Gå til innhold

Felgrens til alu felger med polert kant


SindreDahl

Recommended Posts

Hei

Har kjøpt meg noen gromme hjul som jeg selvfølgelig vil unngå å ødelegge! Han som bygget felgene mine sa at jeg ikke måtte bruke felgrens som hadde lav PH-verdi da dette ville ødelegge kanten på felgene som ikke er lakkert men kun en polert kant. Lurer derfor på hvilken felgrens jeg kan bruke?

Her er ett bilde av felgene :)

post-5165-0-41718300-1390263720_thumb.jp

Endret av SindreDahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

P21S Power Gel er fin til slike felger. Kan blandes ut.

Ville anbefalt deg en lett polering av felgene så beskyttelse i form av SV Autobahn eller Collinite #845. Da blir vaskingen mye lettere og du slipper å bruke felgrens så mye. Holder da med f.eks Surfex og såpe.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21`s skal som nevnt være trygt, styr unna Meguiars wheel brightener da den er full av saltsyre, har også hørt noen mener at Bilberry matter ned høyglansfelger etter litt bruk, men har ikke prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg bruker Bilberry en del og ja, ved sterkere blandinger (f.eks 1:5) kan dette matte ned polert alu over tid, men du ødelegger ikke noe. En lett runde med en kjemisk rens laget for alu så er felgen blank og din igjen. Dette må gjøres en gang i bland uansett med alufelger uten klarlakk.

I hverdagsvasken har jeg brukt Bilberry 1:20 på ubehandet alu uten at de har blitt matte. Dette er ganske svak blanding, men det fungerer utmerket hvis felgene blir vasket regelmessig og er vokset.

Vi tro det samme gjelder for Espuma revolution da denne er ganske lik Bilberry. Begge blandes ut med vann og har PH rundt 13 (alkansik).

Syrebaserte felger er ikke å anbefale på ubehandlet alu.

Du kan selvsagt bruke felgrenser som P21S PG, Rim7, Auto wheel ol., men disse er mye dyrere enn å bruke Bilberry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Bilberry en del og ja, ved sterkere blandinger (f.eks 1:5) kan dette matte ned polert alu over tid, men du ødelegger ikke noe. En lett runde med en kjemisk rens laget for alu så er felgen blank og din igjen. Dette må gjøres en gang i bland uansett med alufelger uten klarlakk.

I hverdagsvasken har jeg brukt Bilberry 1:20 på ubehandet alu uten at de har blitt matte. Dette er ganske svak blanding, men det fungerer utmerket hvis felgene blir vasket regelmessig og er vokset.

Vi tro det samme gjelder for Espuma revolution da denne er ganske lik Bilberry. Begge blandes ut med vann og har PH rundt 13 (alkansik).

Syrebaserte felger er ikke å anbefale på ubehandlet alu.

Du kan selvsagt bruke felgrenser som P21S PG, Rim7, Auto wheel ol., men disse er mye dyrere enn å bruke Bilberry.

Tusen takk for hjelpen! :) Hvilken voks burde jeg bruke? Hørt mye bra om både SV autobahn og Collinite 845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Swissvax Autobahn og Auto Finesse Mint Rims er 2 beregnet for felger og høy temperatur.
Autobahn kan jeg i alle fall gå god for.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autobahn funker fint ja, men de siste årene har sealere gått langt forbi vokser på holdbarhet og smussegenskaper. Exo V2 er et eksempel på det. Swissvax-voksene blir knust av Exo her i gården. Tatt halve panseret med hver, og forskjellen er utrolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det stemmer vel rett og slett ikke.
Har enda til gode å se en sealer som varer noe lenger enn en god voks som Endurance, Crystal Rock, Divine m.m.
Selv EXO varer ikke noe lenger, de varer ca like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Shield på halve panseret, og Exo V2 på andre halve. Exo siden blir mindre møkkete, møkka slipper lettere og beadingen er bedre på nyvasket bil. Er vel 3mnd siden de ble lagt på samtidig. Vel, ingen av mine Swissvax-vokser har en holdbarhet på 2 år slik som Exo v2. Fordelen med voks er at det er lettere å legge og å buffe. Tror det er mange som ikke har prøvd Exo V2 her inne, og forskjellen er stor samenlignet med alle mine vokser (10+).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Gjenstår jo å se om den varer 2år..
Jeg har vel mine tvil, akkurat som alle de andre sealere som ikke varer like lenge som de lover.
EXO er jo også rimelig pirkete på hvilken såpe du bruker for at den ikke skal svekkes veldig raskt.

Ser de som har testet EXO tidligere ikke opplever særlig effekt etter ca 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...