Gå til innhold

Vaske polishpads i vaskemaskin?


Høier

Recommended Posts

Jeg vasker for hånd, legger det i en bøtte med surfex HD, lar det ligge en stund og så skyller godt :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hånd

Jeg vasket pads i maskin en gang. Var så dum å hive inn en rød klut sammen med padsa. Guess what? Alle de gule über og MG padsa kom ut som burgunder pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Stort sett i maskin.

Legger de bløtt i surfex over natten også i maskin sammen med surfex...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange pads går de i maskinen etter bløtlegging i snappy clean/microrestore/surfex, er det bare en eller to eller tre, blir det bare bløtlegging og skylling. Kun et par tidligere utgaver av schollpads som har mistet borrelåsfestet i maskinen, men de var det vel dårlig lim på i utgangspunktet, da jeg mener å huske at borrelåsfestet ga etter under korrigering og pad`n suste avgårde ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir maskin på meg idag. Lagt i bløtt i surfex over natt. 3 bøtter med pads hehe.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hånd her også, just in case limet på paden ikke holder.

MFs går i maskina, da..

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_71&products_id=115

Jeg bruker denne og synes den er helt enestående. Spray på, vent 15 sekunder, vask av pad med lunkent/varmt vann samtidig som du masserer ut polishen. Det tar kort tid, blir som nye og tar alt av polishrester.

Anbefales på det varmeste.

MF kjøres i vaskemaskinen med Milo på 90 grader.

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

De kan fint vaskes i maskinen som det sies over her. Selv vasker jeg de for hånd i vasken med Surfex, Zalovann eller Grit Guard Pad Renewing Solution. Sistnevnte er vannvittig god på dette området, men det fungerer også fint å legge putene i Zalovann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Bruker også Zalo eller Surfex til å rengjøre putene. Har en biltema roterende jeg fester padsene på og dynker de i Surfex, eller Zalovann for så å kjøre den på medium turtall og rengjør med børste.

Har vasket Schollpads i maskin før, med lite hell.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...