Gå til innhold
WLN

Svisswax eller Scholl ??

Recommended Posts

WLN    56
WLN

Lurte på om noen kunne hjulpet meg med et lite dilemma:) Jeg er nybegynner på dette med polering, og bestemte meg for å få bilen shinet opp litt. Jeg bestilte en drøss med forskjellige varer men ser nå at jeg kanskje har blingset litt :-S

Planen min var i starten å polere bilen med:

http://www.swissvax.no/produkter/rense-produkter/art-205-swissvax-cleaner-fluid-medium-250-ml

og avslutte med :

http://www.swissvax.no/produkter/rense-produkter/art-213-swissvax-cleaner-fluid-professional-500-ml

Men etter litt mer lesing og bedre forståelse for hva jeg bør bruke har jeg jo fått med meg at den første jeg har kjøpt ikke skal brukes med maskin.. (SV cleaner fluid - medium)

Og etter den andre (SV cleaner fluid Pro Regular) bør jeg avslutte med SV cleaner fluid Pro finsish.

I tillegg har jeg Scholl S3 fra før:)

Alt i alt koker det ned til dette:

Og hva er egentlig best av scholl og SV?

Planen nå er å:

Enten kjøpe inn Scholl S17 og S40 og selge SV CF Pro regular og SV CF medium ( Begge er ubrukt)

Eller så kjøper jeg inn SV CF Pro Stong og SV CF Finish og selger Scholl S03 (Som også er ubrukt)

Hva mener dere om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Hvis det er dype merker som trengs å jobbes litt med på bilen din ville jeg kjørt s03, pro regular og s40 siden det er sort lakk. Da sparer du noen kr i forhold til hva du må bytte ut også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian911    31
Stian911

Begge er veldig gode produkter.

Jeg hadde begynt med de produktene du allerede har. Hvis du etterhvert får lyst å prøve noe annet går det an å supplere.

Husk at det finnes ingen fasitsvar på hva som er galt eller rett. En kombinasjon med maskin, hastighet,press,pad og produkt kan fungere helt fint på en lakk, men på neste bil med en annen type lakk kan de fungere mindre bra. Det er nok derfor mange av oss har forskejllige produkter og prøver forskjellige kombinasjoner.

Les artikler og diskusjoner her på forumet. Det lærer du mye av. Se også "Show & Shine" trådene til de som virkelig har peiling her inne. Der er det mulig å plukke opp mye tips.

Lykke til! Den beste måten å lære på er å polere selv:-)

Hvis det er dype merker som trengs å jobbes litt med på bilen din ville jeg kjørt s03, pro regular og s40 siden det er sort lakk. Da sparer du noen kr i forhold til hva du må bytte ut også.

X1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

det er som dei skriver over her at man ofte må finne forskjellige kombinasjoner for å få det beste resultat fra bil til bil. Lite tips er jo å se hva fargen heter på bilen din og søk litt på S&S der kan være mangen gode tips, om noen har polert samme bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Takker for svar:) Jeg bestilte jo selvfølgelig produktene før jeg hadde satt meg inn i ting, ble litt gira av alt her inne ;):)

Jeg tror jeg har lest meg igjennom nesten ALLE Show and Shine som er her inne på forumet (Meget imponert av alle) Men den som var mest interesant for meg var denne ( http://www.detailersclub.no/forum/topic/15961-bmw-320d-e90-extreme-makeover-av-meringdal/) Da det er samme bil, lakk og ca samme lakktilstand.

Var med tanke på denne jeg satte meg spørsmålet om hva som var smartest å gå for ;)

Endret av WLN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Det er en pappa hadde liggede, du kan se den på bilde litt nede på siden : http://www.detailersclub.no/forum/topic/18966-mine-produkter/

Annet enn at den heter Flex vet jeg ikke ! :)

Oki minner meg om en vinkelsliper eg hadde på jobb før, 1200w input da og 700w ut eller?

Om eg ikke husker heilt feil så har denne mer omdreininger en en vanlig flex roterende ? er litt usikker

Flex PE 14-2-150 Roterende

- 1400 Watt

- 600-2100 /min

Endret av Audi S8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Greit å sjekke opp så du ikke brenner gjennom lakken ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Det er nok denne (så vidt jeg kan se)

http://www.flex-tools.com/gb/Produkte/Winkelschleifer/L_1506_VR/index.php#Velcro%20backing%20M%2014

Tror ikke jeg hadde brukt den på billakk :)

Starthastighet på 2200RPM er ganske heftig...

Det er vel en vinkelsliper med en "gummibakplate" som tilfeldigvis har borrelås.

Tror det blir en dyr fornøyelse mtp. at du lett brenner gjennom lakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Om det er tilfelle, så har eg et godt råd til WLN om å kjøpe ny maskin :) for da snakker vi heller bare om tid før ulykken er der tror eg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Alt i alt koker det ned til dette:

Og hva er egentlig best av scholl og SV?

