Gå til innhold

Hva vil et garasje prosjekt koste?


k_sandnes

Recommended Posts

k_sandnes

Heisann!

Idag har vi en enkelt garasje på tomta, men den er ikke særlig egnet til noe mer enn hva den er i dag. Lagringsplass for ved, bil, terassemøbler og slikt.

Så sitter her å tenker på å begynne med et garasje prosjekt. Hva tror dere jeg må ut med får å få en garasje som oppnår disse forventningene?

* 8x8m? slik at det er plass til 2 biler og enda en god del plass inne i garasjen. Kanskje overkill med 8x8m men er helt klart ute etter mest mulig plass billigest mulig. (kom med forsalg)

* Isolert, hvor tykt burde jeg isloere? 10cm eller blir det snaut?

* God takhøyde for enten sakseløfter eller søylebukk (sistnevnte er drømmen) men krever mye takhøyde og jeg klarer meg med saksløfter eller en liten søylebukk som løfter rundt 1m over bakken.

* Elektrikker har jeg til rådighet så den saken er biff.

* Et garasjegulv som ikke er for grovt at det er enkelt å holde rent osv.


* Ikke noe form for oppholdrom på toppen. Takhøyde teller mer for min del.

Det jeg skal bruke garasjen til er detaling, vask og verksted for bilene. Der jeg har tenkt å ha ene delen for sveising og verksted mens andre delen for detaling.


Har sett litt på nettsider til de som selger ferdig element, men blir liksom ikke så klok på det.

Noen som har en pekepinn på hva noe slikt kan koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Det beste er å få et uforpliktende tilbud av feks. Grimstad garasjene osv. ;) Tar ikke lang tid å fikse.

Takk for tipset, da skal jeg gjøre som du sier!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha stor takhøyde inni så er vel sperre-tak som må til. Usikker på om noen ferdig-garasje leverandører har dette, men verdt å spørre.

Skal du bygge garasje idag og den planlegges isolert så er vel 2x6 reisverk passe bra som gir deg 150 mm isolasjon i vegger. -Ikke noe som er så gull som å bruke minst mulig penger på oppvarming senere. B)

Husk på å legge tykt nok/armert nok dekke (betingplate) som gjør at du kan sette opp ev løftebukk trygdt senere.

Med grunnarbeide så vil jeg vel tro at du ligger i området 200k for en slik garasje kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par kommentarer: 10cm isolasjon er vell nok i vegger,kan bruke 6" til vegger også,men blir fort endel tusen mer i matrial.så bruker du 8" sperrer i tak,så får du isolert 20cm der. Gulvet kan du pusse med "helikopter",blir bra glatt da. Holder nå på med min garasje på 12,6x8m,passerer nok 300k,da har jeg gjort så godt som alt selv og fått rabatt på ALT jeg ha kjøpt gjennom kontakter Hvis du vet hvor bukken skal stå,kan du grave litt dypere akkurat der for å få støpt tykkere der,så slipper du å støpe hele gulvet tykkere enn nødvendig,blir fort kubikk av det.

Endret av Gimnes

NAD - Nanolex Approved Detailer

 

 

https://www.facebook.com/pages/Gimnes-Auto-Detailing/1568806893331601

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Å sette opp en garasje kan koste alt fra 100 tusen til flere millioner. Så det man Bør gjøre er å finne ut hvor mye max peng kan du bruke på garasje og så planlegge en garasje utfra det med en ønsket garasjeløsning :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt garasjeprosjekt nærmer seg ferdig nå, mangler litt småting, men ferdig både 1 og 2 etg.

8 x 8 m grunnflate

6 m høyde

1 etg er delt i 2 høyder. 250cm og 370cm for løfteredskap.

Som sagt tidligere i tråden, er kostnaden veldig variabel.

Til mer du kan/vil gjøre selv, til billigere er det.

Disse modulgarasjene er veldig greie, billige og enkle sette opp selv = penger spart.

Til mitt behov (delt høyde & 8x8m) var det ingen som kunne levere.

Så jeg har designet den selv, betalt folk for å sette den opp, ferdig utvendig.

Så har jeg gjort mesteparten inne selv.

Hadde grei oversikt på kostnadene en stund, men ikke nå. Det jeg kan si er at alt koster mer enn planlagt og tar lenger tid ;)

Totalt kosten er vel nå på mellom 5-600 000kr. Dette inkl verksted utstyr og kino i 2 etg.

Her er litt mer bilder og info hvis du ønsker å se: http://bimmers.no/topic/730524-bmwpowers-biler-og-garasjebygging-m5-update/

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Mitt garasjeprosjekt nærmer seg ferdig nå, mangler litt småting, men ferdig både 1 og 2 etg.

8 x 8 m grunnflate

6 m høyde

1 etg er delt i 2 høyder. 250cm og 370cm for løfteredskap.

Som sagt tidligere i tråden, er kostnaden veldig variabel.

Til mer du kan/vil gjøre selv, til billigere er det.

Disse modulgarasjene er veldig greie, billige og enkle sette opp selv = penger spart.

Til mitt behov (delt høyde & 8x8m) var det ingen som kunne levere.

Så jeg har designet den selv, betalt folk for å sette den opp, ferdig utvendig.

Så har jeg gjort mesteparten inne selv.

Hadde grei oversikt på kostnadene en stund, men ikke nå. Det jeg kan si er at alt koster mer enn planlagt og tar lenger tid ;)

Totalt kosten er vel nå på mellom 5-600 000kr. Dette inkl verksted utstyr og kino i 2 etg.

Her er litt mer bilder og info hvis du ønsker å se: http://bimmers.no/topic/730524-bmwpowers-biler-og-garasjebygging-m5-update/

Har sett gjennom tråden din, har sett noen bilder fra garasjen før,litt usikker på hvor men uansett FANTASTISK garasje og 100% gjennomført, må si eg likte meget godt at du lakkerte garasje skinnnene for det ser eg på min at dei er stygge slik som dei står ;)

Personleg så tror eg du har bikket over 600 tusen på den garasjen der er mye arbeis og detaljer man fort glemmer av man har kjøpt hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Mitt garasjeprosjekt nærmer seg ferdig nå, mangler litt småting, men ferdig både 1 og 2 etg.

8 x 8 m grunnflate

6 m høyde

1 etg er delt i 2 høyder. 250cm og 370cm for løfteredskap.

Som sagt tidligere i tråden, er kostnaden veldig variabel.

Til mer du kan/vil gjøre selv, til billigere er det.

Disse modulgarasjene er veldig greie, billige og enkle sette opp selv = penger spart.

Til mitt behov (delt høyde & 8x8m) var det ingen som kunne levere.

Så jeg har designet den selv, betalt folk for å sette den opp, ferdig utvendig.

Så har jeg gjort mesteparten inne selv.

Hadde grei oversikt på kostnadene en stund, men ikke nå. Det jeg kan si er at alt koster mer enn planlagt og tar lenger tid ;)

Totalt kosten er vel nå på mellom 5-600 000kr. Dette inkl verksted utstyr og kino i 2 etg.

Her er litt mer bilder og info hvis du ønsker å se: http://bimmers.no/topic/730524-bmwpowers-biler-og-garasjebygging-m5-update/

Konge garasjebygg. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...