Gå til innhold

S&S90: Prøver nye og gamle produkter på EVO 9 ;)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Lørdag skulle jeg teste litt nye og gamle produkter på bilen min.Skulle kun teste voks.Meen tabba meg ut så her ble det mer jeg måtte skrive om.

Fikk ikke på mye avfetning pga veldig kraftig vind. Men bilen er spyla og brukt avfetning på ukentlig, så trenger kun få unna litt på felger og lakk.Altså bremsestøv siden prickbort blir brukt ofte.

001_zps8dc14dd1.jpg

002_zps8311fdd5.jpg

Vasker med CG maxi suds2 og chenille.

004_zps7b3184e0.jpg

Nøyaktig 0 grader, men alt fryser fort pga den voldsomme vinden.

005_zpsb7e748c6.jpg

Og mere Auto Wheel før avspyling etter bøttevask.Virker lite på skitt.Og bremsestøv burde det vel vært etter 4 måneder bruk?

006_zpsd18718f5.jpg

007_zpsb0325b27.jpg

008_zps6601b0fe.jpg

Prøver claymitt for første gang.der begynner dagens problem på det som skulle kun bli testing av voks.

009_zps5d89bb49.jpg

Lite press.

010_zpsedb50ac7.jpg

Skylte også flere ganger i bilshampoo/vann.

011_zpsfc006f3f.jpg

012_zps4183e79c.jpg

Tester denne til 49kr inkl frakt.Ypperlig til bruk på lakk, men holder ikke hva det stod på ebay..stod 1600 lumen, men lykta mi på 600 lumen knuser den, så tipper rundt 300 lumen.Nok til å se det meste på lakk.

013_zps4cdd1155.jpg

resultatet på ellers nesten ripefri lakk var sjokkerende enda jeg brukte mye lube.Ripene var dype og bilen så våtslipa ut enkelte plasser.Ikke så farlig for min del._Bilen skal på verksted noen dager og da er altid fronten sliten i lakk uansett etter mye jobb rundt motor.Det var fronten som var verst.Sikkert fordi lakken ikke er fra fabrikk der.

014_zps58734a3d.jpg

015_zps65a630d7.jpg

016_zpscbeb9b2a.jpg

017_zpsf3c64099.jpg

Prøver eneste pad og produkt jeg hadde med fordi jeg ikke visste det skulle bli mange dype riper.

018_zpsf14d3d44.jpg

019_zpsef648093.jpg

Ble ikke bra nok, så kjørte sakte hjem å hentet litt grovere produkt.Menzerna 2000.På grensa grov, men gikk uten veldig mye ugagn :)

020_zps097ead9e.jpg

021_zps3ff4ab21.jpg

Skifter på grønn uber og Orange Scholl.Scholl på fronten mest.Den tok litt bedre.

022_zps951300ed.jpg

023_zpsdd2187f3.jpg

024_zps2ca5844d.jpg

025_zps8b152884.jpg

026_zps4ba403fa.jpg

Fortsatt dype riper.

027_zps064706d7.jpg

028_zpsd1dfc913.jpg

030_zps51efa154.jpg

031_zpsb82dabef.jpg

032_zpsc1f6629a.jpg

Før.

033_zpse2521f76.jpg

Like før!

034_zps0be03333.jpg

Like etter ;)

035_zps87f70cea.jpg

036_zpsf1cfadaf.jpg

Bare panser igjen.

037_zpsc4aa1bd9.jpg

Gikk med noen pads.

038_zps84b98e32.jpg

Collinite845 på all lakk unntatt panser.

039_zps2369589d.jpg

Vokser under vinge.Setter seg lett skitt der.Tyder på at den faktisk gir litt marktrykk.

040_zpsfd053842.jpg

Så til det jeg skulle i dag ;) Simoniz fra ca.1935 til venstre.Leste at de tørker fort, så buffet av etter 2 minutter. Western Auto silver dollar fra ca.1944 til høyre.Finner lite om de, men sistnevnte kostet 66 cent i 1944.Ikke ofte jeg finner så gamle vokser med ny konsistens, men de føles og lukter akkurat sok kliss nye collinite 915 eller 476 f.eks. Bruker hver side av voks aplikator/pad på de så det ikke blir blandet.

041_zpsdefe5dbf.jpg

042_zps768a457b.jpg

043_zpse9975eef.jpg

044_zps48b7d4b5.jpg

045_zps716d2579.jpg

Ett par bilder og beading til slutt.Det viser seg at beadingen er god og sheetingen knallgod, så voks har ikke utviklet seg så alt for mye siste 80 åra :) Varigheten vet jeg ikke enda, men kan oppdatere om ett par måneder.

Takk for i kveld og ha en god helg videre :)

046_zpse8cfe07b.jpg

048_zps9f116c21.jpg

049_zpsab2283cd.jpg

051_zpsf64b38ca.jpg

052_zpsd199d26f.jpg

053_zpsf26174fc.jpg

055_zps74ec119a.jpg

056_zpsf7ca6523.jpg

058_zpsb41948bb.jpg

Simoniz beading.

059_zpsf452390d.jpg

060_zpscf6c39eb.jpg

Silver dollar beading.

061_zps98baba30.jpg

063_zpsbc7dd8f4.jpg

065_zpsec94471f.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 31

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Satan for noen merker claymit lager. Jeg har valgt å ikke kjøpe det fordi jeg har sett folk har hatt problemer med det, men kommer hvertfall ikke til å kjøpe nå.

