Gå til innhold

Har noen prøvd Osram Night Breaker Unlimited?


G-A

Recommended Posts

Eg bruker NB i nærlysa på bilen min.

Køyrelengde er 16t km i året og pærene varer i ca 1 år.

Siste gang kjøpte eg NBP. Det var på høsten 2012. So pærene holder lenger enn NB.

Satser på at dei varer til vår/sommer. Er litt kaldt å bytte pærer no ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. NB er vel 1 gen, NBP er 2.gen.. NBU kan vel være litt vanskelig å teste varighet på da de har vært på markedet i 6mnd eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt NBP siden sommeren 2012. Og begge lampene i langlysene gikk samtidlig for 3 dager siden.

Hadde 100w offroad lamper ligende i reserve. Som lyser bedre, dog er det jo 45w mer.

men blir bare midlitidig de lampene, da jeg er litt redd at 100w kan bli for mye varmeutvikling til reflektorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Road Legal: No! These bulbs are not 'E' marked and are therefore not road legal and are for off road use only

Det er vel ikke verdens undergang siden det er for fjernlys, men det spørs om det kan bli mangel ved PKK?

Med nesten dobbelt så mye effekt så hjelper det vel lite hva det heter.

Jeg gikk for full pakke med NBU, fjern-, nær- og tåkelys til bilen og et sett til motorsykkelen. Pærene ble bestilt fra e-bay, siden de lå litt under halv pris i forhold til butikk. Så nå venter jeg på 5 pakker fra UK. Skal se til å få lagt ut noen før/etter bilder når den tid kommer.

Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Osram også har noe som heter NBU Xenon, noen som har prøvd disse?

Koster rundt 129. EUR.

De lover 70 % skarpere lys

20 meter lengre lys

5% hvitere lys(eller noe i den duren)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

osram xenarc silverstar, clool blue intense og nightbreaker unlimiteder mye av det samme greiene med 3200 lumen men litt ulik farge.

henholdsvis :

4150K

5500K

4350K

det ser ut som nightbreaker unlimitedskal ta over for silverstar.

alle de nevnte pærene er bra ( jeg har selv silverstar xenon på volvoen )

Men litt markedsføring er jo involvoert også når de selger omtrent samme greia "relansert" flere ganger. og hver gang leser vi disse flotte 70% statistikkene :)

Endret av mammut89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Alle disse lovnadene høres ut som en sak for NAF/Motor og deres nordiske samarbeidspartnere. Verden trenger en vitenskapelig og nøytral test! :)

Det blir jo i beste fall vanskelig, siden min bil spiser 2-3 sett pærer i løpet av et år, mens andre kjører med samme sett i halvannet år...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sammenlignet lyseffekten i noen av disse med GP Thunder?

Har brukt GP Thunder før og vært relativt fornøyd (sammenlignet med "bensinstasjonlyspærer" av ukjent fabrikat), men de jeg hadde med 7500k er gjerne mest for show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Noen som har sammenlignet lyseffekten i noen av disse med GP Thunder?

Har brukt GP Thunder før og vært relativt fornøyd (sammenlignet med "bensinstasjonlyspærer" av ukjent fabrikat), men de jeg hadde med 7500k er gjerne mest for show..

Testet Nightbreaker Plus mot GP Thunder side ved side i to Galanter med samme elendige originallykter for noen år siden, og lysstyrke, rekkevidde og farge var mye godt det samme (men siden lyktene var så dårlige var det ikke mye å skrive hjem om).

YMMV og alt det der. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Dragen ville ikke ha xenon lenger, så bilen har fått originallykter igjen. 1. februar røk en pære, så da handlet jeg inn Nightbreaker Ultimate på en bensinstasjon i Haugesund for 399,- for to H7-pærer. Blir spennende å se hvor lenge de varer. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Köpte mina Unlimited i slutet av oktober och de funkar kanon. Blev väldigt glad att de fanns i alla format jag behövde (H1, H7 o HB3) och de fick ersätta gamla Nightbreakers oxh Philips Xtreme med några år på nacken. Handlade från powerbulbs och fick 20% rabatt, trevligt då frakt ingår och de slänger med 1st W5W också :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt leit at de ikke har med NBU siden det er den som er aktuell for min del, tror nok den er litt bedre enn NBP, så den har kanskje tatt et steg opp..

Vet ikke om Phillips har en liten finger inn i bildet siden testen er utført på deres lab, selv om de sier at testen ble kontrollert av FDM.

Dragen ville ikke ha xenon lenger, så bilen har fått originallykter igjen. 1. februar røk en pære, så da handlet jeg inn Nightbreaker Ultimate på en bensinstasjon i Haugesund for 399,- for to H7-pærer. Blir spennende å se hvor lenge de varer. :)

Ohoi.. Kjøpte mine på e-bay for ca 220,- for to stk H7 inkl frakt. Selv om selgeren har solgt drøssevis og virket serriøs, så er jeg fortsatt usikker på om de er ekte eller ikke :rolleyes: Har byttet på motorsykkelen, men synes ikke de gav den fargen jeg ønsket, men lyset er kanskje bedre. Hadde litt dårlig tid og mangel på et skikkelig kamera når jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte NBU i svinglysa/cornering ligths for en liten stund tilbake. Ble stoor forskjell fra de som satt der.

Nå glemte jeg selvfølgelig å sjekke merket, men antar at det var de som har sittet der fra bilen var ny for litt over et år siden. Da snakker vi en eller annen form for "standard" pærer.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
hgnubel

Köpte mina Unlimited i slutet av oktober och de funkar kanon. Blev väldigt glad att de fanns i alla format jag behövde (H1, H7 o HB3)

Beklager OT, men den kombinasjonen av H1, H7 og HB3 er vel ikke veldig vanlig hvis det er til samme bil... C70? Eller S/V70 med C70-lykter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager OT, men den kombinasjonen av H1, H7 og HB3 er vel ikke veldig vanlig hvis det er til samme bil... C70? Eller S/V70 med C70-lykter? :)

Så rätt så, XC70 2002 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...