Gå til innhold

eberspaecher varmer-spørsmål


bilmagikeren

Recommended Posts

bilmagikeren

Jeg har rexton med dieselvarmer. Har brukt den lite p.g.a defa, men ønsker å bruke den mer fremover. Ble satt inn ny i sommer, da den gamle var konk.(2008mod)

Spørsmål: Kan jeg kjøre med bare varme i motor, og ikke viftene i bilen? Tenker på om jeg sparer strøm på det..?

Tenker at brenneren bruker vesentlig mindre strøm av å ikke bruke viftene, blir jo ikke varme i bilen, men om motoren er lunken er det viktigst for meg..

Innspill?:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du sparer noe særlig på det. eberspachern har to moduser, en high hvor den får opp varmen i begynnelsen og deretter en low hvor den bare holder varmen i en liten stund etter. hvis du har vifta på stjeler varmeapparatet ditt varme fra kjølevannet og det tar lenger tid å få driftstemperatur og lenger tid før eberspachern slår seg av. men dette er snakk om småtteri

Endret av mammut89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg har lest litt på nett og sett at det er high/eco på den, men trodde den bare fungerte ved forhåndsinnstilling..?

Jeg trodde batteriet var i orden, men det var det ei, så ble ikke så varmt. Kom derfor til å tenke på batteri og strømsparing.

Burde nok hatt en f.eks defa lader, blir nesten bare småkjøring:(

Uansett skal det vel være i orden med nytt batteri, de testet det med ny varmer i sommer, og den virket en stund igår og:)

Hva skjer om jeg starter bilen og det er igjen f.eks 10min på varmeren? regner med at den kobler seg ut?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eberspächer på Avensisen, og det er suverent på kalde dager. Min har parkeringsvarmer med programerbar fjernkontroll. Da kan jeg stille inn når den skal være varm, elle jeg bare starter den en stund før jeg skal bruke bilen. Genialt. Det er ikke mulig å starte bare brenneren. Det går kun når motoren er igang. Når motoren har fått arbeidstemp, så slår varmeren seg av. Dette gjelder også når jeg starter bilen med 10 min, eller mere, igjen på varmeren. Den går til motoren er varm.

MEN, batteriet må være i god stand, for den bruker strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Takker:) Ja det er genialt på kalde dager!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

På bilen min brukes varmeren til å opprettholde temperatur også når bilen er i gang. Varmeren min vil ikke starte om dagen, og da sliter jeg med å oppnå normal driftstemperatur, samt å holde den når bilen er varm. Mister temp i nedoverbakke etc.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det parkeringsvarmer (utbygget varmer med kontroll) eller kjørevarmer David?

Det vanlige idag på dieselbiler er varmer til kjørevarming, spes vinterstid når det er kaldt.

Så kan det bygges ut/ betales ekstra for å få med forvarming med tidsur/fjernkontroll til å få varme på morgen før bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Det er bra varmeapparat i rexton, så går fint når man kører..

Men trodde den jeg har var til "startvarme" da den bruker vifte i bilen og ikke egen.

Har kjørt transit o.l med tillegsvarmer/startvarme med vifte under sete etc.. kjekt det!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...