Gå til innhold

Bmw 116i M-Sport e81 - Av Jela


Jela

Recommended Posts

BMW 116i M-sport

Hei godtfolk.

Etter mye positiv tilbakemeldinger fra min første S&S, lager jeg en liten til.

Tenkte jeg skulle lage en liten S&S på min egen bil denne gang. Bilen er en Bmw 116i, med E81 karrosseriet (3-dørs). Denne bilen kjøpte jeg i September etter at vi satt å skrev kontrakt på nybil til kjærsten min(sviger er bilselger), og jeg fant ut at hun kunne ikke få ny bil og jeg måtte vente. Etter en liten samtale med sviger, fant han opp denne som var en innbyttebil hos møller og han hadde fått tilbud om å kjøpe opp til butikken sin. Var først veldig frem og tilbake, men endte med denne til slutt pga, km.stand, men nok om det.

Bilen er en 2008 modell, som hadde rullet 40.500km, når jeg fikk den. Bilen var klargjort hos Handzone, men så allerede før jeg fikk bilen at det var MYE holos i lakken. Første jeg gjorde når jeg dog fikk bilen var å ta en ettstegs over hele bilen, og grunnet mye jobb og mangel på tid hadde jeg ikke fått tatt noe SKIKKELIG, på denne før kjærsten hadde fått lånt bilen, og vasket den i vaskehall.... Har altså ikke vært brukt så mye oppmerksomhet på denne, så tenkte derfor å ta en skikkelig shine nå i helgen som var.

Dro til TAB på rud hvor jeg har vaskekort, med en masse stæsj. Liker egentlig ikke å dra dit på dagtid å vaske bil, siden det bare blir mange sure lastebilsjåfører på meg. Ble derfor ingen bilder av vasken.

Produkter under vask

Prickbort

Surfex HD

Iron-x

jIF bilshampoo

P21S

SV Gritguard bøtte

SV Washpuddle

SV Detailing brush

AG Glay

CG P40 Detailer

Vikan felgbørster

Sitrusrens (fjernet 116i emblem)

Varmepistol (fjernet 116i emblem)

Polering

Scholl S17+

Scholl S40

Lilla pad

Orange pad

DA roterende

Krauss 900w

SV metalpolish

Autosol

Microfiber fra Alien Autospa sitt gruppekjøp (veldig fornøyd med de)

Beskyttelse

SV Shield

SV Autobahn

IMG_3177_zpsf87c14b3.jpg

IMG_3178_zps7408b00b.jpg

IMG_3181_zps09efff43.jpg

IMG_3185_zpsf9d66f8b.jpg

IMG_3189_zpsc587068c.jpg

IMG_3190_zps2d5a443c.jpg

2 begge frontdørene

IMG_3191_zps47c399d4.jpg

bakluke og fanger....

IMG_3192_zps780e2cf3.jpg

tenker litt da, mens bror tok bilde

IMG_3193_zps9e93f0b6.jpg

Lista på bakfangern

IMG_3195_zps887b64dc.jpg

IMG_3199_zps20f6e40f.jpg

IMG_3204_zps96e5cad0.jpg

IMG_3206_zps37597d40.jpg

Hjulhus måtte også tas

IMG_3211_zpsfbfe970f.jpg

og eksos

IMG_3212_zps0e29a965.jpg

fikk ikke av den skitten ved skruen der.. tror det må være korridert i metalet eller noe...

IMG_3213_zps2bc35f42.jpg

mye dritt ja

IMG_3214_zps97d5d20e.jpg

fikk også satt i nye bmw emblemer i felgene, mye penere

IMG_3215_zps6ef70f6b.jpg

denne trengte også litt varme etter frossen gassvaier, la også på litt autobahn i kastrøret, for å la den kunne kaste våtsnø også

IMG_3220_zps20dfcb69.jpg

IMG_3221_zps849a6153.jpg

IMG_3222_zpsb03a3cc2.jpg

LSP

IMG_3223_zps97319d83.jpg

BMWCCN

IMG_3228_zps94357dd2.jpg

IMG_3231_zps8860f0af.jpg

IMG_3233_zps196721bb.jpg

IMG_3235_zpsccef7464.jpg

IMG_3238_zpsb71152a5.jpg

IMG_3241_zpsbfbdd071.jpg

IMG_3246_zps64571a27.jpg

Tidsforbruk var ca 23 timer

Takk for meg :)

BILDER TILLATES IKKE BRUK UTEN MITT SAMTYKKE!

  • DCN Poeng 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Write up dette. Har kommentert i tråden din på bimmers også. Cred levert! :)

Tusen takk :) Går du under samme navn på Bimmers også AndréE90?

Ble blankt dette. Fine ferdigbilder i snøen som gjorde at jeg og fikk lyst på E81.

Hehe, er veldig fornøyd. Syntes faktisk E81 er penere enn E87, pga de lange dørene, men mye mer upraktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Går du under samme navn på Bimmers også AndréE90?

