Gå til innhold

Rubbing og polering med Maskin


9stad

Recommended Posts

Heisann, skal snart prøve ut maskinpolering for første gang og lurer litt på dette med oppdeling, Hvis man f.eks rubber med CG sin V34 også går over med V38 etterpå, tar da man områder om gangen f.eks ett område på 30x30 og Går over med V34 også V38 eller tar f.eks hele bilen med V34 også går man over hele bilen med V38 etterpå ?

Takk for tips :)

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg ville minst tatt et og et panel med v34 først og deretter v38, men det vanligste er å kjøre over hele bilen med grovsteget (v34) først, så ta en vask eller hvertfall wipedown og deretter finsteget (v38) på hele bilen. Det blir mye kav med bytting av pads hele tiden om du skal ta grovt og fint på et og et panel av gangen.

Panelene deles opp i mindre områder på ca. 30x30cm for at polishen skal yte maksimalt, at den ikke skal tørke ut og for at du skal få litt lunk i området du jobber med.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville minst tatt et og et panel med v34 først og deretter v38, men det vanligste er å kjøre over hele bilen med grovsteget (v34) først, så ta en vask eller hvertfall wipedown og deretter finsteget (v38) på hele bilen. Det blir mye kav med bytting av pads hele tiden om du skal ta grovt og fint på et og et panel av gangen.

Panelene deles opp i mindre områder på ca. 30x30cm for at polishen skal yte maksimalt, at den ikke skal tørke ut og for at du skal få litt lunk i området du jobber med.

Ok, var sånn eg hadde tenkt og gjøre det, men ville bare sjekke ut hva andre pleier å gjøre :) Takker for svar !

Du har også mer kontroll og oversikt når du jobber med små områder (f.eks 30x30cm) enn med større områder (f.eks et helt panser).

Ja, det er eg klar over, kommer nok til å f.eks dele panser opp i 4 områder og dører i 2 områder osv..

Noen som vil dele erfaringer anngånde og polere små områder, på F.eks frontfanger med store pads ?

Er vell selfølgelig best med mindre bakplate og mindre pads, men går det ann med større pads ? har 160mm pads, på 125mm bakplate. men lurer på om eg kanskje må ha en mindre bakplate og noen mindre pads.

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Ja, det er eg klar over, kommer nok til å f.eks dele panser opp i 4 områder og dører i 2 områder osv..

Noen som vil dele erfaringer anngånde og polere små områder, på F.eks frontfanger med store pads ?

Er vell selfølgelig best med mindre bakplate og mindre pads, men går det ann med større pads ? har 160mm pads, på 125mm bakplate. men lurer på om eg kanskje må ha en mindre bakplate og noen mindre pads.

Panser bør nok deles i minimum 6 deler antagelig ca 8..

Dører går som oftest i 4 deler eller mer avhengig av lister og fasong.

Det går å polere med store pads, men vær forsiktig med kanter på pads.

Og hold turtallet nede. Bruk god tid.

Det er selvfølgelig enklere å bruke små pads på trange steder.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bør dele opp såppas altså.

Ja får se om eg får bestilt meg noen nye pads og en mindre bakplate.

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...