Gå til innhold

Tror dere dette er mulig å fikse?


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Bildet er hentet fra en gruppe på facebook, hvor eier av bilen er veldig frustrert over en hendelse.

Jeg lurer derfor på om det er noen som tror at dette er mulig å fikse med eventuell våtslip og korrigering? Det er i overgangen mellom aluminiumspanser og plastfanger

1509848_10152199418360086_451658299_n.jp

Det ble kastet ett egg mot bilen i fart.

Tror dere det er mulig å få det bort med f.eks p2000 - p2500 og p3000, deretter korrigering? Eller er lakkering eneste mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Var ikke så enkelt å se på bildet, men klart sikkert vert et forsøk, sikkert ikke den enkleste plassen om det er dype riper, men ser også ut som den trenger en runde med polering resten også.

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, så ville jeg gitt det ett forsøk med våtslip og polering. Det kan jo hende det går, og om det gjør det så er det bedre enn å lakkere. Jeg ville gjort det i den rekkefølgen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Med lite forbehold om at bildet lyver:

Kan se ut som lakken er sprukket i sirkler rundt skadestedet, i så fall er det ikke alt for mye å hente med polering, for klarlakken er sprukket helt ned til fargen, kanskje helt gjennom all lakk.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser litt sånn ut for meg. ser ut som plast delen som er mykere har blitt trykt inn mer enn den andre delen. men det blir jo sikkert litt bedre uansett. men jeg har ikke trua på at den går helt vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt lovende ut. Jeg kan godt ta en titt på det Meringdal. Evt så er jo wanvik/cotte78/lysholm/Gjevik1 også i trondheim. Kanskje greit for kunden om en av oss ser på det før bilen blir tatt til lakkering unødvendig.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hvis den er sprukket så kan det jo blitt litt vanskelig å fikse. Trodde kanskje det var egget som hadde stivnet og var vanskelig å få av jeg, siden det var det som hadde blitt kastet. Har jo hørt at egg kan være kinkig å få av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Legge nedi basefarge med sprøyte hehe. Så klarlakk før våtsliping. Jeg kan ikke mye sånt, men siden den alikevel burde lakkes så er det lov å prøve og kanskje feile :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en jobb for en lakkerer. Støtter de som har kommet med innspill om at det ser ut som sprukket lakk. Var det første jeg tenkte da jeg så bilde.

Jeg kjenner ikke lakkdybden på Tesla, men er de som andre Amcars så har de vel ikke tatt i på lakkmengden. Skal være veldig forsiktig med å slipe så nærme/på kanten. En ting er våtslipingen, men det skal jo poleres opp igjen. Stor fare for å gå igjennom på dette caset. I tillegg er vel fangeren i plast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Dette ser ut som en jobb for en lakkerer. Støtter de som har kommet med innspill om at det ser ut som sprukket lakk. Var det første jeg tenkte da jeg så bilde.

Jeg kjenner ikke lakkdybden på Tesla, men er de som andre Amcars så har de vel ikke tatt i på lakkmengden. Skal være veldig forsiktig med å slipe så nærme/på kanten. En ting er våtslipingen, men det skal jo poleres opp igjen. Stor fare for å gå igjennom på dette caset. I tillegg er vel fangeren i plast..

Henger meg på den. Det er farlig nærme kanten, så er fort gjort at det går dårlig dette her. Jeg ville ikke tatt på meg et slikt oppdrag om kunden ikke var 100% inneforstått med at det kan gå dårlig. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette uansett kanskje må lakkes om allikevel, så er det jo lite å tape på det.

Så lenge den som evt. skal prøve å fikse det ikke tar betalt hvis det ikke blir bra, har eieren lite å tape på å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...