tips for dummies!


Sabia89

Recommended Posts

Som emne sier så er jeg litt fortapt når det kommer til å velge korrekt poleringsmaskin. Kjøpte en i fjor sommer hos bilxtra(billig kopi av krauss) men det endte i katastrofe. Halvveis i poleringen så hørte jeg "doing" mens jeg så metallskiven spratt ned i panseret for så deretter å forsvinne. Et par hysteriske hyl og et hakk i panseret senere gikk maskinen i retur til bilxtra. Så derfor er jeg litt skeptisk til valg av maskin.

En annen ulempe var det ekstremt høye lyden fra maskinen og vibreringen, var skjelven resten av kvelden etter kun en halv bil.

Så om noen der ute kunne vært generøs nok til å gi meg noen tips så ville jeg vært evig takknemlig! Maksbudsjettet ligger på 5000kr, men billigere går også fint:)

På forhånd takk!

Stig Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes lhr 15, en drøm å jobbe med, lavt og behandling lydnivå og korrigerer meget bra, medfølgende polish og pads også veldig bra. Lhr 21 korrigerer vel bedre men ble litt for stor etter min smak.

Endret av Stenerz1

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Må regne med litt dirring i hendene, men det er en vanesak :) Flex eller rupes sine DA maskiner er veldig populære her på forumet.Går du for noe sånt så skal det nok gå bra.Det som skjedde med billig greia fra bilxtra er vel kanskje en brukerfeil.Altså om bakplata(den som festes til paden) føyk avgårde?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Var nok ikke en brukerfeil, i følge bilxtra hadde flere maskiner kommet i retur dette problemet, det var ikke bakplaten som føyk avgårde. Husker ikke helt hva han sa om det var en plate eller clips som knakk. Sammenlignet med en maguiars maskin jeg prøvde så var vibrasjonen ekstrem på bilxtra maskinen.

Er vel med poleringsmaskiner som det er med wrapping folier, mye boss, noe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag gillar verkligen da maskiner, har rupes lhr 15-21 båda med brickmodden och på rupes 21an har jag bytt fästplattan till samma storlek som rupes 15 :)

Jag är väldigt nöjd med hur rupes 21an funkar och jag funderar på att köpa en till och ha samma setup på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på de 3 maskinene som er nevnt men lurer litt på hva forskjellen mellom lhr15 og lhr21. Er det noen spesielle fordeler med den ene eller den andre? I all hovedsak står valget mellom flex 3401 eller lhr15, men vil ikke helt avskrive lhr21 uten å vite om det er noen generelle fordeler og ulemper. Skal polere en opel astra med en gang jeg får maskinen jeg velger så den blir svart igjen i stedet for hologramgrå

Endret av Sabia89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle hellre köpa en rupes 21a, jag använder den mer än 15. Se bara till att göra brickmodden och byt till rupes 15 fästplatta för bättre åtkomst :-)

guda2y8y.jpg

u6y6u4up.jpg

u6ygery5.jpg

Detta är enstegspoleringar gjorda med rupes 21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Eneste som drar meg mer mot rupes lhr15 er at bilnerden har den til 4290, mens lhr 21 koster 4990. Riktig nok så blir jo lhr21 mer allsidig når den har moden så du kan bruke annen festeplate. Mye jobb med å modifisere den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej det är väldigt lätt googla bara på " rupes washer mod " du kan även göra den på rupes 15. Fästplattan passar ju rakt av från 15 till 21an. Det är ju klart det är ju en slant som skiljer dom åt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...