bilmagikeren 40 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Jeg har rexton med dieselvarmer. Har brukt den lite p.g.a defa, men ønsker å bruke den mer fremover. Ble satt inn ny i sommer, da den gamle var konk.(2008mod) Spørsmål: Kan jeg kjøre med bare varme i motor, og ikke viftene i bilen? Tenker på om jeg sparer strøm på det..? Tenker at brenneren bruker vesentlig mindre strøm av å ikke bruke viftene, blir jo ikke varme i bilen, men om motoren er lunken er det viktigst for meg.. Innspill? Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mammut89 106 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 (endret) tror ikke du sparer noe særlig på det. eberspachern har to moduser, en high hvor den får opp varmen i begynnelsen og deretter en low hvor den bare holder varmen i en liten stund etter. hvis du har vifta på stjeler varmeapparatet ditt varme fra kjølevannet og det tar lenger tid å få driftstemperatur og lenger tid før eberspachern slår seg av. men dette er snakk om småtteri Endret 25 Januar, 2014 av mammut89 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 25 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Jeg har lest litt på nett og sett at det er high/eco på den, men trodde den bare fungerte ved forhåndsinnstilling..? Jeg trodde batteriet var i orden, men det var det ei, så ble ikke så varmt. Kom derfor til å tenke på batteri og strømsparing. Burde nok hatt en f.eks defa lader, blir nesten bare småkjøring:( Uansett skal det vel være i orden med nytt batteri, de testet det med ny varmer i sommer, og den virket en stund igår og:) Hva skjer om jeg starter bilen og det er igjen f.eks 10min på varmeren? regner med at den kobler seg ut? Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geikro 14 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Jeg har eberspächer på Avensisen, og det er suverent på kalde dager. Min har parkeringsvarmer med programerbar fjernkontroll. Da kan jeg stille inn når den skal være varm, elle jeg bare starter den en stund før jeg skal bruke bilen. Genialt. Det er ikke mulig å starte bare brenneren. Det går kun når motoren er igang. Når motoren har fått arbeidstemp, så slår varmeren seg av. Dette gjelder også når jeg starter bilen med 10 min, eller mere, igjen på varmeren. Den går til motoren er varm. MEN, batteriet må være i god stand, for den bruker strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 25 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Takker:) Ja det er genialt på kalde dager! Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 På bilen min brukes varmeren til å opprettholde temperatur også når bilen er i gang. Varmeren min vil ikke starte om dagen, og da sliter jeg med å oppnå normal driftstemperatur, samt å holde den når bilen er varm. Mister temp i nedoverbakke etc. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Er det parkeringsvarmer (utbygget varmer med kontroll) eller kjørevarmer David? Det vanlige idag på dieselbiler er varmer til kjørevarming, spes vinterstid når det er kaldt. Så kan det bygges ut/ betales ekstra for å få med forvarming med tidsur/fjernkontroll til å få varme på morgen før bruk. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 25 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Parkeringsvarmer. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 25 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Januar, 2014 Det er bra varmeapparat i rexton, så går fint når man kører.. Men trodde den jeg har var til "startvarme" da den bruker vifte i bilen og ikke egen. Har kjørt transit o.l med tillegsvarmer/startvarme med vifte under sete etc.. kjekt det! Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.