Gå til innhold

Spørsmål om økonomi


Skydancer

Recommended Posts

  • Moderatorer

Og da blir det dyrere og drifte noe, da det påløper en del kostnader på bland annet regnskap og diverse.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern

Det kommer jo litt an på. Man har fortsatt mulighet til å gjøre dette selv hvis man klarer/gidder (Stryk det som ikke passer :))

Endret av Larsern

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er stoooor forskjell i prisen en regnskapsfører tar. Vurderer å anskaffe meg det uansett omsetning jeg. Har ført alt selv hittil, men er nok ikke like dyktig på å skrive av/inn alt som kan lovlig skrives/føres. Regnskapsførerer for emk ligger på mellom 3500 og 6500 i året etter hva jeg har funnet ut.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om man på forhånd vet at det vil overstige 50 000.- er det da lurt å begynne å betale fra første dag?

For du må vel betale moms for det under 50 000.- når man overstiger?:)

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern

Om man på forhånd vet at det vil overstige 50 000.- er det da lurt å begynne å betale fra første dag?

For du må vel betale moms for det under 50 000.- når man overstiger? :)

Du kan forhåndsregistrere deg, men det er visse betingelser f. eks. at man må overstige 50 000 i omsetning i løpet av de tre første ukene i drift. Du trenger ikke betale moms for de første 50 000, men fra fakturaen som gjør at du overstiger 50. Dvs har du omsatt for 45 og fakturer 10 000 skal det være moms på den siste. Dog må du etterfakturere momsen når registreringen er gjort.

OBS! Jeg er ikke regnskapsfører eller lignende så dobbeltsjekk at jeg sier før du begir deg ut på noe :)

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Hvor verdifull er din tid? Hvor mange timer i året sitter du og knoter med regnskap mens du kunne tjent penger/slappet av/drevet med hobby eller vært sammen med familie?

Vil derfor anbefale å outsource regnskapsføringen til noen som kan det ( = liten tid = liten kostnad).

Prisestimatet til Vårhus høres meget riktig ut.

Man kan dog spare litt penger ved å levere ferdig nummererte bilag sammen med et ark som gir en kort beskrivelse av hvert bilag, mao være ryddig.

Eks:

Bilag nr. Beskrivelse Inntekt Utgift/kostnad

1 Faktura 1 5000,-

2 Kontorrekvisita 832,-

.

.

.

Sum

Endret av Aleksander Ødegård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Takk:) ja jeg skal absolutt bruke regnskapsfører om det blir aktuelt. Har også en kompis som er revisor, så kan spørre han om råd etc..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kam helt fint føre regnskapet selv. Men det kommer utgifter til revisor. Hvor dyr revisor blir kommer helt an på ryddigheten i regnskapet ditt.

Å føre regnskap selv tar tid, men det gjør også at du lærer mye om inntekter og kostnader, som igjen gjør det lettere for deg å drive sunt og positivt.

Gjør regnskapet løpene så blir det ikke store arbeidet når du kommer godt inn i det. Finnes også et hav av programmer til en liten penge der ute. En annen ting er at du på bedriften sin bankkonto automatisk kan sette av mva og skatt ved innkommende/utgående betalinger.

Så mitt råd er: start med å føre regnskapet selv, og når du kommer dit at du trenger en regnskapsfører så burde bedriften også ha råd til det uten at det spiser så mye av resultatet :) selv med en regnskapsfører så kommer det masse spørsmål i din retning som daglig leder, og da er det slitsomt å ikke ha den fjerneste anelse på hva som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Aha! Jeg trodde ikke noen hadde som mål å tjene minst mulig i "bedriften" sin... he he he.

Når det er sagt, så skjønner jeg tankegangen i og med dette er en hobby. Jeg er veldig fornøyd med forumet, mitt håp er at vi får enda flere medlemer her, da slipper jeg å se biler til 1 mill stå i kø for ripe opp bilen sin utenfor en bensinstasjon...

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo forsåvidt stor om du har et ENK eller AS. ENK er mye mindre jobb da du kun er bokføringspliktig, men da sitter du personlig med all risiko. Et AS medfører at du er regnskapspliktig, men risikoen ligger i selskapet.

Du kan vel ha noe sånt som 20 mill i omsetning før du må danne et AS, så bare å gi gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo forsåvidt stor om du har et ENK eller AS. ENK er mye mindre jobb da du kun er bokføringspliktig, men da sitter du personlig med all risiko. Et AS medfører at du er regnskapspliktig, men risikoen ligger i selskapet.

Du kan vel ha noe sånt som 20 mill i omsetning før du må danne et AS, så bare å gi gass!

Er heldigvis ikke slike ekstreme krav for å opprette AS. Trenger bare 30k i aksjekapital, og ASA trenger man 1mill for å opprette. ASA er ikke en relevant selskapsform før man skal børsnoteres eller satse veldig, veldig stort.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis ikke slike ekstreme krav for å opprette AS. Trenger bare 30k i aksjekapital, og ASA trenger man 1mill for å opprette. ASA er ikke en relevant selskapsform før man skal børsnoteres eller satse veldig, veldig stort.

Det har du helt rett i, er klar over det. Mente at man ikke må før du runder 20 mill :) et AS er forsåvidt heller ikke regnskapspliktige før man runder 5 mill i inntekter.

Snakker i høye tall her, klar over det. Er heller ingen økonom, så ikke ta alt for 100% god fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i, er klar over det. Mente at man ikke må før du runder 20 mill :) et AS er forsåvidt heller ikke regnskapspliktige før man runder 5 mill i inntekter.

Snakker i høye tall her, klar over det. Er heller ingen økonom, så ikke ta alt for 100% god fisk ;)

Må arrestere deg litt her. Et AS er alltid regnskapspliktig. Et ansvarlig selgskap (ANS/DA) kan komme inn under 5 mill grensen du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...