Gå til innhold

Ny DA maskin..rupes?


k_sandnes

Recommended Posts

Vil dette si at Flex 14-3 er et bedre valg og bedre maskin enn 14-2, fordi den har vært med lengre?

Flex 14-2 har et langt mer praktisk turtallsområde (380-2100rpm) enn 14-3 (1100-3700rpm) til polering av bil ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex 14-2 har et langt mer praktisk turtallsområde (380-2100rpm) enn 14-3 (1100-3700rpm) til polering av bil ihvertfall.

Jeg er veldig klar over dette, og var også eneste grunnen til jeg kjøpte nevnte 14-2, det jeg skrev var for å få frem et poeng, at det gamle og utprøvde ikke nødvendigvis er bedre enn det "nye"

Laveste nivå, 1, er på min 600ish rpm, så for å komme seg ned i de 300rpm må man holde trigger halvveis nede, som ikke er særlig praktisk på en hel jobb. I praksis er turtallsområde mer fra ca 600rpm vil jeg påstå (i normal bruk)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laveste nivå, 1, er på min 600ish rpm, så for å komme seg ned i de 300rpm må man holde trigger halvveis nede, som ikke er særlig praktisk på en hel jobb. I praksis er turtallsområde mer fra ca 600rpm vil jeg påstå (i normal bruk)

Jeg husket at turtallsområdene var forskjellige, så jeg refererte bare til infoen jeg fant på scandicshine sine sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

  • 2

    Du tenker høyt og viser at du egentlig har nok info til å velge maskin selv. :) Du kan eventuelt prøve en FlexDA, for den er også god.

    Du må ikke bare bruke Rupes sine produkter på Rupes maskiner, men det bør være lufting i senter av puten på grunn av varmgang.

    Jeg synes du skal fikse DA-maskinen du har, sette liten bakplate på den og kjøpe deg Rupes21. ;)

    Dette var planen jeg hadde tenkt ut også. fikse G220v2'n sette på en mindre bakplate for så å ha LHR 21 til større jobber. :)

    Hei Kristoffer!

    Hadde tenkt å svare deg på din forrige post, men du får svaret her i stedet. :)

    Det er trolig regulatoren som er gåen eller børstene som er slitte på maskinen din.

    Sistnevnte kommer naturlig etter mye bruk, førstnevnte skal normalt ikke skje.

    Jeg er selv ikke kjempeimponert over maskinen til Megs, mest fordi prisen ikke står i stil med hva du får. En DAS6-basert maskin gir deg mye det samme, men til en lavere pris.

    Ser man bort fra pris, er maskinen flott til en nybegynner.

    Jeg syns 160mm pads er litt i snaueste laget, men det går. Litt ekkelt blir på trange plasser, men på større paneler går det helt fint.

    Jeg kan også svare direkte på spørsmålene dine:

    Stemmer.

    Bedre, men ikke sinnsykt mye bedre. LHR21 er bedre enn den maskinen du har, men ikke i nærheten av roterende på veldig hard lakk.

    Som svart over; ja, de kan brukes.

    Du kan fint bruke disse to uansett hvilken maskin du kjøper deg.

    Heisann! :)

    Ja, helst trolig er det denne som er gåen og det er litt kjipt. skal se om jeg får anskaffet en ny. Nye børster har jeg og disse utgjorde ingenting.

    Takk for utfyllende svar på mine spørsmål

    _________________________________________________________

    Flex'n koster ca. det samme som rupes maskina på tilbud. Faktisk litt mer og her får du ikke med noe ekstra utstyr.

    på en LHR 21 får du pads, polish, forkle og bag som er ganske så greit for en nybegynner.

    Så alt i alt tror jeg kanskje rupespakka er midt i blinken om jeg skal kjøpe nå.

  • Tusen takk for alle innspill dere har kommet med. Artig å se at dere tar dere tid til å hjelpe nybegynnere :)

Endret av kristoffersandnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...