Gå til innhold

Garasjeport...


Alexn

Recommended Posts

Heisann! Har holdt på en stund nå å fikse opp garasjen innvendig og har lagt merke til at begge portene ikke stenger 100%.

Blir en liten åpning i bunn på ca 2cm! snø blåser inn og varmen lekker ut frown.gif

Har prøvd litt av hvert for å få den til å lukke de resterende 2cm, uten hell. Når jeg lukker porten så må jeg vente til den stopper også tråkke på handtaket for å lukke den helt, helt sykt irriterende. Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre?

Har prøvd å justere på portåpneren, uten hell.

Portåpneren er av typen Liftmaster professional

Legger ved noen bilder som sier mer enn 1000 ord......

20140124_140859_zps67edccc5.jpg20140124_140850_zps87bceb21.jpg

20140124_140832_zps61d4182e.jpg

20140124_140747_zps12e28bcd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg hadde snakket med leverandør av port/portåpner og hørt om de hadde noen triks på lager, evt fått dem til å komme og se på problemet som første steg, hvertfall.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Slik eg ser det på bildet så må det være innstillingen for hvor stopp punket er som ikke er korrekt, om du har hele navnet på den port opneren + serie nr så kan man sikkert finne ut hvordan man justerer nedre stopp punkt


Om dette alltid har vert et problem så kan det være at staget som er festet fra porten som går opp til skinna er for kort slik at den rett å slett ikkje får kraft nokk til å dytte dei siste cm ned, vasklig å vite bare utifra noen bilder men vert å sjekke :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forige eier av huset som har montert garasjeporten og åpneren.

Har justert portåpneren med disse skruene, og den vill forsatt ikke lengre ned.

Har også justert styrken til max når den stenger, uten hell.

index_zps23d918c7.jpg

Skal ta en titt på staget fra skinna, har ikke sjekket det enda :)

Endret av Alexn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

ja kan være også at dette er maks vandring på skinnen, du kan også demontere det staget og lag noe merker på stopp punktene uten at porten er påkoblet staget, og så juster litt på skruene bare for å se om der er noen forskjell etter du justererer på hvor "skinne vognen" stopper. :) da har du litt å styre med i dag også hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kobler fra portåpneren med det røde håndtaket som dingler i tauet, går porten helt ned uten anstrengelser da? Hvis nei, er det selve porten som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener mine besteforeldre hadde samme problem med en slik, mener det skal være en rød stopper på skinnen som kan justeres slik at porten får en lengre vandring ;)

Endret av Mykland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Nå vet ikke jeg noe om den portåpner der men vet om flere som har problemer noala det der for den hopper over på kjede også blir det fiksa så blir det samme problem igjen etter en stund (dager-mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det er ikke gulvet ditt da? Hva med å sette på en større pakning på porten?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Aha, er ikke sånn at det er for stramme fjærer da?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her sier så er dette nok en liten kombinasjon av portåpner, geometri på styrejern port-skinne og porten selv. :)

Første bud er å koble av porten fra åpneren. Løs ut den koblingen med røde håndtak.

Sjekk med å manuelt senke porten passe sakte at den av seg selv går helt ned til betongen. -Hvis du selv nå må presse med foten på håndtaket også da for å få den ned de siste 2cm, så vet du at det er porten som er problemet.

Fjærene på porten er for å gjøre den vektløs/letter å håndtere, muligens så må du justere/slakke disse slik at porten er litt "tyngre" og faller helt ned av seg selv. (de siste 2 cm)

Når porten går 100% manuelt, så er det på tide og koble på åpneren og justere endestopper, etc.

Legg merke til at når porten nærmer seg helt ned, så presser ikke portåpneren den noe nedover, kun det øverste portbladet presses utover.

Derfor så må du nok ha det slik at porten selv av egen tyngde faller helt ned de siste cm'ene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått jobba litt med den ene porten idag! Koblet fra åpneren og fjærene. Porten gikk fint i skinnene og lukket perfekt ned mot gulvet.

Koblet sammen alt igjen, og slakket GODT på fjærene og nå lukker den 99% ned mot gulvet.

kan ikke slakke mer på fjærene da jeg ikke har lengre vaiere, og antar at om jeg kobler ifra fjærene så ryker vell motoren. Så får vell bare være fornøyd med resultatet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Ja det høres bra ut :) ja det skal være en balanse gang der på fjørene slik at den både klarer å lukke å dra porten opp igjen, eg hadde en forliten motor på min port først, så etter 1 år så var den kaputt hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...