Bruk scholl polisher og pads til korrigering/polering, og swissvax til beskyttelse av lakken (voks).

Og ikke minst, skaff deg en maskin som har starthastighet på under 1000rpm ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian911    31
Stian911

Hva med å starte med en DA maskin? Det er sikrere i starten. Du vil kunne gjøre en god jobb,men må kanskje beregne litt flere omganger.

DAS6-PRO er en billig og fin inngansbillett.

Gi en lyd om du ønsker en. Jeg har to liggende her og kan selge deg den ene. Nesten ikke brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Hva med å starte med en DA maskin? Det er sikrere i starten. Du vil kunne gjøre en god jobb,men må kanskje beregne litt flere omganger.

DAS6-PRO er en billig og fin inngansbillett.

Gi en lyd om du ønsker en. Jeg har to liggende her og kan selge deg den ene. Nesten ikke brukt.

Om en ikke har erfaring med å polere med maskin fra før, er DAS6-PRO en flott start. Og det er ofte en maskin folk beholder til tross for økt mengde maskineri etterhvert. Og det å starte med en DA, trenger ikke være dumt. Spesielt om det går litt på pris. En god roterende koster fort 3-5 tusen, mens en startmaskin DA er fra 12-1500 og oppover mener jeg (orker ikke sjekke BN eller lign nå hehe ) Og skal en kjøpe roterende, så bør en kjøpe en skikkelig en med det samme. en DA må ikke være størst og best fra dag 1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian911    31
Stian911

Om en ikke har erfaring med å polere med maskin fra før, er DAS6-PRO en flott start. Og det er ofte en maskin folk beholder til tross for økt mengde maskineri etterhvert. Og det å starte med en DA, trenger ikke være dumt. Spesielt om det går litt på pris. En god roterende koster fort 3-5 tusen, mens en startmaskin DA er fra 12-1500 og oppover mener jeg (orker ikke sjekke BN eller lign nå hehe ) Og skal en kjøpe roterende, så bør en kjøpe en skikkelig en med det samme. en DA må ikke være størst og best fra dag 1.

Nettopp min erfaring også :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Tror jeg hiver SV CF ut for salg og kjøper inn S17 og S40 :)

Blir selvfølgelig litt usikker når dere spør, men mener at denne maskinen har en start rotasjon på 600. Man skal sjekke det så fort jeg kommer hjem:) Gir dere en lyd når jeg har fått sjekket opp i hvilken maskin det er ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Det er nok denne (så vidt jeg kan se)

http://www.flex-tools.com/gb/Produkte/Winkelschleifer/L_1506_VR/index.php#Velcro%20backing%20M%2014

Tror ikke jeg hadde brukt den på billakk :)

Starthastighet på 2200RPM er ganske heftig...

Det er vel en vinkelsliper med en "gummibakplate" som tilfeldigvis har borrelås.

Tror det blir en dyr fornøyelse mtp. at du lett brenner gjennom lakken.

Kan også være en 1503 såvidt google kan se... det om "hodet" er rødt eller sort ser for meg ut til å være litt tilfeldig når jeg ser på bilder av 1503 i ulike nettbutikker. Her er to linker:

http://www.amazon.com/Flex-L1503VR-Compact-Variable-Polisher/dp/B002OHEB5C

http://www.carparts-koeln.de/shop/polierer.3720/745816

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Kan også være en 1503 såvidt google kan se... det om "hodet" er rødt eller sort ser for meg ut til å være litt tilfeldig når jeg ser på bilder av 1503 i ulike nettbutikker. Her er to linker:

http://www.amazon.com/Flex-L1503VR-Compact-Variable-Polisher/dp/B002OHEB5C

http://www.carparts-koeln.de/shop/polierer.3720/745816

Flex endrer litt på farger på deler i produktets livsløp, har jeg lagt merke til...

Tror jeg hiver SV CF ut for salg og kjøper inn S17 og S40 :)

Blir selvfølgelig litt usikker når dere spør, men mener at denne maskinen har en start rotasjon på 600. Man skal sjekke det så fort jeg kommer hjem:) Gir dere en lyd når jeg har fått sjekket opp i hvilken maskin det er ;)

Kjøp S30, ikke S40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WLN    56
WLN

Flex endrer litt på farger på deler i produktets livsløp, har jeg lagt merke til...

Kjøp S30, ikke S40.

Da blir det S30:) Hva bruker dere D40 til da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Kjøp S30, ikke S40.

X2

S40 er det nesten ikke cut i (veldig fin polish), og hoppet fra S03 til S40 blir ofte stort og kan kreve et mellomsteg.

Det mest "anvendelige" er etter min mening S30, S17 og S30 med tilhørende pads ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig