Gå til innhold
MatsR

MatsR: BMW 1-serie

Recommended Posts

MatsR    0
MatsR

Tenkte jeg kunne legge ut en liten tråd om bilen min. Det er en safir sort 07' BMW E87, med en 1,6 liters bensindreven motor. Det vil si at den absolutt ikke er den raskeste, men den fungerer meget bra til mitt bruk. Bilen har heller ikke stort med utstyr, hadde kun 5 kriterier til bilen jeg skulle ha, det var sportseter, sort taktrekk, m-sport invendig, regnsensor og bensinmotor. I tillegg til dette har den mørke ruter, hengerfeste, PDC bak, lyktespylere, lyspakke og noen andre småting.

Kjøpte den kliss original i november 2012 hos Bilsalongen AS. På den tiden jeg har hatt bilen har den fått nye felger, senkefjærer og godt med kjærlighet. Den har også fått BMW Performance girkule med mansjett.

Lister opp det jeg har gjort med bilen og det som er planen at skal gjøres med den.

Gjort:

• AC Schnitzer senkesett (35/35)
  • OZ Superleggera felger (18x8 )
  • BMW Performance girkule med mansjett
  • "Xenon look" i alle lys foran
Planer
  • BMW Performance frontfanger
  • BMW Performance splittere (muligens)
  • BMW Performance nyrer, sort høyglans
  • Bakpotte med doble stusser
  • Blackline baklykter, facelift
  • BMW Performance eller aerodynamic vinge
  • M-sport bakfanger
  • BMW Performance sideskjørt
  • EBC Turbo groove bremseskiver
  • EBC Greenstuff klosser
  • E92 M3 bærearmer
  • Nye dempere eventuelt coilovers
  • Gul lyktefilm
  • Plastdippe eller pulverlakkere sommerfelgene i en sprek farge
  • Nye sommerdekk, tenker litt på R888 eller federal 595 rs-r

Er vel ganske synlig at jeg ikke er noen fotograf, men bildene er helt greie. Bilen er også litt skitten på bildene. Håper dere liker bilen, skal oppdatere tråden her etterhvert som ting blir gjort, er mulig ny fanger kommer innen kort tid.

post-5935-0-37361600-1391551044_thumb.jppost-5935-0-29771100-1391551060_thumb.jppost-5935-0-36141700-1391551074_thumb.jppost-5935-0-65845000-1391551085_thumb.jppost-5935-0-75533900-1391551095_thumb.jppost-5935-0-11072400-1391551106_thumb.jppost-5935-0-56244100-1391551116_thumb.jppost-5935-0-56590700-1391551131_thumb.jppost-5935-0-95313300-1391551388_thumb.jp

Endret av MatsR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

Sprek! :)

Nå vet jeg ikke om du mener sprek som i utseende eller motor relatert, men regner med du mener utseende :D Så takk for det!:) Den ser relativt orginal ut, men syntes det gjør mye med 18" og litt senk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Lekker bil! :) Hvilke biler kan man sammenligne denne mtp størrelse? Er den i Golf klassen eller Polo klassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

Lekker bil! :) Hvilke biler kan man sammenligne denne mtp størrelse? Er den i Golf klassen eller Polo klassen?

Takk for det:) Akkurat det er jeg faktisk ikke sikker på, men kjæresten min har en 2006 Polo og jeg vil si at det er mer riktig å sammenligne den med en Golf. Som sagt så vet jeg ikke, men er min erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Tenker også at den er litt i samme størrelse som en Golf. Skolekjørte forresten en slik bil bare med 1,6l diesel. Knall god bil å kjøre, og jeg synes den var ganske sprek også, men så har ikke jeg kjørt noen spesielt spreke biler heller. ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

Tenker også at den er litt i samme størrelse som en Golf. Skolekjørte forresten en slik bil bare med 1,6l diesel. Knall god bil å kjøre, og jeg synes den var ganske sprek også, men så har ikke jeg kjørt noen spesielt spreke biler heller. ^_^

Ja, vil tro det! Ja, syntes bilen er veldig god å kjøre. 1,6l diesel er nok sprek ja, har kjørt en 2l diesel og det går ganske bra i den lille rakkeren. 1,6l bensin derimot er ingenting å rope hurra for, det går bedre enn jeg forventet, men må bryte litt og sparke den litt i rumpa om man skal ha det gøy. Til gjengjeld er den veldig morsom å kjøre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

En liten oppdatering her. Var å hentet meg nye felger her om dagen hos en kompis, som jeg skal prøve å få på bilen. Er orginale E34 M5 felger, såkalte Throwing Stars. Er 17x8 ET20 så tror det kan bli litt trangt i hjulhuset så får se om passer. Planen er ihvertfall at disse skal pusses opp, med polerte kanter og sort eller en tøff farge på sentrene. Så får jeg se hva jeg gjør med OZ'ene. Har ikke bilder at mine felger, men her er ett google bilde av felgene.

post-5935-0-96969000-1391963919_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

Da blir det montert BMW Performance frontfanger med tilførende karbon-splittere og sort høyglans nyrer i løpet av noen uker. Gleder meg som en liten guttunge!

Endret av MatsR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MatsR    0
MatsR

Her er ett bilde av fangeren:) Blir montert i nærmeste fremtid!

pugu2uzy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Ser forsåvidt kult ut dette. :) Satser på du hiver ut noen bedre bilder etterhvert. ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig