Gå til innhold

Audi A1


Jela

Recommended Posts

Hei.

Skal polere Audi A1en til søster til helgen som kommer. Har vært borti lite Audi lakk, denne er sort og er en 2013 modell. Noen tips ang. lakk type? hard? myk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Northhomie

Om det er samme lakk som på 2013 S8, Så er den hard så det holder. Ingen garanti for at det er samme lakk da. :)

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Meringdal

Brilliant black er den tette som Bernhard refererer til. Denne er ikke god. Standardfarge.

Dersom bilen har metallic heter den Mythos black, og er forøvrig veldig grei å jobbe på. Kan vel sammenlignes med sort bmw :-)

Edit.: ja, sistnevnte er mellom medium og hard.

Endret av Meringdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hehe, tett sort VAG-lakk bringer vel ikke bare frem gode minner? http://www.detailersclub.no/forum/topic/5127-vw-polo-2010-modell/

Er den sånn så er det bare å hente 10 literen med bensin, fyrstikker og en pakke med pølser..

Leveres de ikkje med phantomsort lengre?

Det var vertfall den eg tok

Joda, phantomblack lages også. Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent nå :-) Metallic eller tett sort?

Heheh, hadde det vært tett sort polo, så hadde jeg sendt den til deg, mener det er metallic, men ble veldig usikker... skal starte rolig på den imorgen, så får se skikkelig da... den tråden deres om poloen skremmer meg :o:ph34r:

Hehe, tett sort VAG-lakk bringer vel ikke bare frem gode minner? http://www.detailersclub.no/forum/topic/5127-vw-polo-2010-modell/

+1, hehehe B)

Brilliant black er den tette som Bernhard refererer til. Denne er ikke god. Standardfarge.

Dersom bilen har metallic heter den Mythos black, og er forøvrig veldig grei å jobbe på. Kan vel sammenlignes med sort bmw :-)

Edit.: ja, sistnevnte er mellom medium og hard.

Takk for svar, mener, og tror det er metallic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Heheh, hadde det vært tett sort polo, så hadde jeg sendt den til deg, mener det er metallic, men ble veldig usikker... skal starte rolig på den imorgen, så får se skikkelig da... den tråden deres om poloen skremmer meg :o:ph34r:

+1, hehehe B)

Sålenge bilen hadde vært forsikret så.. For den hadde brent opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk starta på den istad og lakken var relativt grei å jobbe med! Det eneste som ikke ville jobbe med meg idag var maskinen.... Fikk vasket bilen på TAB på rud, og så var det rett hjem for en liten vask for å få av dritt som hadde festet seg på vei hjemover. Skulle ta ett lite testområde og skulle akkuratt starte helt til den startet litt så stoppet den.... Skjønte ikke stort så gikk inn og tok meg en brødskive og leste bruksannvisningen på Kräuss maskinen. 12 Månders garanti leste jeg, så ringte til Exint med det samme. Tror det var Kim jeg snakket med og han var veldig hjelpsom og sa at de hadde hatt samme problem med hastighetsregulatoren på samme maskin før. Han skulle ringe levrandøren så nå sitter jeg å venter på svar. Imens Prøvde jeg meg med en Coteck maskin jeg kjøpte på Clas Ohlson for 2 år siden, med liten lilla scholl pad og s17+ og det kuttet hvertfall veldig bra, men ble ett holomareritt..

Endret av Jela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det kan også være ledningen din det er noe tull med.. Jeg hadde det på Kraussen min engang.

Den delen som går inn i maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være ledningen din det er noe tull med.. Jeg hadde det på Kraussen min engang.

Den delen som går inn i maskinen.

Ja kan hende, venter på svar fra Exint.no ;) Frister veldig med ny maskin merker jeg, men har en bil å betale ned og bestilte sommerferie denne måneden, så får se om det blir penger nok til det <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...