Gå til innhold

Høytrykkspyler


trondw

Recommended Posts

Hei! Har startet med bilpleie på heltid og trenger en god høytrykkspyler som også har foamlance.
Forslag? Har sett på topics her inne, men det er så mye forskjellige anbefalinger da det er forskjellig bruksområder, prisvurdering og hva folk har plass til da de velger utstyr :)

Er åpen for det meste og pris har ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du skal velge en forbruker spyler eller en profesjonell spyler.

Selv har jeg er Stihl Re 128. Den er jeg meget fornøyd med. Den går på 10amp. sikring. Har disverre ikke 16amp. i garasjen. .. Dette er noe du må sjekke før du bestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har begynt med dette på heltid så bør du velge et merke det går ann å få tak i deler til "asap"

Stihl er et godt merke, de fleste "maskinservice" forhandlerne som fører Stihl motorsag, kantklipper etc etc skaffer deler raskt og effektivt.

Jeg bruker selv Stihl maskin, og den er vel på 4-5 året uten noe tull. Og den blir brukt til alt fra bilvask, vask av asfalt og hus. Strålende maskin.

HT med varme er nok også å anbefale, koster kjetting, men det er verdt det :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg har nogenlunde samme behov og kriterier som deg (tror jeg). Og jeg tror nok det blir en kranzle spyler når jeg skal kjøpe meg ny..

Det er overhode ikke noe galt med andre spylere, men om du skal bruke den kanskje flere ganger daglig, tror jeg dette er spyleren.

Jeg personlig synes ikke det er så viktig med stor varmtvannspyler. Jeg vil heller ha en mer kompakt, med mulighet for å flytte med et par armer, og helst 10amp.

Nå har jeg tilgang på stor varmtvannspyler om jeg trenger det, kan jo være greit noen ganger.

Jeg tenker om jeg var i oppstartfasen ville jeg heller kjøpt en spyler pluss en god damprenser istede for en varmtvannsvasker 2i1 på en måte. (men det er jo en helt annen problemstilling:))

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg driver også med dette til daglig, og bruker en Kränzle TS-T 2160.

660l/t og 160bar, sammen med knivlanse og kortere pistol med hurtigkobling så duger den i massevis til mitt bruk.

Min er snart 2 år gammel og masse brukt, det eneste jeg har hatt med den var at jeg måtte bytte slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Som jeg fikk beskjed av av den lokale reparatøren/montøren av vaskeanlegg og maskiner for pro markedet, Kjøp professional serien til Kärcher om du ikke har tid til å vente på deler ved havari.

Han sa at det var flere merker som hadde gode produkter, men bare Kärcher var god når det gjaldt deletilgang når noe gikk galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt tenkes de er gode på deler til proffmarkedet, men Karcher forbrukerspylere er noe dritt. Jeg er mye mer fornøyd med Nilfisk kvalitetsmessig. Bedre med noe som går i stykker sjelden enn at den går i stykker ofte, men at delene kommer frem noen timer før. Kranzle høres ut som en bedre maskin kvalitetsmessig, utifra det som kommer opp på Google ;)

Deler kan man jo bare kjøpe inn før ting går i stykker, så slipper man problemer med evt. sen levering. Ikke alle delene, men de som er mest utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg sa ingenting om forbrukerserien, presiserte faktisk "professional serien til Kärcher".

Kjøpe inn deler før de går i stykker er veldig dårlig butikk for en bedrift..
Det er sjelden man kan forutse hva som kommer til å gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du snakker om er en ting, jeg snakker om forbrukerserien. Denne har jeg ikke en god erfaring med personlig, jeg kjenner også sjefen i Jernia personlig og flere ansatte, og det er en del trøbbel med spylere fra dette merket. Spesielt de billige i serien. Så jeg anbefaler trådstarter å se på noe annet enn Karcher sin forbrukerserie ;) Proffserien til Karcher er tydeligvis raske til å sende ut deler når de går i stykker, og jeg ser ikke problemet med å ha evt. sikringer, på/av bryter og div.ting som ofte går i stykker på lager. Tjener fort det inn igjen hvis alternativet er å vente 2 dager på deler å ikke få gjort en dritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp kundeoppfølging/service og tilgang på deler, vet jeg IPC Foma også er meget bra. Ikke uten grunn at store firmaer som tess har de i sitt sortiment. De er avhengig av god tilgang på deler og service spesielt da de retter seg mot proff markedet.

Innenfor foma er det jo relativt mye å velge mellom. Det som begrenser er vel ofte tilgang på strøm. 1 fas eller 3 fas feks. Ved mye daglig bruk tror jeg nok at jeg hadde vurdert 3 fas spyler.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Stormyrbakken

Karcher proff serie som gjelder. Messing pumpe, mer fleksibel slange (ikke den plastikk slangen konsument maskinene har). Skulle slangen en gang gå lekk, kan du da gå inn på et hvilket som helst slangeverksted å få presset en ny en. Kjøper du en varmtvanns maskin og bruker avherder (RM 110) får du utvidet garantien fra 3 til 5 år på brenner og pumpe. Deler til konsument maskiner blir skjelden lagerført. Grunnene er at de ikke lønner seg å reparere for Karcher. Slutter de å virke før garantien utløper, får man en ny en. Deler til proffmaskinene blir stort sett lagerført. Karcher måler også trykket maskinene gir på dysa. De fleste andre måler i pumpa, noe som ikke trenger å ha noe med hva som faktisk kommer ut av dysa

Endret av Stormyrbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...