Cred for god forklaring og superflott resultat :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg holder meg til vanlig clay, de lager mindre merker. Bra du hadde tid til å rette det opp da ;)

Det ordner seg nok innen våren :) Tror jeg går for vanelig clay bar også..Ihvertfall på smørmyk lakk.Ripene må være min skyld da men ikke såå mye marring..

Satan for noen merker claymit lager. Jeg har valgt å ikke kjøpe det fordi jeg har sett folk har hatt problemer med det, men kommer hvertfall ikke til å kjøpe nå.

Cred for god forklaring og superflott resultat :)

Tusen takk!Jeg har ikke fått med meg noe om produktet annet enn at det finnes jeg :) Jeg la lite press og gjorde alt på 5 minutter, så marringen kan jeg ikke for tror jeg..Men ripene kan jeg for.Men aner ikke hvordan.Var litt is der, men ikke der jeg startet.Der det så verst ut..

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Marringen er det jeg også har fått med meg at er et problem. Så bilder et sted fra en som hadde brukt claymit på sort Tesla, og kjente umiddelbart sympati for stakkaren. :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Marringen er det jeg også har fått med meg at er et problem. Så bilder et sted fra en som hadde brukt claymit på sort Tesla, og kjente umiddelbart sympati for stakkaren. :P

At jeg ikke har fått med meg sånt før da :P Da går min kun på biler med hard lakk som skal korrigerest litt grovt.Og hvorfor sort belegg? Ser jo ikke hvor skitten den blir da..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bil dette Silset! Er ikke misunnelig i det hele tatt..

Uansett, gleder meg til å lese "dommen" på de gamle vokstypene ;)

Litt forandring innimellom trenger ikke være så dumt!

Keep it up :thumbup:

Nanolex Approved Detailer

Certified Bigfoot System Specialist

 

Min bilpleielogg

OCDetail på Facebook

"The only way to do great work is to love what you do."

2010 BMW 116d M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått med deg at claymitt/håndklær skal kjøres inn på glass først?

Hvor det står?

Uansett, cred for denne! Og godt jeg enda ikke testa claykluten her om dagen, da hadde helga blitt bare polering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Jeg er veldig fornøyd med claymitt, brukt på to biler en A6 Allroad og min egen A4, jeg har ikke fått slike merker. Ikke antydning til merker, men som sagt vi snakker om to forskjellige lakktyper her... Ikke gi den opp he he he

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Du har fått med deg at claymitt/håndklær skal kjøres inn på glass først?

Det har jeg ikke lest eller sett noen plass :) Står ikke noe om produktet på bilnerden i hvert fall, så bare satt i gang jeg enda det føltes litt merkelig.Gikk glattere etter ett lite minutt.Hadde ikke drømt at den kunne lage sånn ugagn.Da skulle det jo stått varsel om det.

Liker at du bruker bilen hele året. Det er jo sånt føre den er bygd for :)

Det vil bli vinterbilen med tiden, hehe.Men ikke råd til sommerbil de første åra i hvert fall.

Fyttiasteike! På det siste bildet ser jo bilen som et glass! :D

Hehe, Det er sånn det skal være det :)

Herlig bil dette Silset! Er ikke misunnelig i det hele tatt..

Uansett, gleder meg til å lese "dommen" på de gamle vokstypene ;)

Litt forandring innimellom trenger ikke være så dumt!

Keep it up :thumbup:

Er spent selv på varighet :) Det er ikke noe å være misunnelig på(tipper det var ironi).Det er dyrt å ha en sånn til helårsbruk.Ingenting kan forfalle.

Hvor det står?

Uansett, cred for denne! Og godt jeg enda ikke testa claykluten her om dagen, da hadde helga blitt bare polering :P

Takk!I morgen skal jeg kjøre inn clay kluten på tv skjermen.skulle visst brukes på glass først ;)

Jeg er veldig fornøyd med claymitt, brukt på to biler en A6 Allroad og min egen A4, jeg har ikke fått slike merker. Ikke antydning til merker, men som sagt vi snakker om to forskjellige lakktyper her... Ikke gi den opp he he he

Det ville nok blitt mye mindre ugagn på hard lakk.Lakken min kan en lage riper bare med berøring fra mikrofiber :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble no bra tilslutt. Er også spent på de gamle voksene - spennende samling du har der!

Lager virkelig claymitt så mye merker, jøss! Er clay towel like ille tro?

Cred avsendt, hold oss oppdatert på holdbarhet på vintage LSP'en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Bilen vart jo fin den til slutt :) eg har btukt mye clay towel og mitt,men aldri fått dype riper som dette før, men har fått en del marring ja, sist eg brukte var det kaldt ute, så da laget eg meg en bøtte med lube som var godt lunken da vart det minimalt med marring, men det var også på en bil med hard lakk slik at det er sagt. Men slik som du har fått her var både skremmende og sikkert like fortvilnde for din del :shocking2:

Cred for god innsats og godt humør på en dag med slike problemer!

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Eg las ikke alle kommentarene her før eg postet, så vil legge ved et bilde når det gjelder dette med innkjøring av claymitt/towel og det var den første eg kjøpte som hadde en god beskrivelse om hvordan den skulle brukes, og las den måtte kjøres inn på glass først men fordi den var satt inn med besyttelse coating for transport. dei handre eg har kjøpt var det lite informasjon om slikt, men har brukt dei et par runder på glasset på Volvoen før eg startet å bruk dei bare for å være sikker. står også litt om kulde.

Clay.jpg

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er jo en kjennsgjerning at claying i kulde lager mye marring, og hvis det var kaldt i lokalene silset bruker er jeg egentlig ikke veldig overrasket over at bilen ble seende slik ut. Men han ryddet jo fint opp i galskapen da :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...