Nei. Planen var å ha det samme navnet på begge steder, men brukernavnet mitt på bimmers var tatt her inne. Brukernavnet mitt på bimmers er ahj. :)

Forresten en veldig pen bil du har. Har kjørt litt 116i, morsomme biler spesielt på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Planen var å ha det samme navnet på begge steder, men brukernavnet mitt på bimmers var tatt her inne. Brukernavnet mitt på bimmers er ahj. :)

Forresten en veldig pen bil du har. Har kjørt litt 116i, morsomme biler spesielt på vinteren :)

Hehe, fant deg :) Tusen takk, liker den børstede linja rundt vinduet veldig godt, syntes den gir bilen litt mer former og litt mer kontraster. Har kjørt både 116i med 116hk og den jeg har med 122hk og det er ikke så stor forskjell. Skulle gjerne hatt større motor, men blir så satans dyrt å forsikre når jeg er under 25år. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice shine :) Er noen av oss med 1-serie her, veldig god kvalitet og ikke minst utrolig gode å kjøre. Kan ikke sammenlignes med A3, Golf, Focus etc. som har feilhjulstrekk. Presser man BMWen i sving med høy hastighet, så sitter det godt, forhjulstrekk understyrer og det er det verste jeg vet! Jeg betaler 8000kr i året, full kasko og 65% bonus, så ja det koster med større motor. Jeg har 2.0d 116hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin jobb, på en lekker liten sak. Jeg vil anbefale deg å få satt på et par skvettlapper foran på denne, for å spare sideskjørtene for mye slitasje. BMW har ikke laget skvettlapper til biler med M pakke, men de til biler uten M pakke passer foran på din, men ikke bak. Kaster ca 350.- originalt.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin jobb, på en lekker liten sak. Jeg vil anbefale deg å få satt på et par skvettlapper foran på denne, for å spare sideskjørtene for mye slitasje. BMW har ikke laget skvettlapper til biler med M pakke, men de til biler uten M pakke passer foran på din, men ikke bak. Kaster ca 350.- originalt.

Med litt modifisering får du fint skvettlappene til å passe..se på bimerpost.com så finner du det der :) selv hadde jeg en performance utgave som hadde skvettlapper foran og bak,men enig med Tommy om at det er en god invistering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt modifisering får du fint skvettlappene til å passe..se på bimerpost.com så finner du det der :) selv hadde jeg en performance utgave som hadde skvettlapper foran og bak,men enig med Tommy om at det er en god invistering :)

Ja skal sjekke opp dette ;)

Meget bra jobb det her :thumbup: håper å se flere S&S fra deg i fremtiden :)

Cred!

Tusen takk :) det gir veldig mye motivasjon fremover, med bare hyggelige kommentarer :)

Kjempe fin bil og detailing B)

Takk Takk ;) skal sjekke opp skvettlappene foran :)

Veldig fin bil du har der! Syntes selv at 3-dørs ser mye bedre ut! :)

Tusen takk :)

Nice shine :) Er noen av oss med 1-serie her, veldig god kvalitet og ikke minst utrolig gode å kjøre. Kan ikke sammenlignes med A3, Golf, Focus etc. som har feilhjulstrekk. Presser man BMWen i sving med høy hastighet, så sitter det godt, forhjulstrekk understyrer og det er det verste jeg vet! Jeg betaler 8000kr i året, full kasko og 65% bonus, så ja det koster med større motor. Jeg har 2.0d 116hk.

Tusen takk :) Ja er enig med deg i at BMW er gode bilder å kjøre! Hadde en Golf MK4 før, med highline pakke, men den kan ikke sammenlignes med kjøreegenskapene på denne. Dog en eldre bil også, men forde har kjørt fler golfer og a3er men liker nok Bmwen best :)

ble bra :)

Tusen takk :)

Godt jobba. Så unektelig pen ut i snøen. :)

Tusen takk, ja er noe av det beste jeg vet med nypolert bil i litt nysnø, spesielt ved å parkere ved en som har dritskitten bil :P

Godt jobbet :) Herlig farge på bilen ved snøen på bakken. Cred!

Tusen takk, ja fargen gjør seg veldig der, prøvde å få frem litt kontrast med tanke på snøen og lakken. Forrige bilen jeg hadde tok jeg noen bilder ved samme måte, og det kjøper kommenterte at han syntes bilen var så jævla blank i lakken :P:huh::)

Fin jobb, på en lekker liten sak. Jeg vil anbefale deg å få satt på et par skvettlapper foran på denne, for å spare sideskjørtene for mye slitasje. BMW har ikke laget skvettlapper til biler med M pakke, men de til biler uten M pakke passer foran på din, men ikke bak. Kaster ca 350.- originalt.

Tusen takk :) Ja skal sjekke opp dette, var veldig plaget med det på forrige bilen, at lakken ble så slitt, så valgte smalere profil på disse vinterdekka når jeg kjøpte nye. Dog var jo 225/45-17 på en Golf MK4 med piggdekk, så kanskje ikke så rart de ble slitt da men, skal sjekke opp det med skvettlapper foran ;) Er egentlig ikke så fan av det, men om vinteren kan det være greit syntes jeg :)

Endret av Jela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man kan få lagt til linker under signaturen sin der? ser mange her har det, men får det ikke til.... tenker liksom på utførte S&S osv

Endret av Jela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Noen som vet hvordan man kan få lagt til linker under signaturen sin der? ser mange her har det, men får det ikke til.... tenker liksom på utførte S&S osv

Hvis du vil ha en tekst med en nettlenke "maskert" i teksten, går du til siden hvor du endrer signatur, skriver inn et eller annet du vil f.eks S&S BMW 116i, markerer teksten, velger "Link"-ikonet som ligger rett under "Size" nedtrekksmenyen og skriver/limer inn adressen på nettlenken... og vips så har du en fancy link. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en tekst med en nettlenke "maskert" i teksten, går du til siden hvor du endrer signatur, skriver inn et eller annet du vil f.eks S&S BMW 116i, markerer teksten, velger "Link"-ikonet som ligger rett under "Size" nedtrekksmenyen og skriver/limer inn adressen på nettlenken... og vips så har du en fancy link. :)

Sånn ;) Tusen takk Breitling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...